befugtning i privat hjem
Fra : Peter Holm

Dato : 23-03-08 11:23

hejsa

er på udkig efter befugtningsanlæg til privat hjem, da jeg ikke kan få
Nilan-anlæget til at holde et godt niveau. (ligger mellen 21-32% relativ
luftfugtighed)

Nogen med erfaringer? links? priser? osv..

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 23-03-08 11:25

Peter Holm wrote:
> [...]
> Nilan-anlæget til at holde et godt niveau. (ligger mellen 21-32%
> relativ luftfugtighed)
>
> Nogen med erfaringer? links? priser? osv..

faldt over denne
http://johnanderberg.dk/Default.aspx?ID=13

nogen der kender det? priser?

Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-03-08 12:08

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> er på udkig efter befugtningsanlæg til privat hjem, da jeg ikke kan få
> Nilan-anlæget til at holde et godt niveau. (ligger mellen 21-32% relativ
> luftfugtighed)

Potteplanter, især sydvendte, vandkrævende arter.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 23-03-08 12:40

> [...]
> luftfugtighed)
>
> Nogen med erfaringer? links? priser? osv..

Grønne planter og udluftning.?

Fra : Peter Holm

Dato : 23-03-08 13:08

Ole Christiansen wrote:
> "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> Grønne planter og udluftning.?

jeg kan ikke li planter (indendøre), og udluftningen foregår vha. Nilan
genvindingsanlæget. Hvis jeg begynder at åbne vinduer, så ødelægges
varmegenindvindingen.
jeg kontaker et par af de firmaer jeg har fundet på nettet bla.
http://kgk.wp.dk/default.asp?Action=Details&Item=469

mvh
peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-03-08 12:46

"Peter Holm" skrev

> Nogen med erfaringer?

Et par store akvarier?

- Peter

Fra : Henning

Dato : 23-03-08 17:37

Jeg fik lige en påskekylling i den forkerte hals - jeg læste det som
"befRugtning" i privat hjem

Fra : Peter Holm

Dato : 24-03-08 00:35

Henning wrote:
> Jeg fik lige en påskekylling i den forkerte hals - jeg læste det som
> "befRugtning" i privat hjem

lol, good one!

peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-03-08 03:57

> lol, good one!

.......men 20-30% ??? Det er da noget sjusk.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Steen

Dato : 24-03-08 02:16

On 23 Mar., 11:23, "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com>
wrote:
> [...]
> luftfugtighed)
>
> Nogen med erfaringer? links? priser? osv..

Hej Peter

Er det ikke et spørgsmål om at få justeret Nilan anlægget?

Hilsen
Steen

Fra : Peter Holm

Dato : 24-03-08 10:21

Steen wrote:

> Hej Peter
>
> Er det ikke et spørgsmål om at få justeret Nilan anlægget?
>
> Hilsen
> Steen

Jo, det er muligt. Desværre har Nilan ikke noget der hedder service eller
support, men ignorerer blot henvendelser.
Jeg har talt med en del andre som også har Nilan og samme problem.

Nogen her med et Nilan anlæg som er fugtighedsjusteret?

Mvh
Peter

Fra : Steen

Dato : 24-03-08 08:26

On 24 Mar., 10:21, "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com>
wrote:

> [...]
> Jeg har talt med en del andre som også har Nilan og samme problem.
>
> Nogen her med et Nilan anlæg som er fugtighedsjusteret?

Hej Peter.

Mit er godt nok et Genvex.
Da jeg satte det op justerede jeg meget på det i det første halve år
indtil luftfugtigheden passede.Både på blæserhasigheden og tiden.
Derefter har jeg ikke rørt det i 15 år.

Hilsen

Steen

Fra : Peter Holm

Dato : 24-03-08 17:49

> [...]
> Da jeg satte det op justerede jeg meget på det i det første halve år
> indtil luftfugtigheden passede.Både på blæserhasigheden og tiden.

OK, de 2 parametre kan i hvert fald stilles på mit Nilan også (hvis man kan
gennemskue hvordan)
Jeg må prøve endnu engang om Nilan ikke vil yde en smule service.
Den medfølgende 'manual' er desværre skrevet så kun interne Nilan-folk har
mulughed for at forstå den.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 26-03-08 16:53

Peter Holm wrote:

> [...]
> Den medfølgende 'manual' er desværre skrevet så kun interne
> Nilan-folk har mulughed for at forstå den.

har snakket med Nilan som siger at det ikke kan justeres. Mit anlæg står på
laveste niveau, og så kan man ikke gøre mere.
øv
peter