Tomater og kartofler!
Fra : MaG

Dato : 18-03-08 16:51

Hejsa!

Er der nogen af jer kloge der kan fortælle hvorfor det er man ikke må dyrke
tomater og kartofler på samme tid i drivhuset?

med venlig hilsen
Maria

Fra : Holst

Dato : 18-03-08 16:57

MaG wrote:

> Er der nogen af jer kloge der kan fortælle hvorfor det er man ikke må dyrke
> tomater og kartofler på samme tid i drivhuset?

Er det ikke fordi de bliver angrebet af de samme sygdomme. Så pådrager
kartoflerne noget, så smitter de nemt tomaterne.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-03-08 19:01

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i meddelelsen
> Hejsa!
>
> Er der nogen af jer kloge der kan fortælle hvorfor det er man ikke må
> dyrke tomater og kartofler på samme tid i drivhuset?

Hvem siger at man ikke må det?

Steen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-08 22:31

On Tue, 18 Mar 2008 16:51:20 +0100, "MaG" <maria@fredslund.biz> wrote:

>Er der nogen af jer kloge der kan fortælle hvorfor det er man ikke må dyrke
>tomater og kartofler på samme tid i drivhuset?

Jeg gjorde det med stort held sidste år.

Men det er nok pga. kartoffelskimmel. Kartoflerne får nemt skimmel,
udendørs i hvert fald, I drivhuset er det formentlig ikke så slemt.
Men kartoffelskimmel kan angribe tomaterne også - de er normalt mere
modstandsdygtige end kartoflerne er, men bliver kartoflerne tidligt og
hårdt angrebet, og sygdommen derfor er inde i drivhuset, så vil det
hurtigt sprede sig.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-03-08 10:54

MaG wrote:

> Hejsa!
>
> Er der nogen af jer kloge der kan fortælle hvorfor det er man ikke må
> dyrke tomater og kartofler på samme tid i drivhuset?

Begge planter tilhører natskyggefamilien og bliver, som Holst og Mads også
siger, angrebet af de samme sygdomme.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.