Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom - Ikke en ooption
Fra : Skeptikeren

Dato : 22-03-08 15:28

Når jeg sætter et CF kort i min externe kortlæser (USB2) starter
Lightroom ver. 1.3.1 ikke op. Den option er ellers valgt. JEg får af
Windows XP SP1 tilbudt 9 valg incl. "Take no Action".
Så har jeg opbrugt mine muligheder, eller hvad er der sket.
Det har i tidligere udgaver af Ligtroom ikke været et problem. Jeg
satte kortet i, og Lightroom startede op og tilbød at importere mine
billeder.

Og kan jeg gøre noget for at få den mulighed igen.

mvh

have a nice day
--- sk ---

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 18:49

Skeptikeren skrev:

> Og kan jeg gøre noget for at få den mulighed igen.

Når du højreklikker kan du vælge "Åbn med...". Her må du så vælge
gennemse for at finde exe-filen. I min installation findes den i
C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 1.4\Lightroom.exe.

Det burde virke.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Skeptikeren

Dato : 23-03-08 13:05

On Sat, 22 Mar 2008 18:48:46 +0100, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

> [...]
>gennemse for at finde exe-filen. I min installation findes den i
>C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop Lightroom 1.4\Lightroom.exe.

Muligheden "Åbn med..." eksisterer ikke længere på min computer.
Hvordan og hvorhen den er forsvundet aner jeg ikke; men væk er den! Så
spørgsmålet er, hvordan får jeg den mulighed igen???

mvh

have a nice day
--- sk ---

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 13:24

Skeptikeren skrev:
> Muligheden "Åbn med..." eksisterer ikke længere på min computer.

Sådan åbner du en fil med et program, der ikke er associeret med den
pågældende filtype:
1. Marker den fil, du vil åbne, i Stifinder.
2. Hold Shift nede, og højreklik på filen. Der vises en genvejsmenu,
hvorefter du kan slippe Shift. Klik på indstillingen Åbn med.
3. Dialogboksen Åbn med vises. Marker det program, du vil åbne filen
med, på listen. En fil af typen .txt kan f.eks. åbnes med programmet
NotePad, WordPad eller WINWORD (Microsoft Word).
4. Klik på OK for at åbne filen med det markerede program.

Lyder underligt. Fungerer ovenstående?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Skeptikeren

Dato : 23-03-08 16:03

On Sun, 23 Mar 2008 13:24:03 +0100, Søren Friberg
> [...]

>NotePad, WordPad eller WINWORD (Microsoft Word).
>4. Klik på OK for at åbne filen med det markerede program.

Jep! ovenstående fungerer.

Men! For 1 månedstid siden skulle jeg bare stille CF kortet i læseren,
så åbnede Lightroom automatisk i Importer filer. Nu kommer der et
Windowsvindue op med forskellige valgmullgheder, Bridge, Windows Fax
osv. men Lightroom er ikke længere på listen og er heller ikke kommet
der, efter at jeg højreklikkede med skift nede. Men alt i alt er det
kun en lille irritation, jeg kan jo bare klikke på Import knapppen i
Lightroom, så er den der.

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 16:29

Skeptikeren skrev:
> men Lightroom er ikke længere på listen og er heller ikke kommet
> der, efter at jeg højreklikkede med skift nede. Men alt i alt er det

Det er ikke for at lyde arrogant, men problemet kan sikkert løses ved en
total afinstallering med efterfølgende geninstalletion eller ved at
rette i registreringsdatabasen, men det er lidt langhåret, så jeg skal
lige se, hvornår jeg evt. kan skrives en korrekt vejledning.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 16:37

Skeptikeren skrev:

> kun en lille irritation, jeg kan jo bare klikke på Import knapppen i
> Lightroom, så er den der.

og det er selvfølge stadig ikke muligt at klikke af der hvor du vælger
altid at benytte dette program

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Skeptikeren

Dato : 23-03-08 17:39

On Sun, 23 Mar 2008 16:36:35 +0100, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>og det er selvfølge stadig ikke muligt at klikke af der hvor du vælger
>altid at benytte dette program

Korrekt! dert kqan jeg ikke, Lightroom er ikke listet der.

mvh

have a nice day
--- sk ---

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 13:27

Skeptikeren skrev:
> On Sat, 22 Mar 2008 18:48:46 +0100, Søren Friberg

I Vista ville det være mere forståeligt. Måske du skulle opdatere din XP:

http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 23-03-08 14:38

Skeptikeren <skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Muligheden "Åbn med..." eksisterer ikke længere på min computer.
>Hvordan og hvorhen den er forsvundet aner jeg ikke; men væk er den! Så
>spørgsmålet er, hvordan får jeg den mulighed igen???

Har du prøvet at trykke "Shift" tasten ned og så højreklikke?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : winddiesel

Dato : 24-03-08 00:35

On 23 Mar., 17:39, Skeptikeren <skeptike...@privat.dk> wrote:
> On Sun, 23 Mar 2008 16:36:35 +0100, Søren Friberg

Kig efter om du i din taskbar har et ikon liggende der hedder Adobe
Photo Downloader, det er et kamera med en grøn pil ned eller et kamera
med en rød cirkel med et kryds i.

Har du det skal du højreklikke på den og sikre dit at den står til
"Enabled" så skulle det virke.
Har du den ikke kan det være at du blot skal installere Lightroom
igen, oven i den gamle installation !

Fra : Skeptikeren

Dato : 24-03-08 12:52

On Sun, 23 Mar 2008 23:35:12 -0700 (PDT), winddiesel
<winddiesel@gmail.com> wrote:

> [...]
>"Enabled" så skulle det virke.
>Har du den ikke kan det være at du blot skal installere Lightroom

Jo, jeg har Adobe Photo Downloader enabled, så jeg tror, at du har ret
i, at en nyinstallation af Lightroom er løsningen. Det må så vente,
til der foreligger en brugbar version 1.4. Den har jeg brugt i et par
dage, men er efter advarslerne gået tilbage til ver. 1.3.1

mvh

have a nice day