Mit problem med fodlister og lecavægge
Fra : Holst

Dato : 22-03-08 15:47

Hejsa!

Jeg håber lidt, nogen her kan komme med en løsning på mit problem.

Jeg er jo absolut ikke gør-det-selv-typen, født som jeg er med ti
tommelfingre, men alligevel gik jeg jo i gang med at male. Og når jeg nu
var ved at male, så rev jeg også fodlister og det gamle og meget grimme
tæppe af.

Hos mit lokale mit lokale byggemarked købte jeg så noget gulv, som var
overraskende nemt at lægge. Dejligt.

Men så kom jeg jo til fodlisterne. Her fik jeg også købt nogle
fodlister, og dem har jeg også fået savet pænt til. Damen (!) i
byggemarkedet gav mig nogle, ifølge hende, egnede skruer til en sådan væg.

Det viste sig dog, at de meget hurtigt blot kørte rundt i hullet og slet
ikke tog fat.

Øv. Tilbage til byggemarkedet og få gode råd, og fyren sukkede så, da
han hørte, det var lecavægge. Men han gav mig nu nogle betonskruer, et
ordentligt skrummel af en skrue.

Problemet er bare, at den ikke er meget bedre. Når den er skruet helt i,
så kan den også dreje lystigt rundt.

Hvad gør jeg for at få fodlisten til at sidde ordentligt?

Eller skal jeg bare lære at leve med, at listen ikke sidder ordentligt,
og så måske lige lægge en blød fuge langs fodlisten og væggen, så det
ikke ses så meget?

Fra : SB

Dato : 22-03-08 16:50

> [...]
> så måske lige lægge en blød fuge langs fodlisten og væggen, så det ikke

Lim dem fast med en montagelim, holder ret godt
Har jeg gjort her, og har også lecavægge i det hus jeg bor i lidt endnu

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-03-08 16:55

> Lim dem fast med en montagelim, holder ret godt

NEJ NEJ NEJ. Det kommer jo aldrig af igen. Tømmeren her i huset har også
lavet stuntet, og hvad gør vi så, når vi skal have nyt gulv? Hiver væggene
ned?

De skal skrues op, men ikke voldskrues, og rawplugs skal være de lange røde
beregnet til formålet. De holder fint - her i huset holder de hylder i
værkstedet.

> Har jeg gjort her, og har også lecavægge i det hus jeg bor i lidt endnu

Men ikke så længe, at du selv skal tage dem ned igen, vel?

Mvh Maria

Fra : SB

Dato : 22-03-08 19:40

> [...]
> i værkstedet.

> Men ikke så længe, at du selv skal tage dem ned igen, vel?

Man kan altså begrænse sig i brugen af lim, så kommer de fint af igen uden
huset vælter

Søren

Fra : Holst

Dato : 22-03-08 19:45

Maria Frederiksen wrote:

> De skal skrues op, men ikke voldskrues, og rawplugs skal være de lange røde
> beregnet til formålet. De holder fint - her i huset holder de hylder i
> værkstedet.

Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle forbore i væggen, og der skulle ikke
bruges rawplugs.

Men jeg må jo tage forbi dem på tirsdag og se, hvad de har at byde på.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-03-08 17:38

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Øv. Tilbage til byggemarkedet og få gode råd, og fyren sukkede så, da han
> hørte, det var lecavægge. Men han gav mig nu nogle betonskruer, et
> ordentligt skrummel af en skrue.

Den er perfekt til lecasten.

> Problemet er bare, at den ikke er meget bedre. Når den er skruet helt i,
> så kan den også dreje lystigt rundt.

Når du bruger betonskruer i leca skal der ikke bores for. skruen trækker
fint i stenen. Til gengæld skal du helst bore for med 6,5 eller 7 mm. bor i
fodpanelet for at skruen kan trække det ind til væggen. Har du fået skruer
med hovede eller uden? Jeg ville foretrække med hovede til denne opgave.
Hvis ikke de trækker skal du have nogle længere skruer. 63 mm. vil nok være
velegnet til opgaven, hvis ikke de klarer jobbet må du længer op, f.eks 92.

> [...]
> så måske lige lægge en blød fuge langs fodlisten og væggen, så det ikke

En acryl-
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Holst

Dato : 22-03-08 19:49

Martin Bak wrote:

> Den er perfekt til lecasten.

Så skulle du prøve i min væg.

> [...]
> velegnet til opgaven, hvis ikke de klarer jobbet må du længer op, f.eks 92.

De betonskruer, jeg fik, er 62 mm i længden. Med hoved. Jeg forborer i
fodlisten, men ikke i væggen.

Så snart der så at sige kommer lidt modstand, dvs. til allersidst når
skruen lige skal trække fodlisten tæt til væggen, så begynder skruen
lystigt at dreje rundt

> En acryl-

Fik et eller andet hos Flügger. Det skal såmænd nok være acrylfugemasse,
der er i den. Den er hvid og kan overmales.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-03-08 20:16

> Så snart der så at sige kommer lidt modstand, dvs. til allersidst når
> skruen lige skal trække fodlisten tæt til væggen, så begynder skruen
> lystigt at dreje rundt

Du skal netop ikke have den tæt til væggen. Den skal se lige ud, ikke være
plan med væggen. Man fuger med acrylfugemasse efterfølgende, så det bliver
pænt.

Mvh Maria
- der har været der.

Fra : Per H

Dato : 22-03-08 21:36

On Sat, 22 Mar 2008 20:15:31 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

>Du skal netop ikke have den tæt til væggen. Den skal se lige ud, ikke være
>plan med væggen. Man fuger med acrylfugemasse efterfølgende, så det bliver
>pænt.

kommer jo an på om væggen er skæv.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 14:25

> kommer jo an på om væggen er skæv.

*lol*, ja det gør det unægtelig.

Mvh Maria

Fra : Martin Bak

Dato : 22-03-08 22:17

> Så snart der så at sige kommer lidt modstand, dvs. til allersidst når
> skruen lige skal trække fodlisten tæt til væggen, så begynder skruen
> lystigt at dreje rundt

Mon ikke du på det tidspunkt rammer en mursten så? Skruerne plejer at trække
fint i leca.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 22-03-08 20:11

On Sat, 22 Mar 2008 15:46:46 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
skrev:

> [...]

>fodlister, og dem har jeg også fået savet pænt til. Damen (!) i
>byggemarkedet gav mig nogle, ifølge hende, egnede skruer til en sådan væg.

i gamle dage brugte man lange dykkere (/ søm uden hoved)
man slog dem direkte i, men det sjove var at man drejede sømmet mens
man slog, så sømmet blev en krog i væggen.

det gøres ved at slå et par gange på sømmet så det er lidt inde i
væggen, og så slår man på siden af sømmet, så det bliver lidt skævt,
og så slår man det lidt længere ind, mens man hele tiden slår det lidt
skævt, så man kan forstille sig et det bliver krogformet inde i
væggen.

Man kan også banke 2 lange dykkere ind i hver sin retning, så løber
det heller ikke nogen steder

Metoden virker stadig, og hullet bliver ganske lille i panelet. Du
skal måske op i 60-80 mm lange blanke dykkere.

Men ellers vil jeg også prøve med betonskruer ( uden hoved) bor 6mm
hul i fodpanelet. Og kom akryl fugemasse på bagsiden af panelet, i et
par pølser. Resterende fjernes med fugtig klud. Skruerne skal kun lige
spændes til fodpanelet holdes fast. ( jeg gå ikke ud fra at panelerne
skal af de første 20 år)

Og lega er noget lort/ koksvægge.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Leonard

Dato : 22-03-08 20:51

On Sat, 22 Mar 2008 20:11:08 +0100, Per H wrote:

> Metoden virker stadig, og hullet bliver ganske lille i panelet. Du
> skal måske op i 60-80 mm lange blanke dykkere.

Ja, små huller i panelet, men store huller i væggen hvis det skal af
igen. Så hellere lime, det støjer også mindre
--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-08 21:21

Leonard wrote:

> det støjer også mindre

Støj? Der skal da ikke bruges slagboremaskine til leccavægge.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Per H

Dato : 22-03-08 21:35

On Sat, 22 Mar 2008 20:50:32 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
skrev:

>Ja, små huller i panelet, men store huller i væggen hvis det skal af
>igen. Så hellere lime, det støjer også mindre

man sætter alså ikke paneler op, med hensigt på at de skal ned igen.
og hvad vil du lime med?
sætlim er da for dyrt, og akryl skal holdes inde indtil det hæfter.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 14:27

> man sætter alså ikke paneler op, med hensigt på at de skal ned igen.

Er det sådan en tømmerholdning? De skal da ned, når der skal males,
tapetseres og skiftes gulv/lægges ny tæpper, ikke kun når huset skal
renoveres.

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 23-03-08 14:43

On Sun, 23 Mar 2008 14:26:51 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

>Er det sådan en tømmerholdning? De skal da ned, når der skal males,
>tapetseres og skiftes gulv/lægges ny tæpper, ikke kun når huset skal
>renoveres.
>
>Mvh Maria

man tager da ikke fodpaneler af når der skal males / taperes eller
nyt tæppe på.

Panelerne skal kun af når der skal nyt gulv på. alt andet er tegn på
misforståelser.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Holst

Dato : 23-03-08 15:02

Per H wrote:

> man tager da ikke fodpaneler af når der skal males / taperes eller
> nyt tæppe på.
>
> Panelerne skal kun af når der skal nyt gulv på. alt andet er tegn på
> misforståelser.

Ja, her i huset har den tidligere ejer bådet tapetseret og malet ned
over fodlisterne, og i det ene værelse er der blot banket endnu en lille
liste på fodlisten, da der blev lagt et eller andet grimt vinylgulv.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 15:13

> man tager da ikke fodpaneler af når der skal males / taperes eller
> nyt tæppe på.

Jo man gør. Det ser herrens ud, når der er malet eller tapetseret ud over
fodpanelerne.
Og gulvtæpperne skal ind under fodpanelet uden at det kommer til at spænde
mod det flydende gulv - ellers skal man have grimme fejelister på. Alt i alt
skal fodpaneler kunne komme ned uden at man skal rive huset fra hinanden.

> Panelerne skal kun af når der skal nyt gulv på. alt andet er tegn på
> misforståelser.

Men det skal man jo også oftere end man renoverer hus. Vi er f.eks. nødt til
at tage samtlige vægge ned for at få skiftet et olieret gulv, som er
ukristeligt grimt efter bare 3 år, fordi tømreren har limet panelerne fast.
Hvor smart er det lige?

Mvh Maria

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-03-08 15:37

Maria Frederiksen wrote:

> Jo man gør. Det ser herrens ud, når der er malet eller tapetseret ud
> over fodpanelerne.

Jeg er enig i at det er noget sjusk, men man kan sagtens undgå det
selvom fodlisterne ikke pilles af.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-08 17:07

Maria Frederiksen wrote:

> Jo man gør. Det ser herrens ud, når der er malet eller tapetseret ud
> over fodpanelerne.

Så er det fordi man ikke har håndelag for malerarbejde. Så bør man holde
fingrene fra det og overlade det til en, der kan.

> Og gulvtæpperne skal ind under fodpanelet uden at det kommer til at
> spænde mod det flydende gulv

Hvorfor dog i alverden det? Jeg har aldrig set en professionel gulvmand
fjerne fodlister for at kunne skære et væg-til-væg tæppe til. Det kommer
alligevel til at passe, så du ikke kan presse et stykke cigaretpapir ned
mellem tæppe og fodliste.

> - ellers skal man have grimme fejelister

Nej, skulle det enkelte steder - f.eks. ved døråbninger - være nødvendigt,
kan en strimmet tæppetape holde tæppet på plads.

Fodlister monteres med henblik på ikke at skulle fjernes igen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Leonard

Dato : 23-03-08 17:17

On Sun, 23 Mar 2008 17:06:42 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Så er det fordi man ikke har håndelag for malerarbejde. Så bør man holde
> fingrene fra det og overlade det til en, der kan.

Det er faktisk underligt at lige netop malerarbejde er det alle mener de
bare kan gøre selv. Jeg er færdig med at fedte med det efter at jeg
havde betalt en maler for at male et værelse.
Hurtig afdækning af gulv, løsne alle kantaktdåser, så de kunne trækkes
lidt ud fra væggen og så ellers i gang med arbejdet. Ved fodlister,
vindue og dør blev der malet med en rolig og sikker hånd, lige til
kanten og ikke længere. Ikke noget med at dække af med tape.
Bare det at slippe for rengøring af værktøjet bagefter og at se det
flotte resultat gør, at jeg også ringer efter en maler næste gang.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-03-08 17:45

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det fordi man ikke har håndelag for malerarbejde. Så bør man holde
> fingrene fra det og overlade det til en, der kan.

Du har da været på usenet længe nok til at vide, at Maria altid kan og ved
alt i alle grupper meget bedre end de fagpersoner der også skriver der.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 18:40

> Du har da været på usenet længe nok til at vide, at Maria altid kan og ved
> alt i alle grupper meget bedre end de fagpersoner der også skriver der.

Min frustration ligger i at jeg - efter professionel rådgivning og
udførelse - skal have lagt nyt gulv, og det kan jeg ikke bare lige, da mine
fodpaneler er limet på. Jeg skal med andre ord igennem samme renovering
igen, bare fordi en tømmer sparer en stak søm/skruer.

Vi kan i øvrigt godt diskutere håndværkere. Hvor mange eksempler fra mig
skal du bruge for at tro på at de sjældent gør arbejdet som aftalt og
ordentligt til aftalt pris og tid?

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 23-03-08 18:59

Maria Frederiksen wrote:

> Vi kan i øvrigt godt diskutere håndværkere. Hvor mange eksempler fra mig
> skal du bruge for at tro på at de sjældent gør arbejdet som aftalt og
> ordentligt til aftalt pris og tid?

Er det ikke med håndværkere som med så meget andet: Man får hvad man
betaler for.

Nu har jeg endnu ikke rigtig haft brug for andet end tømrer og VVS, og
de har altid lavet et pænt og ordentligt arbejde til den aftalte tid og
den aftalte pris. Men jeg bruger naturligvis heller ikke den billigste
håndværker, jeg kan finde.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 22:28

> Er det ikke med håndværkere som med så meget andet: Man får hvad man
> betaler for.

Det troede jeg også, men 900 kr i effektiv tmeløn var altså ikke nok. Ja,
man skal have præcise aftale, men det lå uden for min fantasi at man limede
fodpaneler på uden at passe dem til hverken i hjørner eller samlinger. Ikke
alene gabte de, de var heller ikke sat i samme højde, og en klage over
arbejdets udførelse var han da hamrende ligeglad med.
Det hundedyre luksusgulv er i dårligere kvalitet end det jeg selv købte til
350 kr/kvm, så det med kvalitet og pris hænger bestemt ikke altid sammen -
eller også snød han mig så vandet drev, og det er nok mere sandsynligt.

Mvh Maria

Fra : Leonard

Dato : 23-03-08 19:01

On Sun, 23 Mar 2008 18:39:51 +0100, Maria Frederiksen wrote:

> bare fordi en tømmer sparer en stak søm/skruer.

Mon tømreren har gjort det for at spare søm og skruer eller for at spare
tid og dermed udført arbejdet på billigste vis?

> Vi kan i øvrigt godt diskutere håndværkere. Hvor mange eksempler fra mig
> skal du bruge for at tro på at de sjældent gør arbejdet som aftalt og
> ordentligt til aftalt pris og tid?

Find nogle ordentlige håndværkere og lad være med at tro, at de lever op
til urealistiske krav. Aftal præcist med dem, hvad der skal laves,
hvornår og til hvilken pris. Hvis de ikke kan holde det, så find nogle
andre eller skru ned for forventningerne.
Jeg har mødt håndværkere af alle slags og efterhånden har jeg da en
håndfuld jeg har tillid til og hvor mine forventninger passer med
resultatet.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-03-08 19:03

> [...]
>
> Vi kan i øvrigt godt diskutere håndværkere. Hvor mange eksempler fra mig
> skal du bruge for at tro på at de sjældent gør arbejdet som aftalt og

Jeg ved da udemærket at der er brodne kar i den branche som i alle andre
brancher. Jeg har været selvstændig tømrermester i ca. 5 år nu, og jeg har
endnu ikke limet et fodpanel på og heller ikke haft nogen tvister af nogen
art. Der er forøvrigt egnsforskelle på hvordan "man plejer" at gøre, kan jeg
forstå. Måske limer man der hvor du bor, det gør man ikke her. (undtaget
hvis det er eneste mulighed) Således er der også forskel på hvordan man
f.eks. laver undertage eller monterer døre og vinduer osv. osv.

--
Martin
www.martinbak.dk/

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : SB

Dato : 23-03-08 20:14

> [...]
> (undtaget hvis det er eneste mulighed) Således er der også forskel på
> hvordan man f.eks. laver undertage eller monterer døre og vinduer osv.

nu er det så lige....
hvad er mest besværligt?
At lime malet lister fast med risiko for at skulle spartle en lecavæg op
senere, som forøvrigt ikke er ret besværligt, og ikke behøver være 100% da
det senere bliver dækket af en ny liste, eller bore huller i en fejeliste,
derefter ud fra de huller bore rauplugs i væggen, undersænke hullerne i
listen, skrue den fast og bagefter fylde hullerne op og pudse dem ned så man
ikke kan se skruen, og så male listen igen?

forøvrigt kan listen nemt fjernes igen med en hobbykniv, hvis den er
punktfastgjort med samme afstand som havde man valgt søm/skruer med en
hobbykniv

Søren

Fra : Per H

Dato : 24-03-08 00:30

On Sun, 23 Mar 2008 19:03:27 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:

>"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

prøv at skære den fri med at skarp stor kniv. hvis han har brugt akryl
kan du godt klare det. Men du skal ikke begynde med kobenet, for så
ryger gipsen sikkert.

hvis det er gips på stål, plejer jeg at bruge montaflex skruer. / har
sikkert mange navne.

>Jeg ved da udemærket at der er brodne kar i den branche som i alle andre
>brancher. Jeg har været selvstændig tømrermester i ca. 5 år nu,
>www.martinbak.dk/

Hmm har altid troet at du var musikerer.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Martin Bak

Dato : 24-03-08 07:43

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm har altid troet at du var musikerer.

det ene udelukker vel ikke det andet. Der skal jo også brød på bordet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 23-03-08 17:54

On Sun, 23 Mar 2008 15:13:29 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

>Jo man gør.

Sikke noget sludder. er du prof?

>Det ser herrens ud, når der er malet eller tapetseret ud over
Kun idioter tapeteserer fodpaneler.

og tæpper skal hen til fodpanet, efterfølgende..

> [...]
>at tage samtlige vægge ned for at få skiftet et olieret gulv, som er
>ukristeligt grimt efter bare 3 år, fordi tømreren har limet panelerne fast.

Du siger her at gulvet er blevet grimt fordi tømreren har limet
panelerne fast?

Hvis dine vægge er så dårlige at der ikke er noget at skrue i, ja så
må de jo limes op.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 18:51

> Sikke noget sludder. er du prof?

Nej, det fortalte tæppemanden - som er prof. Skal det gøres rigtigt, tager
man fodpanelerne af, løfter dem højden på tæppet + 2 mm og sætter dem på
igen. Så kan tæppet arbejde.

> Du siger her at gulvet er blevet grimt fordi tømreren har limet
> panelerne fast?

Nej - dårlig formulering. Han rådgav om at købe en god kvalitet olieret
gulv, så det gjorde vi. Det er det værste lort, og nu 3 år senere ligner det
noget, der har ligget i en børnehave i årevis. Han lagde det også, men
samlingerne revner, og alt i alt skal det skiftes. Fodpanelerne er bare
limet på, så dermed er de ikke til at få ned uden at ødelægge væggen. Uanset
hvem vi har talt med omkring det (af professionelle), så er svaret at det er
for at spare tid at man limer fodpaneler.
Ordenlige håndværkere gør det fast på en måde, så det kan komme af igen - og
de kan også lave samlinger, der ikke gaber og sætte fodpanelt på, så det har
samme overkant hele vejen rundt i stuen i stedet for at det lige springer
med 1 cm, fordi man jo ikke kunne få det af igen, da man havde limet det på
.......jo, jeg har lært meget om håndværkere, der ikke gider lave tingene
ordentligt.

> Hvis dine vægge er så dårlige at der ikke er noget at skrue i, ja så
> må de jo limes op.

Det er gipsplader, så det er mildt sagt problemfrit.

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 23-03-08 19:30

On Sun, 23 Mar 2008 18:50:57 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

>Nej, det fortalte tæppemanden - som er prof. Skal det gøres rigtigt, tager
>man fodpanelerne af, løfter dem højden på tæppet + 2 mm og sætter dem på
>igen. Så kan tæppet arbejde.

Tæppemand er som regl selvlært.

Hvad så med gerikter/indfatninger omkring døre, skal de så også
afmonteres og tilskæres??

Hvis forpanelerne sidder, lader man dem sidde, når man lægger tæppe
på.

Jeg tror nok du har været meget uheldig med dine håndværkere.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-03-08 22:30

> Jeg tror nok du har været meget uheldig med dine håndværkere.

Jep, men hvordan kontrollerer man dem? Vælger dyrt og lækkert og ender med
noget bras, der skal laves om og i vores tilfælde ikke kan laves om uden at
huset skal renoveres igen. Derfor fraråder jeg lim til noget som helst, der
skal kunne tages ned igen.

Mvh Maria

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-03-08 15:01

Maria Frederiksen wrote:

> Er det sådan en tømmerholdning? De skal da ned, når der skal males,
> tapetseres og skiftes gulv/lægges ny tæpper, ikke kun når huset skal
> renoveres.

Det er der delte meninger om.

Min egen erfaring er at det ikke er umagen værd at pille fodlister og
gerekter ned ved maling og tapetsering forudsat at de er hele og sidder
som de skal.

Men når der lægges nyt gylv, må de ned, helst også gerekter. Jeg har
lagt laminatgulv i tre værelser og en gang på vores overetage hvor
gerekterne ikke var sådan til at pille ned, det var allerhelvedes
besværligt at skulle skære dem af forneden og tilpasse og få
laminatgulvet ind under dem.

Fra : Inconnu

Dato : 26-03-08 15:36

On 23 Mar., 22:28, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> eller også snød han mig så vandet drev, og det er nok mere sandsynligt.

Det "luksus" gulv du omtaler, hvilken mærke er det?. KIger selv på
10.000 gulve på tiden

mvh
Peter