Støj fra folkeskole?
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-03-08 20:10

Vi har set et hus, der ligger som nabo til en skole.

Har du nogen råd om hvad vi kan forvente af støj?

Mvh. NKJensen

Fra : Holst

Dato : 24-03-08 20:20

Niels Kristian Jensen wrote:

> Vi har set et hus, der ligger som nabo til en skole.
>
> Har du nogen råd om hvad vi kan forvente af støj?

I undervisningstiden: utroligt stille.

I frikvartererne: enormt meget larm.

Har I normale arbejdstider, vil I nok stort set ikke lægge mærke til skolen.

Fra : Gunnar007

Dato : 24-03-08 20:27

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> I undervisningstiden: utroligt stille.
>
> I frikvartererne: enormt meget larm.
>
> Har I normale arbejdstider, vil I nok stort set ikke lægge mærke til
> skolen.

Men undersøg om skoleklokken også ringer ind og ud i efter lukketid ?
Det gjorde klokken på min gamle skole, den ringede også i weekender, som var
det alm. skoletid.

Hilsen G

Fra : Per H

Dato : 24-03-08 20:31

On 24 Mar 2008 19:10:18 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev:

>Vi har set et hus, der ligger som nabo til en skole.
>
>Har du nogen råd om hvad vi kan forvente af støj?
>
>Mvh. NKJensen

Ingen råd. Men hvor det må være dejligt at have dem som nabo. En masse
liv, og glade børn ( forhåbentlig)

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 25-03-08 11:20

Per H <tramanden@gmail.com> wrote in

> Ingen råd. Men hvor det må være dejligt at have dem som nabo. En masse
> liv, og glade børn ( forhåbentlig)

Vores egne unger vil også få en nem skolevej ... så der er også plusser...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-03-08 20:59

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> writes:

> Vi har set et hus, der ligger som nabo til en skole.
>
> Har du nogen råd om hvad vi kan forvente af støj?

Vi har en klynge ældreboliger mellem os og skolen. Når vi er udenfor
kan vi høre klokken og leg fra skolegården. KLokken 2151 hver aften
ringer klokken og det kan vi lige nøjagtigt høre fra soveværelset,
hvis vinduet er åbent. Men ellers hører vi ikke noget indendørs.

Mvh Trine

Fra : Max

Dato : 24-03-08 21:26

Hej Trine

> kan vi høre klokken og leg fra skolegården. KLokken 2151 hver aften
> ringer klokken og det kan vi lige nøjagtigt høre fra soveværelset,

Hvad i alverden er formålet med at ringe på det tidspunkt ?
Jeg troede egentlig at man afskaffede klokkeringningen i
disse år.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 24-03-08 21:43

On Mon, 24 Mar 2008 21:26:07 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Trine

>Hvad i alverden er formålet med at ringe på det tidspunkt ?
>Jeg troede egentlig at man afskaffede klokkeringningen i
>disse år.

det er sikkert en fejl, der nemt kan rettes, men hvorfor mener du at
klokkeringningen er afskaffet? ignorerer unger den aligevel?

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Max

Dato : 24-03-08 21:51

Hej Per

> det er sikkert en fejl, der nemt kan rettes, men hvorfor mener du at
> klokkeringningen er afskaffet? ignorerer unger den aligevel?

Nej, men man burde vel kunne lære dem at møde til tiden uden den
klokke. På mange fabrikker nu om dage har man jo afskaffet klokken
i forbindelse og for min teenagersøns vedkommende har der ingen
klokker vært på de seneste tre skoler han har værte på.

--
Mvh Max

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 24-03-08 22:22

Max wrote:
> Hvad i alverden er formålet med at ringe på det tidspunkt ?
> Jeg troede egentlig at man afskaffede klokkeringningen i
> disse år.

På det tidspunkt slutter aftenskole undervisningen.

M.v.h
Niels

Fra : Max

Dato : 24-03-08 22:36

Hej Niels

> På det tidspunkt slutter aftenskole undervisningen.

Ok, men det behøver de vel ikke ringe for, folk kan
vel godt finde ud af hvad klokken er uden den unødvendige
støj disse klokker er.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-03-08 22:55

> Hej Niels

> Ok, men det behøver de vel ikke ringe for, folk kan
> vel godt finde ud af hvad klokken er uden den unødvendige
> støj disse klokker er.

Klokken skal nok være den i får mindst gene af. Tænk på åbne vinduer om
sommeren, og alle de aften(nat)- og weekendarrangementer der knytter sig til
en skole, både de officielle, og dem unger og pøbel står for. Der skal
såmænd nok også være en skateboardbane eller lign. med ret stor
underholdningsværdi til et godt stykke efter de voksne er lagt i seng, samt
transportstøj(knallerter uden lydpotte) til og fra disse arrangementer.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 26-03-08 08:00

Hej Preben

> [...]
> med ret stor underholdningsværdi til et godt stykke efter de voksne
> er lagt i seng, samt transportstøj(knallerter uden lydpotte) til og

Ja, vi må hellere afskaffe disse skoler og eleverne. Forøvrigt er
skoler noget af det mest stille der findes når det er rigtig sommer.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-03-08 20:27

> Hej Preben

> Ja, vi må hellere afskaffe disse skoler og eleverne. Forøvrigt er
> skoler noget af det mest stille der findes når det er rigtig sommer.

Det skrev jeg ikke, men har for sidste gang i denne tilværelse bosat mig
sådan et sted.
Skolen skulle nu ikke have skyld for al trafikstøjen, men det blev det jo
ligesom ikke anderledes af.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen