Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Focus på stjernekikkert.
Fra : Erik Hansen

Dato : 20-03-08 15:49

Hejsa.

Jeg har haft en stjernekikkert gennem noget tid hvor jeg har en
adaptor så jeg kan montere den direkte på mit EOS 350D eller 40D.
Jeg har oplevet mens jeg kun havde mit 350D at det er svært at stille
helt skarpt, men efter jeg har fået mit nye 40D har jeg tydeligt kunne
se når jeg bruger "Live view" at jeg slet ikke kan få det i fokus.

Jeg undre mig over det, for hvis jeg sætter det normale okular på
kikkerten, og bruge mit lille "point and shoot" kamera foran eller
bare kikker, så kan jeg godt stille helt skarp. Jeg har testet med et
objekt der er ca. 10 meter og ca 500 meter væk.

Det er en Sky Master 1300 mm kikkert, og fidusen var at jeg vil bruge
den som kraftig zoom, og ved at bruge en stjerne kikkert er det en
billig måde at få så meget zoom.

Er der nogen som kan give en forklaring, eller er det bare
billigt/dyrt skrammel jeg har købt.

--
....::Hilsen Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-03-08 17:09

"Erik Hansen"
> Er der nogen som kan give en forklaring, eller er det bare
> billigt/dyrt skrammel jeg har købt.
>
> --
> ...::Hilsen Erik

Post nogle exempler - -max-

Fra : Carsten Kolind

Dato : 24-03-08 08:43

Jeg ved ikke hvilken type teleskop et Sky Master er.

Newton teleskoper kan ofte ikke focusere et DSLR i primær focus. De bygges
derfor til enten visuelt brug eller foto, hvor hovedspejlet er monteret
tættere på secundærspejlet.

Hilsen
Carsten