Regnvands-separation?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 10:35

Flere steder i byen bliver der gravet op, og et par naboer jeg var på besøg
hos skal betale 31.000 kr. for regnvands-separation ved deres hus (de laver
selv en del af arbejdet og slipper derfor så "billigt").

Er dét noget alle husejere skal igennem?

Hér hvor vi har postadresse er der fladt tag med afløb midt inde i huset;
har det nogen betydning?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Torben

Dato : 25-03-08 10:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Flere steder i byen bliver der gravet op, og et par naboer jeg var på
> besøg hos skal betale 31.000 kr. for regnvands-separation ved deres hus
> (de laver selv en del af arbejdet og slipper derfor så "billigt").

Puha!

> Er dét noget alle husejere skal igennem?

Hvad med at lave en faskine hvis det bliver aktuelt?

mvh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 10:53

Torben skrev:

> Hvad med at lave en faskine hvis det bliver aktuelt?

Uden min ryg i hvert fald

Fra : Max

Dato : 25-03-08 11:31

Hej Hans

> Er dét noget alle husejere skal igennem?

I de fleste byer bliver det vel gennemført med tiden, ideen er at
undgå at skulle sende alt regnvandet gennem rensningsanlæget.
Vi fik det for nogle år siden, det var blevet fremskyndet på grund
at skybrud der oversvømmede nogle kældre. Vi har så nu et
komplet nyt kloarkanlæg, og det er dejligt når man i mange
år har kæmpet med stoppede toiletafløb og den slags. Men
prøv at kontakte teknisk forvaltning og spørg dem om planer
for det område du bor i.

> Hér hvor vi har postadresse er der fladt tag med afløb midt inde i
> huset; har det nogen betydning?

Hvis dine kloarker er samlet inde under huset, ja så er det jo noget
besværligt at lave separation.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 11:54

Max skrev:

> Hvis dine kloarker er samlet inde under huset, ja så er det jo noget
> besværligt at lave separation.

Hmnn...det ka være vi ka nøjes med en kraftig advarsel!?

Fra : Torben

Dato : 25-03-08 11:50

> [...]
> besøg hos skal betale 31.000 kr. for regnvands-separation ved deres hus
> (de laver selv en del af arbejdet og slipper derfor så "billigt").

Hvilken by er der tale om?

mvh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 11:55

Torben skrev:

> Hvilken by er der tale om?

6310 Broager (under 6400 Sønderborg)

Fra : Torben

Dato : 25-03-08 12:01

> 6310 Broager (under 6400 Sønderborg)

Broager kender jeg

I hvilket område er der tale om?

mvh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 13:52

Torben skrev:

> Broager kender jeg
>
> I hvilket område er der tale om?

Naboen med de 31.000 bor præcis på hjørnet af Møllegade og Solskrænten; lidt
længere oppe ad Solskrænten havde de forleden gravet et allerh....... stort
hul fra vejen ind til huset; lidt længere ned af Møllegade var de igang med
2 overfor hinanden liggende huse - går ud fra at det er det samme der er
galt dér.

Fra : Ivan

Dato : 25-03-08 16:35

> [...]
> (de laver selv en del af arbejdet og slipper derfor så "billigt").
>
> Er dét noget alle husejere skal igennem?

Det er jo helt op den enkelte kommune.

> Hér hvor vi har postadresse er der fladt tag med afløb midt inde i huset;
> har det nogen betydning?

Nej ikke sådna lige umidelbart. Det er jo noget biks hvis der sker et brud
på din ledning.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-08 23:33

Ivan skrev:

> Det er jo helt op den enkelte kommune.

Okay okay - jeg troede det var staten der beordrede det.

> Nej ikke sådna lige umidelbart. Det er jo noget biks hvis der sker et
> brud på din ledning.

Jeg mener mere: kan man forvente at der osse skal ske regnvandsseparation
hér?

Eller i vores hus i en lille by på landet: 50 mennesker (og fælles l*kum)?