Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Menusprog på Olympus E 510
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 21-03-08 11:47

Hej.

Er der en her på gruppen med et E 510. Jeg har set mig varmt på det, og
overvejer at købe et hjem fra tyskland. Ifølge sælger er der ikke dansk menu
i det. Men ifølge
http://www2.olympus.dk/consumer/dslr_E-510_Specifications.htm

kan man hente andre sprog til det. Er der nogen der kan bekræfte at det er
muligt og forholdsvis lige til?

Mvh
Thomas

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-03-08 12:41

"Thomas B. Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www2.olympus.dk/consumer/dslr_E-510_Specifications.htm
>
> kan man hente andre sprog til det. Er der nogen der kan bekræfte at det er

På siden du linker til står der da at menuen også kan sættes til dansk!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 21-03-08 12:50

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> På siden du linker til står der da at menuen også kan sættes til dansk!

Korrekt. Men han nævner at der ud over tysk er finsk og norsk sprog i
kameraet, men ik dansk.
Derfor er jeg i tvivl. Det stemmer ikke helt over ens med det der står på
siden.

> --
> Langgaard
> www.megapixels.dk

Thomas

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-03-08 13:56

> Korrekt. Men han nævner at der ud over tysk er finsk og norsk sprog i
> kameraet, men ik dansk.
> Derfor er jeg i tvivl. Det stemmer ikke helt over ens med det der står på
> siden.

Hej

Han kan have lidt ret, på Olympus.com står der kun English, French,
Spanish, Portuguese, som eneste sprog i menuen!

Så det er nok en amerikansk model han vil sælge dig.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-03-08 20:28

> [...]
> Spanish, Portuguese, som eneste sprog i menuen!
>
> Så det er nok en amerikansk model han vil sælge dig.

Tidligere kunne man via Olympus Master firmware opdatere sit kamera, og når
man hentede den firmware så var der dansk sprog på kameraet... Det har jeg
været nødt til at gøre på 30 mju 600 som jeg solgte på et tidspunkt.. sikke
et kæmpe arbejde at pakke en kasse op, finde batteriet, sætte det i
kameraet, forbinde kameraet med USB til computeren, starte op, vente på at
det bliver fundet, ind i olympus master og hente opdatering og så lade den
køre denne også.. og så videre.. suk.. men det er jo service heh :)

Mvh Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-03-08 13:20

"Thomas B. Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> kan man hente andre sprog til det. Er der nogen der kan bekræfte at det er
> muligt og forholdsvis lige til?

Så vidt jeg har forstået kan du i værste fald bare opgradere firmwaren
http://www2.olympus.dk/consumer/208_8501.htm

Jeg har dog ikke prøvet det selv, da jeg ikke bruger Olympus DSLR

---
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : emj

Dato : 21-03-08 16:52

Thomas B. Andersen skrev:

>kan man hente andre sprog til det.
Ja

> Er der nogen der kan bekræfte at det er
>muligt og forholdsvis lige til?

På olympus site står det at updatering af sprog kan få kameraet til at
fryse. Der står også, hvad man så skal gøre.
Selv ville jeg ikke rode mif ud i den slags.

Hilsen emj

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 21-03-08 17:59

> kan man hente andre sprog til det. Er der nogen der kan bekræfte at det er
> muligt og forholdsvis lige til?
>
> Mvh
> Thomas

Ja der kan hentes dansk menu via det medfølgende software, og det er der
ingen problemer i, det eneste man skal være opmærksom på, er at der er
masser af strøm på batteriet så den ikke går i stå midt under opdateringen,
men det bliver der også gjort tydeligt opmærksomhed på. Jeg har selv gjort
det flere gange uden problemer

Arne

Fra : Hej Doktor

Dato : 21-03-08 19:35

Ja, Som arne skriver kan man uden probelmer smide dansk menu i , har også
gjort den i en masse MJU modeller som der ikke var dk menu i, husk at have
strøm på kameraet,

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 21-03-08 23:11

Tak for svarene. Det vil jeg give mig i kast med.
Ellers er engelsk jo heller ikke helt galt..

Thomas

Fra : emj

Dato : 22-03-08 03:30

Arne J. Nielsen skrev:

>Ja der kan hentes dansk menu via det medfølgende software, og det er der
>ingen problemer i,

Det er der altså med e-510. hvis man skal tro på, hvad olympus selv
skriver på
http://www.olympus-europa.com/consumer/dslr_E-510_Firmware_Updates.htm

Hilsen emj

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 22-03-08 08:58

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Det er der altså med e-510. hvis man skal tro på, hvad olympus selv
> skriver på
> http://www.olympus-europa.com/consumer/dslr_E-510_Firmware_Updates.htm
>
> Hilsen emj

Ja det har du ret i, det lader til at det er det medfølgende software der
giver problemerne, men der er nok snart en opdatering klar, de skriver da at
de arbejder på sagen, så der er håb forude

Arne