Kraftig gardinstang
Fra : Hauge

Dato : 26-03-08 19:43

Hejsa

Jeg er på udkik efter et alu-profil der minder om en alm. gardinstang:
http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/43062010.jpg?s=product_details

Den skal bare være kraftigere, da den skal bruges som glideskinne til et
lille projekt, og jeg synes at en alm. gardinstang er lidt klein i
materialerne.
Så jeg er interesseret i hvor man evt. kan få en lidt kraftigere model her i
landet. Jeg ved at man flere steder i det store udland kalder det et
T-track, men kan intet finde på det navn her i dk.
Har rodet lidt rundt på Sanistaal's hjemmeside, og der kan jeg heller ikke
finde noget brugbart.

Men som sagt, størrelse er ret underordnet, da projektet bliver tilrettet
skinnen, bare den er kraftigere end før omtalte gardinstang, og gerne
længere end 2 meter.
Skal være muligt at købe som privat, og selvfølgelig være rimelig
betaleligt, hvad det så end er

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 26-03-08 19:45

Hej Hauge

Start med at kikke på http://www.ball-tik.com/

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 26-03-08 19:57

Hej Max
Max wrote:
> Start med at kikke på http://www.ball-tik.com/

Takker, men den side er ekstrem sløv, så jeg prøver lidt snenere, den timer
ud.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 26-03-08 20:56

Hej Hauge

> Takker, men den side er ekstrem sløv, så jeg prøver lidt snenere, den
> timer ud.

Jeg har forøvrigt et mindre system hængende på fabrikken til ophæng
af en luftskruetrækker, jeg lurer lige fabrikatet imorgen.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 27-03-08 08:17

Hej Hauge

> Jeg har forøvrigt et mindre system hængende på fabrikken til ophæng
> af en luftskruetrækker, jeg lurer lige fabrikatet imorgen.

Kik på http://www.beslaco.dk/

I varekataloget, gruppe 41 84-XX XX under skydedørsbeslag og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 27-03-08 15:58

Hej Max
Max wrote:
> Kik på http://www.beslaco.dk/
>
> I varekataloget, gruppe 41 84-XX XX under skydedørsbeslag og så vidre.

Takker, ser interessant ud, dog desværre ikke til mit projekt. De skal have
størrelsen omtrent som gardinstænger, men være kraftigere i materialet.

Fandt ud af at porsa.dk varenummer A3000 (side 3 i deres pdf-prisliste) har
det jeg kan bruge, eller rettere ser ud til at være noget. Skal have fat i
dem for at få materialetykkelse, evt. måltegning, og så finde en måde at
købe hos dem ;)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 28-03-08 08:03

Hej Hauge

> [...]
> være noget. Skal have fat i dem for at få materialetykkelse, evt.
> måltegning, og så finde en måde at købe hos dem ;)

Ok, hvis du ikke finder en måde at købe hos dem på, ja så
send mig en mail.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 26-03-08 19:53

Hauge wrote:

> [...]
> gardinstang, og gerne længere end 2 meter.
> Skal være muligt at købe som privat, og selvfølgelig være rimelig

Jeg har engang i Metalcentret købt et messingprofil ligesom en
gardinstang med målene 10x20 mm og godstykkelse 2 mm (efter
hukommelsen).

Prøv http://www.metalcentret.dk/

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Hauge

Dato : 26-03-08 19:58

Hej
Erik Olsen DK wrote:
> Prøv http://www.metalcentret.dk/

Tak for linken, synd de ikke har deres katalog på siden, så jeg prøver at
ringe til dem i morgen.

Mvh Hauge

Fra : Carsten

Dato : 27-03-08 09:06

> [...]
>
> Den skal bare være kraftigere, da den skal bruges som glideskinne til et
> lille projekt, og jeg synes at en alm. gardinstang er lidt klein i

Ja, det lyder som en skydedørs skinne du er ude efter. Desværre er de bare
sa*ans dyre. Ca. en 5-700 for et par meter (incl. tilbehør). De kan nok
findes billigere men det er i hvert fald stark/bauhaus pris.

Carsten