Regler for skrot på privat grund
Fra : lh

Dato : 17-03-08 19:42

Hej.

Ved ikke om det er det rigtige sted at lægge spørgsmålet ud, men jeg prøver
alligevel.
Hvordan er reglerne, hvis der er nogen, for hvad man må have på sin grund?
Jeg har en nabo, der har en grund der minder om en ophuggerplads, med gamle
både, biler, campingvogne, og en masse andet ragelse som træ, dæk og ja alt
muligt, der ligger og flyder. Der bor ingen i huset på grunde, selvom der er
registreret en ejer som også er ham der ejer skrotpladsen som jeg vil kalde
det.
Det fremmer ikke ligefrem salg af huse i området og det vil da være et
problem den dag jeg må sælge mit.
Men er der overhovedet noget at gøre? Vedkommende selv er ikke til at snakke
med, så en snak med ham nytter ikke.
Jeg er simpelthen ked af at have sådan en grund som nabo.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-08 19:49

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at snakke med, så en snak med ham nytter ikke.
> Jeg er simpelthen ked af at have sådan en grund som nabo.

Min mand og jeg er enige om, at du skal ringe til Teknisk
Forvaltning i din kommune. De skal tage affære, og bede ham om at
rydde grunden, med mindre han har tilladelse til at have en
skrotplads, men så mener jeg at der skal være en nabohøring.

Under alle omstændigheder synes jeg, at du skal ringe til Teknisk
Forvaltning og forhøre dig. Hvis det ikke er "deres bord", hvad jeg
er sikker på det er, så må de kunne fortælle dig hvad du ellers skal
gøre. Jeg fandt mig godt nok heller ikke i sådan et rod.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 17-03-08 19:56

> [...]
> sikker på det er, så må de kunne fortælle dig hvad du ellers skal gøre.
> Jeg fandt mig godt nok heller ikke i sådan et rod.

Det har jeg gjort, men hende jeg skulle tale med var der ikke og andre var
usikker på hvad regler der var? Så endnu ved jeg ikke hvad Teknik og Miljø
siger og er derfor stadig i tvivl om der er noget man kan gøre når det er en
privat grund.

lh

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 17-03-08 20:01

lh wrote:

> [...]
> andre var usikker på hvad regler der var? Så endnu ved jeg ikke hvad
> Teknik og Miljø siger og er derfor stadig i tvivl om der er noget man

Så må du jo ringe igen

Alternativt kan du spørge i news:dk.videnskab.jura hvor de er ret gode
til regler og den slags.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : lh

Dato : 17-03-08 20:04

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Så må du jo ringe igen
>
> Alternativt kan du spørge i news:dk.videnskab.jura hvor de er ret gode til
> [...]

Der er lovet der bliver ringet tilbage, så det venter jeg der bliver en af
de nærmeste dage, ellers vil jeg ringe igen. Men derfor kan jeg jo godt
lægge spørgsmålet ud her og høre om nogen ved hvad regler der er, hvis der
er nogen.

lh

Fra : sidse

Dato : 17-03-08 20:03

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message
> [...]
> snakke med, så en snak med ham nytter ikke.
> Jeg er simpelthen ked af at have sådan en grund som nabo.

Han må ikke have biler stående som skrot, hvis der er motor i, da det kan
forurene.
Campingvogne, både og træ er en grundejers egen sag, så der har teknisk
forvirring ikke noget at komme efter.
Men er der noget af det der kan være miljøskadeligt bliver de helt vilde.
Tror i øvrigt ikke at en seriøs køber af dit eget hus vil skelne ret meget
til om naboen roder eller ej, men det er bare min mening, ligesom jeg også
er så naiv at mene at en boligkøber ikke kigger på farven på stuevæggene

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : lh

Dato : 17-03-08 20:08

"sidse" <inge@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er så naiv at mene at en boligkøber ikke kigger på farven på stuevæggene

Personligt ville jeg aldrig købe et hus hvis en nabo dertil havde sådan en
grund. Jeg ville ikke forvente at man har en finpudset have, men sådan en
gang skrot og ragelse der ligger og flyder og kan ses langt væk, det ville
jeg aldrig købe et hus ved siden af.
Måske enkelte er lige glade, men personligt tror jeg mange ville betakke sig
og det kan vel også få en betydning for salgsprisen måske.

lh

Fra : Max

Dato : 17-03-08 20:16

Hej lh

> [...]
> Måske enkelte er lige glade, men personligt tror jeg mange ville
> betakke sig og det kan vel også få en betydning for salgsprisen måske.

Egentlig forstår jeg dig godt, men på den anden side rager det jo
faktisk ikke en hvad naboen har på sin grund så længe det ikke
udgør nogen fare for en selv. Jeg vil da ikke have at mine naboer
blander sig i hvad jeg har på min grund.

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-03-08 20:37

"sidse" <inge@spam.dk> writes:

> [...]
> meget til om naboen roder eller ej, men det er bare min mening,
> ligesom jeg også er så naiv at mene at en boligkøber ikke kigger på

Man kan selv gøre noget ved farven på væggene og at haven måske ligner
et vildnis, men hvis naboens grund flyder med biler osv. så skal huset
godt nok være noget virkeligt særligt før jeg ville kigge nærmere på
det.

Men jeg mener også at teknisk forvaltning er vejen frem.

Her er lidt at læse på om emnet:
http://familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/breve-700/b700-174.html&val=nabo
http://familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/breve-700/b700-234.html&val=nabo

Så længe der ikke er miljømæssige problemer, så tror jeg desværre I må
lære at leve med det.

Mvh Trine

Fra : Holst

Dato : 17-03-08 20:58

sidse wrote:

> [...]
> er så naiv at mene at en boligkøber ikke kigger på farven på stuevæggene

Smag og behag.

En seriøs køber vil, efter min mening, ikke blot kigge på huset og
grunden, men også kigge på kvarteret. Det kan godt være, at man flytter
ind i huset, men man flytter altså også ind i kvarteret.

Ville jeg have købt mit hus, hvis min nabos grund lignende en
ophuggerplads? Ville jeg have købt mit hus, hvis naboen var en
rockerborg? Tjah ... det er jo altid et spørgsmål om at holde plusser op
mod minusser.

Huset skal såmænd nok blive solgt, hvis prisen passer til hus og kvarter.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 18-03-08 08:41

Jeg husker tilbage for en 6-7 år siden, en af mine venners forældre
døjede med naboen som var alkoholiker og samtidig også havde en baghave
der minder om det i står med lige nu.

Her ved jeg at kommunen gik ind i sagen og gav ham påbud om at få ryddet
op på det, der kunne bla. nævnes æld gamle Campingvogne halvt gravet
ned, foruden dette var de fyldt med div. metal, gamle sofa'er og jeg
skal komme efter dig.

Det er 6-7 år siden, og på trods af kommunen gik ind i sagen så ser
haven stadigvæk sådan ud den dag i dag.

Mvh. Daniel.