Bortskaffelse af jord
Fra : Michael

Dato : 22-03-08 12:52

Vi er ved at bygge hus og har fået en pris fra byggefirmaet på bortskaffelse
af jord: 150 kr. + moms pr. m3?! Det er lidt vildt når vi regner med ca. 250
m3. Det løber op i næsten 50.000 kr. Vi taler om almindelig ren jord fra en
nyudstykning. Jorden har aldrig før været brugt til andet end marker.

Nogen der har idéer til om/hvordan det gøres billigere? Lokation:
Nordsjælland

PS: Vi behøver ingen "smid det i havet" eller lignende tip.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-03-08 12:55

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nordsjælland
>
> PS: Vi behøver ingen "smid det i havet" eller lignende tip.

Undersøg lige om det er jorden som koster penge.... eller det er vognmandens
kørsel der er beregnet ud fra (han vil garenteret også have løn for arbejdet

Mich.

Fra : Ivan

Dato : 22-03-08 13:33

> [...]
> regner med ca. 250 m3. Det løber op i næsten 50.000 kr. Vi taler om
> almindelig ren jord fra en nyudstykning. Jorden har aldrig før været brugt

For at komme af med jord, koster vel omkring 11kr/m3 på deponi(losseplads).
Så skal han jo have det læsset, det gør du vel ikke med en skovl ;), så er
der noget transport så det passer sikkert meget godt. Prøv at hør om der
ikke er en anden der kan gøre det til en billiger penge.
Du kender ikke lige nogen der står og mangler "lidt" jord, evt. i en
kolonihave?

Fra : Michael

Dato : 23-03-08 13:41

"Ivan" <virker@ikke.nu> wrote in message

> [...]
> penge.
> Du kender ikke lige nogen der står og mangler "lidt" jord, evt. i en

Det koster desværre omkring 80-100 kr./m3 at deponere det har jeg fået
oplyst fra en vognmand. Det passer fint med hvad jeg selv har kunnet finde
frem til. Deponeringspriserne er nærmest eksploderet i de seneste 5-8 år.

Det er ikke så meget transporten som deponeringen der koster

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-03-08 13:45

"Michael" <a@b.dk> skrev
> [...]
> frem til. Deponeringspriserne er nærmest eksploderet i de seneste 5-8 år.
>
> Det er ikke så meget transporten som deponeringen der koster

Mulden kan da deles ud på grunden under alle omstændigheder.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Michael

Dato : 23-03-08 15:09

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Michael" <a@b.dk> skrev

> Mulden kan da deles ud på grunden under alle omstændigheder.
>
> --
> M.V.H
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Det er korrekt og det gør vi også. Det løber formentlig op i omkring 250m3
alligevel

Fra : Leonard

Dato : 22-03-08 13:40

On Sat, 22 Mar 2008 12:52:05 +0100, Michael wrote:

> 150 kr. + moms pr. m3?! Det er lidt vildt når vi regner med ca. 250
> m3. Det løber op i næsten 50.000 kr.

Der kan være ca. 10 m3 på en lastvogn, har den hænger på ca. det
dobbelte. Det bliver til 1500/3000 kr pr læs, men det er sikkert meget
rimeligt på Nordsjælland.
Ring til et par vognmænd og spørg hvad de kan gøre det for, det kommer
jo an på hvorlangt der skal køres og hvor det skal læsses af.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-03-08 14:26

> [...]

> Nordsjælland
>
> PS: Vi behøver ingen "smid det i havet" eller lignende tip.

Så har du vel osse hørt denne her:

Hvad med at grave det ned?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Søren Kring

Dato : 22-03-08 14:28

Det var da en helvedes masse jord, der skal graves væk... Muldjord er der
sikkert gerne nogen der vil have, men du skal kun regne med at de øverste 30
cm er muld. De skulle så svare til over 800 m2 hus ??? Hvis der virkelig kun
er tale om muld, så overvej at fylde op andre steder på grunden, f.eks.
sådan at terrænet får en hældning væk fra huset. Hvis det er fordi grunden
skråner. så flyt jorden fra den ene til den anden ende, ellers må du nok
betale prisen.

hilsen Søren

Fra : Mureren

Dato : 22-03-08 15:31

> [...]
> til andet end marker.
>
> Nogen der har idéer til om/hvordan det gøres billigere? Lokation:

Du skal lige være opmærksom på den her:

Den gør det hverken billigere eller nemmere at flytte jord, medmindre din
kommune allerede har udtaget området af områdeklassificeringen!
(det er der ikke mange kommuner der "nået til" endnu)

Mvh.
Mureren
(der har med den slags at gøre til daglig)

Fra : S@ndman

Dato : 23-03-08 10:37

"Michael" <a@b.dk> wrote in message
> [...]
> Nordsjælland
>
> PS: Vi behøver ingen "smid det i havet" eller lignende tip.
Er det muldjord?

Fra : Michael

Dato : 23-03-08 13:41

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> "Michael" <a@b.dk> wrote in message

> Er det muldjord?

Det er overvejende lerjord. Vi beholder selv mulden og bruger den til at
plane haven med, som en anden også foreslår. Lerjorden er ikke anvendelig
til noget som helst

Fra : "

Dato : 24-03-08 09:48

> [...]
> Nordsjælland
>
> PS: Vi behøver ingen "smid det i havet" eller lignende tip.
ja men faktisk er ALT jord i byzone klassificeret som lettere forurenet, det
skete 1. Januar 2008, det skulle ikke betyde noget da alle huse i DK så er
bygget på lettere forurenet jord, men det betyder noget for dig som skal
bortskaffe jorden!, Da har man pligt til at melde flytningen til kommunen.
Målet er at undgå, at ren jord blandes med forurenet jord.

Hvis man flytter jord, som fylder mere end 1 kubikmeter, skal jordflytningen
anmeldes til Teknisk Forvaltning. Man har samtidig pligt til at udtage
prøver, som analyseres for forurening, så jorden kan placeres eller
bortskaffes korrekt.

Fra : Michael

Dato : 24-03-08 16:02

"<-fish->" <fisk@NOspam.nu> wrote in message

> [...]
> jordflytningen anmeldes til Teknisk Forvaltning. Man har samtidig pligt
> til at udtage prøver, som analyseres for forurening, så jorden kan

Jo tak - jeg kender godt reglerne. Der skal tages én prøve pr. 30 tons jord
hvilket er fuldstændig hul i hovedet hvis man kommer med 3-400 tons fra en
parcel på omkring 1000 kvm. Det burde være rigeligt med én prøve fra hele
grunden.

Men det var nu heller ikke det der var mit spørgsmål.