Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at lave HDR-billeder
Fra : Jakob Griffel

Dato : 22-03-08 13:00

Hej

Sidst faldt faldt jeg over en artikel omkring HDR-fotografering. Som den
amatør jeg er besluttede jeg mig for at prøve, tog et par billeder med
forskellig belysningstid og ledte så efter et program der kan kombinere
billederne til et HDR-billede. Jeg har fundet Photomatrix, men det koster jo
en del (hvis man vil undgå vandmærkerne i trial-versionen).
Det virker ellers fint, selvom jeg ikke er helt tilfreds med resultatet
endnu (men det kommer vel med tiden), men findes der ikke freewareprogrammer
til dette? Jeg har ikke fundet nogen endnu, så måske er der bare ikke sådan
lige til at lave HDR-billeder, hvis man ikke har de store
billedbehandlingsprogrammer installeret. Hvad bruger i?

På forhånd mange tak - og god Påske!

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 13:06

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der bare ikke sådan lige til at lave HDR-billeder, hvis man ikke har de
> store billedbehandlingsprogrammer installeret. Hvad bruger i?

Måske denne:
http://qtpfsgui.sourceforge.net/index.php

har ikke selv studeret det så nøje

--
mvh kajo

Fra : Danne

Dato : 22-03-08 19:32

"kajo" <- - -> skrev i meddelandet

> "Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Här är lite information och tips om inställningarna
http://osp.wikidot.com/parameters-for-photographers

Mvh Danne

Fra : Per

Dato : 22-03-08 17:05

Jeg har prøvet Photomatix også og jeg syntes ikke resultaterne bliver særlig
gode. Det bedste resultat får du ved manuelt at blande billederne i
Photoshop.

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 17:30

Jakob Griffel skrev:
> På forhånd mange tak - og god Påske!

Tak i lige måde. Jeg synes du skal finde tråden : Tonemapping og HDR,
hvor jeg var ved at gentage Hans Kruses synspunkter

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : P. Rongsted

Dato : 26-03-08 15:20

On Sat, 22 Mar 2008 12:59:55 +0100, "Jakob Griffel"
<NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> wrote:

> [...]
>lige til at lave HDR-billeder, hvis man ikke har de store
>billedbehandlingsprogrammer installeret. Hvad bruger i?

Prøv at se på http://www.pixelcorps.tv/twip009
Det er et afsnit af This Week in Photography - et ganske underholdende
podcast om foto. I afsnit 9 gennemgårr Alex Lindsay 3 programmer til
HDR og Tonemaping.

Peter