Afslutning af dampspærre ved murstensvæg
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 19-03-08 10:52

Hej
Skal til at sætte profilloft op i mit værksted som har murstenvægge.
Men hvordan får jeg afsluttet damspærren ?
Jeg har faldt tag på, så det hele skal laves nede fra.

Kan se nogle anbefaler butylgummi klemt mod listen der kommer til at være
under loftet. Er det nok ? Altså så den sidder mellem liste og murstenvæg.

Hvilke andre muligheder er der ? Meget gerne noget med billeder :)

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 19-03-08 22:21

> Men hvordan får jeg afsluttet damspærren ?

For lige at ridse det kort op:
Hvis man kigger her:
http://www.rockwool.dk/sw64457.asp
Kan man se der er butylgummi.

Men hvis man kigger her:
http://www.isover.dk/sw2739.asp
Kan man på øverste billede i toppen se der står: Evt. elastisk fuge bag
skyggeliste. Det lyder jo ikke som om den er et must at have.

Hvad skal man så forholde sig til ? Og er den gummikant nødvendig ? For har
været i 5 byggemarkeder i dag for at finde det, men kan ikke :/