hvilken jord ??
Fra : jack

Dato : 25-03-08 12:51

Hej gruppe!!

Jeg har lige bygget nogle bede eller kasser om i vil. og nu er jeg nået
dertil hvor jeg skal have noget jord fylt i disse, planen var oprindeligt at
få en vognmand til at smide et par m3 af, men jeg har set andre der har fået
levet fra en vognmanden slås voldsomt med ukrudt af den ene og den anden
art, omend det skulle være varmebehandlet. ydermere har vi pt ingen
Dræbersneggle i området og det skulle der vidst også være overhængende
risiko for at vi får hvis vi bestiller fra vognmand.
Jeg er så kommet frem til at jeg må købe det i sække i byggemarkedet, og har
i den forbindelse set at jem og fix har 100L plantejord til 69,00kr eller
plantesække a 50L til 8,75, og så er spørgsmålet så hvad er forskellen og
hvad skal jeg bruge til mine bede..

Eller måske en helt anden og bedre ide????

MVH
Jack

Fra : Max

Dato : 25-03-08 13:30

Hej jack

> Eller måske en helt anden og bedre ide????

Find et gartneri der selv damper deres kompostjord
og køb en trailerfuld.

--
Mvh Max

Fra : Manhatten

Dato : 25-03-08 13:37

"jack" <jackvolder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Eller måske en helt anden og bedre ide????

Kan du ikke leje/låne en trailer og hente på genbrugsstationen?

/Jacob

Fra : jack

Dato : 25-03-08 13:54

"Manhatten" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "jack" <jackvolder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke leje/låne en trailer og hente på genbrugsstationen?
>
> /Jacob

på genbrugsstationen er der vidst også problemer med ukrudt / dræbersnegle.

MVH
Jack

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-03-08 22:42

"jack" <jackvolder@mail.dk> skrev

> på genbrugsstationen er der vidst også problemer med ukrudt /
dræbersnegle.

Næppe, men nok snarere med hakket plast, glas og flint. Samt at det kan
indeholde en ret stor del uomsat træ. Det sidste ikke direkte skadeligt, men
er ligesom ikke det man ønsker.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 27-03-08 15:49

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "jack" <jackvolder@mail.dk> skrev

> dræbersnegle.
>
> Næppe,

selvfølgelig er der risiko for at der er "dræbersnegle" i det jord man
hendter på genbrugsstationen, hvis der er snegle i området.

JJ

Fra : Kåre

Dato : 28-03-08 07:16

> [...]
>
> Næppe, men nok snarere med hakket plast, glas og flint. Samt at det kan
> indeholde en ret stor del uomsat træ. Det sidste ikke direkte skadeligt,

Er der ikke også noget med at det fra genbrugsstationen er der ikke noget
der kan vokse i?
Kan man ikke kun bruge det til at blande op med, hvis man har meget leret
jord?

Min far manglede engang lidt jord til sin nye græsplæne. Han hentede en
trailer fra genbrugsstationen, og såede så græs over det hele. Der hvor der
lå jord fra genbrugsstationen, groede der ingen græs....

mvh
Kåre

Fra : Ralph

Dato : 25-03-08 18:11

"jack" <jackvolder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!!
> Eller måske en helt anden og bedre ide????

Hvorhenne i landet, i Thy sælger de champost direkte fra "fabrikken"
trailervis.

--
Ralph

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-08 22:01

On Tue, 25 Mar 2008 12:51:00 +0100, "jack" <jackvolder@mail.dk> wrote:

> [...]
>plantesække a 50L til 8,75, og så er spørgsmålet så hvad er forskellen og

Kvalitetsforskel på jorden - en plantesæk er det billigste af det
billige og det ringeste jord. Men til dit behov vil det være godt nok.
Og hvis Jem og Fix har dem til 8,75 incl. moms, så taber de penge på den
handel, så køb dem endeligt

Køb evt. noget flisesand hos vognmanden og bland deri. Selvfølgelig lidt
afhængig af hvor store dine bede er. Der er nok ikke nogle vognmænd som
gider levere selv en enkelt m3 flisesand.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-03-08 22:44

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> Køb evt. noget flisesand hos vognmanden og bland deri. Selvfølgelig lidt
> afhængig af hvor store dine bede er. Der er nok ikke nogle vognmænd som
> gider levere selv en enkelt m3 flisesand.

Var det ikke mere nærliggende at skovle noget af det op, han står på?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-08 03:58

On Mar 25, 10:00 pm, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:
> [...]
> billige og det ringeste jord. Men til dit behov vil det være godt nok.
> Og hvis Jem og Fix har dem til 8,75 incl. moms, så taber de penge på den

Hvis de gjorde det så solgte de dem ikke, tro mig de tjener på det.
Måske kun en lille smule men de tjener på det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-03-08 15:32

On Wed, 26 Mar 2008 02:57:40 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Hvis de gjorde det så solgte de dem ikke, tro mig de tjener på det.
>Måske kun en lille smule men de tjener på det.

Du kan måske bilde mig ind at de ikke sætter penge til på den handel -
men de tjener ikke penge på det.
Lige præcis plantesække er der ingen som tjener penge på - de bruges af
"alle" som en slagvare - det gælder bare om at være billigst.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-08 02:05

On Mar 26, 3:32 pm, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
> Lige præcis plantesække er der ingen som tjener penge på - de bruges af
> "alle" som en slagvare - det gælder bare om at være billigst.

Jeg vil godt gå med til at de ikke tjener (noget særligt) på dem, men
jeg tror ikke på de taber penge på dem.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-03-08 20:03

On Thu, 27 Mar 2008 01:05:14 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Jeg vil godt gå med til at de ikke tjener (noget særligt) på dem, men
>jeg tror ikke på de taber penge på dem.

Vi kan på mit arbejde som absolut billigste pris på plantesække hos
vores leverandør ikke få dem så billigt som jem og fix sælger dem -
vores billigste pris ex moms er højere end jem og fix' incl. moms.
Den billigste pris vi kan få dem til er ved et helt træk - dvs. 33
paller. Så mange paller spagnum har vores lokale jem og fix slet ikke
plads til - og heller ingen andre jem og fix'er jeg kender.
Men selvfølgelig kan de få en vis rabat når de kommer og skal købe ind
til 100 butikker eller hvor mange de nu er.

Lige præcis plantesække er i forvejen så langt nede i pris, da "alle"
kører med dem som kampagnevare. Så jeg har meget svært ved at tro at jem
og fix kan få over 20% rabat på en i forvejen alt for lav pris.

Nu ved jeg selvfølgelig godt at der er flere leverandører af spagnum og
at vi på min arbejdsplads langt fra er storkunde. Men alligevel. Jem og
fix har den filosofi at de vil være billigst. Nu kører både bygma og
Xlbyg også ofte kampagne på plantesække, så vil jem og fix bare være
billigere. Det er nu engang deres måde at drive forretning på.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/