Powerball.. Fup eller fakta ?
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 27-03-08 12:08

Angående maskinopvask !

På TV reklameres heftigt for Neophos Powerball, som efter sigende skulle
kunne fjerne selv fastbrændt mad på fade etc.

Er der nogen i gruppen, som har erfaringer med at dette produkt virkelig
præsterer som reklamen hævder ?

Eller er andre "multi-tabletter", som f.eks. Aldis, som koster det halve
eller mindre, ligeså gode/dårlige ?

Jeg har aldrig haft en opvasketab, som altid fjernede enhver fastbrændt
madrest.
Derfor har jeg en naturlig skepsis overfor Powerballs påstående egenskaber.

Men skulle det virkelig være rigtigt, ville jeg nok skifte til dette
vidunderprodukt, uanset dobbelt pris...

Nogen erfaringer ?

Mh.

/P.

Fra : Morten

Dato : 27-03-08 12:37

"En Hr. Hvemsomhelst" <ingenspamtilmigpstrom@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:47eb8019$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Nogen erfaringer ?

Jeg bruger selv Neophos - kan ikke lige huske hvilken udgave, og jeg oplever
ikke at de er bedre end så mange andre .. det er meget standard, at hvis
tingene var meget snavsede da de kom ind, er chancen også stor for at det
ikke er helt rent når det kommer ud.

Jeg havde en Siemens opvaskemaskine reperatør ude for nogle måneder siden
hvor vi snakkede om det, og han sagde at man skulle holde sig fra de Neophos
tabeletter hvor salt og afspænding er indbygget, da maskinen bestemt ikke
har godt af at køre uden alm. salt og afspænding (og det er heller ikke
smart at fylde det på maskinen, og SAMTIDIG bruge tabeletter hvor det er
indbygget)

Han anbefalede nogen billige der skulle hedde noget med Shine (men de havde
muligvis skiftet navn) og han mente det var dem de havde i Netto ... de
skulle være ganske lige så gode som de dyrer ...

/Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-03-08 13:37

Hej!

Morten wrote:
> [...]
> tingene var meget snavsede da de kom ind, er chancen også stor for at det

Hvorfor bruger du så neophos? Så vidt jeg husker er det minimum dobbelt
så dyre som de alm. lavpris tabletter. For slet ikke at tale om neoPhos
afspænder eller do. salt... :)

Bruger de billigste fra Kvickly, og det fungerer aldeles fremragende.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten

Dato : 27-03-08 16:41

> Hvorfor bruger du så neophos? Så vidt jeg husker er det minimum dobbelt
> så dyre som de alm. lavpris tabletter. For slet ikke at tale om neoPhos
> afspænder eller do. salt... :)

Fordi jeg fik købt en ordentlig rø ... spand-fuld på tilbud .. som ik er
brugt op endnu ...

Fra : Holst

Dato : 27-03-08 12:42

En Hr. Hvemsomhelst wrote:

> [...]
> Derfor har jeg en naturlig skepsis overfor Powerballs påstående egenskaber.
>
> Men skulle det virkelig være rigtigt, ville jeg nok skifte til dette

Jeg kender ikke omtalte Powerball, og jeg ser ikke reklamer, så dem har
jeg endn ikke set.

Jeg tror ikke, at du skal regne med, at der findes nogle opvasketabs,
som med garanti hver gang fjerne enhver fastbrændt madrest. Men der er
sikkert ikke nogen tvivl om, at nogle opvasketabs kan være mere
effektive til det end andre.

Personligt bruger jeg "Effect 4-i-1 Opvasketabs", som jeg har købt i min
lokale Kwik Spar. Jeg synes, der er yderst effektive. Så sent som i går
havde jeg et ildfast fad i ovnen med en madrest, der lige skulle varmes,
og de dele af fadet, hvor der ikke længere lå mad, havde fået
madresterne brændt endog ganske godt fast. Efter en tur i opvaskemaskine
var fadet som nyt.

Om disse opvasketabs, som koster forsvindende i forhold til
mærkevarerne, er bedre eller dårlige end Neophos Powerball, ved jeg
ikke. Men umiddelbart virker disse nu meget godt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-03-08 13:52

> [...]
>
> Er der nogen i gruppen, som har erfaringer med at dette produkt
> virkelig præsterer som reklamen hævder ?

Nu har jeg ikke opvaskemaskine, foretrækker en balje og børste, så
jeg har ingen erfaring angående Powerball.

Jeg tror ikke at du skal regne for meget med reklamernes
lovprisninger af et produkt. Jeg trækker kraftigt på smilebåndet,
når jeg ser den nye reklame for Cillit Bang. Det er vist en
overdrivelse der vil noget. Reklamens magt er stor, og vil man
snydes - ja så bliver man det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-08 19:40

> [...]
> reklame for Cillit Bang. Det er vist en overdrivelse der vil noget.
> Reklamens magt er stor, og vil man snydes - ja så bliver man det.

Jeg har i dag vasket wc med Cillitbang efter alverdens andre forsøg - og
endelig blev det ordentligt rent. Nu er jeg bare spændt på hvor længe det
holder i forhold til normal rengøring. Det er også fint til at få stålvaske
rene uden arbejde, men ellers har du ret i at reklamer ofte er så overdrevne
at de er morsomme - bare se bil-reklamerne

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-03-08 21:09

> [...]
> Det er også fint til at få stålvaske rene uden arbejde, men
> ellers har du ret i at reklamer ofte er så overdrevne at de er

Jeg vil da også lige til Cillit Bang's fordel sige, at det er godt
til fliserne i køkkenet, som jo godt kan blive lidt fedtede, men til
noget fastbrændt som i reklamen, stoler jeg nu ikke på at det ville
være så effektivt som billedet viser. Det er den sprayflaske med blå
top.

Det du bruger til toilettet er det Cillit Bang universalrengøring
(med den røde top) ? Det har jeg i en sprayflaske som vist kun er
brugt en enkelt gang. Jeg købte de 2 flasker lige da det var kommet
frem.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-08 21:22

> Det du bruger til toilettet er det Cillit Bang universalrengøring (med den
> røde top) ? Det har jeg i en sprayflaske som vist kun er brugt en enkelt
> gang. Jeg købte de 2 flasker lige da det var kommet frem.

Ja, det er den - den er også rigtig god til lige at spraye på armatur når
man går i bad. Det var faktisk derfor jeg forsøgte i wc'et.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-03-08 21:38

> Ja, det er den - den er også rigtig god til lige at spraye på
> armatur når man går i bad. Det var faktisk derfor jeg forsøgte i
> wc'et.
> Mvh Maria

Tak for det. Så vil jeg da lige prøve den på toiletkummen.
Brusekabinen behøver ikke at få, for jeg tørrer den og armaturet
grundigt af når vi har været i bad, det tager kun et par minutter.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-08 22:01

> Brusekabinen behøver ikke at få, for jeg tørrer den og armaturet grundigt
> af når vi har været i bad, det tager kun et par minutter.

Et par pift med en spray en gang om ugen dækker fint mit behov for renlighed
på den front. Jeg nægter simpelthen at gøre rent fordi jeg har været i bad -
det er jo bare vand.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 11:40

> Et par pift med en spray en gang om ugen dækker fint mit behov
> for renlighed på den front. Jeg nægter simpelthen at gøre rent
> fordi jeg har været i bad - det er jo bare vand.
>
> Mvh Maria

Jeg gør heller ikke som sådan rent, når jeg har været i bad, men
vandet her er meget hårdt og kalkstænkene sætter sig hurtigt. Så jeg
synes at det er bedre at få tørret af, inden man skal til at bruge
kalkfjerner. Det er ikke at regne for noget, når man først har
vænnet sig til det. De par minutter det tager er godt "givet ud".

Fra : Armand

Dato : 28-03-08 14:14

Maria Frederiksen skrev:

> [...]
> rene uden arbejde, men ellers har du ret i at reklamer ofte er så overdrevne
> at de er morsomme - bare se bil-reklamerne

Hæ!
Lige en af mine mantra'er foran hjemmets TV:
For tiden ser man ikke en bilreklame uden at der mindst er én
(sportslig?) håndbremse ½-vending undervejs, og min sædvanlige
kommentar, som fruen efterhånden kan nå at doblere mig i, er: Sådan
noget billigt lort - Den kan jo ikke være udstyret med ESP!
En paradoksal detalje der sikekrt er overset af dem der betaler for
reklamerne, og som ellers ikke lægger fingre imellem når der citeres
massevis af bogstavskombinationer for alle de gadgets der følger de nye
produkter :-/

--
Armand.
(overrasket over ESP's evner efter blot få gange at være blevet "reddet"

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-03-08 15:32

"En Hr. Hvemsomhelst" <ingenspamtilmigpstrom@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> præsterer som reklamen hævder ?
>
> Eller er andre "multi-tabletter", som f.eks. Aldis, som koster det halve

Ville det ikke være nemt og forholdsvis risikofrit selv at købe en pakke og
afprøve dem istedet for at skulle stole på hvad andre mener?

Steen.

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 27-03-08 15:51

> Ville det ikke være nemt og forholdsvis risikofrit selv at købe en pakke
> og afprøve dem istedet for at skulle stole på hvad andre mener?

Det ene udelukker jo ikke det andet.
Men havde jeg kun gjort som du siger, ville jeg være gået glip af alle de
andre vise og nyttige kommentarer som fulgte i kølvandet af mit oprindelige
indlæg !

Fra : Armand

Dato : 28-03-08 14:06

Steen Jakobsen skrev:

> [...]
>
> Ville det ikke være nemt og forholdsvis risikofrit selv at købe en pakke
> og afprøve dem istedet for at skulle stole på hvad andre mener?

Jeg er bange for at reklamens verden i grunden består af at hvis blot
halvdelen (og måske enddan langt færre) af alle potentielle kunder "lige
prøvekøber" er reklameomskostningen til lancering dækket ind, hvorefter
man så kan leve af dem der bliver hængende :-|
Dét er/må være den eneste årsag til at der bestandigt (forsøges)
lanceret nye fantastiske produkter, hvoraf legetøj sikkert er det
lettest sælgelige, på tv :-/

--
Armand.
(der af samme grund endnu ikke har smagt nogen af de senere års

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 28-03-08 16:41

> [...]
> prøvekøber" er reklameomskostningen til lancering dækket ind, hvorefter
> man så kan leve af dem der bliver hængende :-|

Det lyder fuldstændig rigtigt. Og det ville ærge mig at opvaske 40 (eller
hvor mange tabs der nu er i en pakke) gange, og hver gang ærgre mig over at
have betalt dobbelt pris for et produkt med samme effekt som andre mærker..

Fra : Max

Dato : 27-03-08 15:52

Hej En Hr. Hvemsomhelst

> Men skulle det virkelig være rigtigt, ville jeg nok skifte til dette
> vidunderprodukt, uanset dobbelt pris...

Nu er der jo mange variabler i sådan en sag, hårhed på ens vand,
hvor god ens maskine er, hvad man forstår ved snavset opvask,
hvad man forståe ved ren opvask o.s.v., så det nemmeste er nok
at købe en pakke og så afprøve det.

--
Mvh Max

Fra : Michael Stærk

Dato : 29-03-08 15:52

> [...]
> egenskaber.
>
> Men skulle det virkelig være rigtigt, ville jeg nok skifte til dette

Vi havde på et tidspunkt en opvaskemaskine med temmeligt lavt vandforbrug,
og på et tidspunkt stoppede den med at virke. Reparatør på garantien til at
fixe og han sagde så, at hvis der bruges for meget sæbe til en maskine, der
ikke bruger ret meget vand, så stopper filteret. Løsningen var at bruge
mindre sæbe, så forholdet mellem vand og sæbe var passende - og lad så være
med at lade jer snyde af bolden i powerballs, sagde reparatøren så. Den er
udelukkende lavet, så folk ikke får den ide, at vasketabletten kan brækkes
over i 2!!!

Mvh. Michael

Fra : Christian

Dato : 31-03-08 12:41

"Michael Stærk" <bonden100@hotmail.com> skrev i en meddelelse
...sagde reparatøren så. Den er
> udelukkende lavet, så folk ikke får den ide, at vasketabletten kan brækkes
> over i 2!!!
>
> Mvh. Michael

er det af effiktivitets- eller mer-salgs-hensyn at han ikke mener man skal
brække den over i to? - synes at kunne huske et program på tv hvor de viste
at en halveret tab i virkeligheden var nok til en gennemsnitlig dansk opvask

nogen bud på denne vinkel?

Christian.

Fra : Max

Dato : 31-03-08 15:24

Hej Christian

> [...]
> skal brække den over i to? - synes at kunne huske et program på tv
> hvor de viste at en halveret tab i virkeligheden var nok til en

Jeg tror du totalt har misforstået hvad den håndværker mente
med sin slet kamuflerede ironiske udtalelse.

--
Mvh Max