Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokritik "endelig" død???
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 14:15

Virker i hvert fald ikke hos mig...

/Tonni

Fra : XenoCypraZ

Dato : 20-03-08 14:32

Tonni skrev:
> Virker i hvert fald ikke hos mig...
>
> /Tonni

Heller ikke ved mig, det kunne også være at den endelig blev opdateret
Man har jo lov til at håbe.

/Nikolaj

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-03-08 17:33

Tonni havde fået den ide at fortælle:
> Virker i hvert fald ikke hos mig...

Virker fint ved mig...

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 20-03-08 18:37

"Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> skrev i en meddelelse
> Virker i hvert fald ikke hos mig...
>
> /Tonni

Her virker den fint.

Børge

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-03-08 18:59

On Thu, 20 Mar 2008 18:37:06 +0100, "Børge Larsen"
<bl-dk@post.tele.dk> wrote:

>"Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> skrev i en meddelelse

>Her virker den fint.

Er det ikke en overdrivelse?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-03-08 19:26

Anders Sørensen havde fået den ide at fortælle:

> Er det ikke en overdrivelse?

Næææ det er det faktisk ikke, som en gratis service virker den fint for mig.

Fra : Søren Friberg

Dato : 20-03-08 21:27

Tonni skrev:
> Virker i hvert fald ikke hos mig...

Jeg kan godt gå ind, men ligegyldigt hvad jeg trykker på står der:
"Denne funktion er midlertidigt nedlagt; kommer tilbage i en renoveret
version." Det har stået der længe, så der er nok noget med min pc.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-03-08 23:00

On Thu, 20 Mar 2008 21:27:20 +0100, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>Jeg kan godt gå ind, men ligegyldigt hvad jeg trykker på står der:
>"Denne funktion er midlertidigt nedlagt; kommer tilbage i en renoveret
>version." Det har stået der længe, så der er nok noget med min pc.

Det er sådan fotokritik.dk har været længe og præcis det jeg mente med
en overdrivelse når der siges at den virker fint. Bevares, der er da
lidt som fungerer der, men mange af menupunkterne virker som du
beskriver det.

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 11:21

Tonni skrev:
> Virker i hvert fald ikke hos mig...

Nok en overbelastet server. Virker i hvert fald slet ikke for mig nu.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ole Condrup

Dato : 21-03-08 11:24

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nok en overbelastet server. Virker i hvert fald slet ikke for mig nu.
>
> --
> Venlig hilsen
> Søren Friberg

Samme her, har stort set været "Internet Explorer kan ikke vise websiden."
de sidste 3 dage, kun med hul igennem 1 gang. Sjovt at man har et så
populært site med potentiale og man så lader det svømme a h til gennem et
års tid. Et salg af sitet ville nok have været en mere intelligent
fremgangsmåde.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 12:03

Ole Condrup <ole@FJERNCAPScondrup.eu> wrote:

> Et salg af sitet ville nok have været en mere intelligent
> fremgangsmåde.

Hvem skulle være interesseret i at købe et mindre dansk website, hvor en
flok pensionister og hjemmegående husmødre roser hinandens knipserier af
blomster, snotnæser og solnedgange.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : Ole Christiansen

Dato : 21-03-08 12:28

> Hvem skulle være interesseret i at købe et mindre dansk website, hvor en
> flok pensionister og hjemmegående husmødre roser hinandens knipserier af
> [...]

DIG.!!!!!

Fra : Jack.

Dato : 21-03-08 13:43

Den Fri, 21 Mar 2008 12:02:45 +0100, info@niels-ebbesen.net (Niels Riis
Ebbesen) skrev:

>Hvem skulle være interesseret i at købe et mindre dansk website, hvor en
>flok pensionister og hjemmegående husmødre roser hinandens knipserier af
>blomster, snotnæser og solnedgange.

Ups, det omtalte mindre danske website hvor Niels Fiis Fjollesen engang
var meget aktiv, men blev smidt ud fordi han, heller ikke dèr, kunne
opføre sig ordentligt?

Hvorfor latterliggør du dig selv gang på gang på gang på ............?

Og nej, du behøver skam ikke svare, dit ynkelige vrøvl er kendt på
forhånd.

Jack

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 14:10

Jack. <platon-@greece.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvorfor latterliggør du dig selv gang på gang på gang på ............?
>
> Og nej, du behøver skam ikke svare, dit ynkelige vrøvl er kendt på

Ha ha... humlen var jo, at jeg skrev kritik til knipserierne på
fotokritik, og det var ikke velset...

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-08 14:14

Ole Condrup wrote:

> [...]
> har et så populært site med potentiale og man så lader det svømme a h
> til gennem et års tid. Et salg af sitet ville nok have været en mere

Jeps, en sammenknytning af en fotoportal og fotokritik vil i høj grad være
en nødvendighed, hvis fotoportalen skal have succes.
Der er stort potentiale i fotokritik. Men det dør stille hen, hvis ikke
manden bag tager sig sammen.

Hvad om du tog kontakt med Martin bag fotokritik og foreslog et samarbejde
mellem altomfoto og fotokritik. begge sites ser ud til at have behov for
samarbejdet. De to sites ville passe sammen og komplementere hinanden, så
hobbyen dækkes fuldstændigt. Det vil gøre sitet langt mere attralktivt for
annoncører.
Det ville kunne aflaste webmasteren bag fotokritik og give altomfoto den
trafik, den har behov for.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 15:11

Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Der er stort potentiale i fotokritik. Men det dør stille hen, hvis ikke
> manden bag tager sig sammen.

Det er vist så som så med det potentiale, fotokritik har jo altid satset
på den laveste fællesnævner, og derfor er det endt op med, at sitet har
en monster stor database fyldt med et par hundrede tusinde
registreringer.

Og det har jo hele tiden været sådan, at de dygtige fotografer kun er
velkommen på fotokritik, hvis de nøjes med at udstille deres billeder,
hvis de derimod begynder at synes noget om folks knipserier, så starter
pøbelvældet og mopperiet, så de fortrækker helt af sig selv.

Fotokritik.dk burde skifte navn til fotoskole.dk eller
fotoudervisning.dk, og så burde konceptet skæres sådan til, at brugerne
skulle betale for medlemsskabet, til gengæld kunne de så få gode råd af
et panel af dygtige fotografer, der fik betaling for at skrive gode råd
og vejledninger, og som ikke tog stilling til om de kunne li' folks
knipserier.

Hvis man derimod vil lave et rigtigt "fotokritik-site", så burde det
henvende sig til de dygtige fotografer, og så skulle det være sådan, at
der kun skulle være åbent for de aller bedste billeder, det er nemlig
ikke værd at spilde tid på at skrive kommentarer til dusinvis af
ligegyldige og middelmådige registreringer.

Det er jo også helt vanvittigt, at man på fotokritik.dk kan uploade 5
billeder + ekstrabilleder hver uge, der jo ikke nogen, som på ugebasis
kan lave så mange ekstra gode billeder.

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 16:06

Niels Riis Ebbesen skrev:
> Det er jo også helt vanvittigt, at man på fotokritik.dk kan uploade 5
> billeder + ekstrabilleder hver uge, der jo ikke nogen, som på ugebasis
> kan lave så mange ekstra gode billeder.

Jo, det er der bestemt. Der er da en der vælger at linke til over 208
billeder på 4-5 måneder i d.f.f.billedsnak så igen tager du fejl.

feb: 6
jan: 48
dec: 72
okt: 72

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 16:31

Søren Friberg <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

> Jo, det er der bestemt. Der er da en der vælger at linke til over 208
> billeder på 4-5 måneder i d.f.f.billedsnak så igen tager du fejl.

Du har som sædvanlig ikke fattet en tøddel, og du kan tilsyneladne ikke
forstået, at der er meget stor forskel på at udstille en serie billeder,
og så bede om at få kritik til et udvalgt og særligt godt billede.

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 17:24

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Du har som sædvanlig ikke fattet en tøddel, og du kan tilsyneladne ikke
> forstået, at der er meget stor forskel på at udstille en serie billeder,
> og så bede om at få kritik til et udvalgt og særligt godt billede.

Ja, jeg har som sædvanlig lidt svært ved at fatte dine budskaber. Du
skriver at du ikke benytter fotokritik.dk fodi kvaliteten er for ringe
til dig. Du henviser derimod lalleglad os andre til samme. Du vælger så
til gengæld at udstille dine produkter - der er helt uden for almindelig
menneskelig kvalitet - i d.f.f.b med et antal der langt overstiger, hvad
du selv finder hensigtsmæssigt. Du har let ved at kritisere, men kan
umuligt forholde dig til dine egne udtalelser. For min skyld kan du da
godt komme med en stribe udtalelser om mit intellekt. Dem der kender mig
tror alligevel ikke på dig

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 19:16

> [...]

> umuligt forholde dig til dine egne udtalelser. For min skyld kan du da
> godt komme med en stribe udtalelser om mit intellekt. Dem der kender mig

Jeg tror du er både dum og fattesvag, for det vælter ud af dig med
dumhedder som i påfaldne grad indikerer, at du bare ikke kan forstå, at
man sagtens kan udstille et større antal billeder, uden at ha' ønsker om
at få kritik og kommentarer.

Mit website er et kombineret fotoarkiv og udstillingsside, hvor jeg
lægger alle mine billeder, og jeg er for længst kommet ud over det
punkt, hvor jeg har behov for at høre andres mening, hver gang jeg har
knipset et billede.

Og du kan tilsyneladne heller ikke fatte, at det er helt legitimt, at
man bare udstiller sine billeder, og at du ikke er tvunget til at klikke
på alle de indlæg og links, der postes i news:dk.fritid.foto.billedsnak

Men omvendt så burde tanken med et site som fotokritik.dk vel ikke være,
at man bare skal udstille store mængder billeder. Et kritik-site burde
efter min mening være et sted, hvor man udstiller de aller bedste skud
for at høre andres mening om dem.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-03-08 19:53

> Jeg tror du er både dum og fattesvag,

Kniber det med argumenterne siden du griber til disse for et voksent
menneske så tåbelige udtalelser?

> [...]
> lægger alle mine billeder, og jeg er for længst kommet ud over det
> punkt, hvor jeg har behov for at høre andres mening, hver gang jeg har

Selv om du er kommet ud over det der med at kunne tåle at der er nogen der
siger deres meninger om dine billeder, kunne du så ikke bare følge de helt
elementære regler for dannede mennesker, nemlig at besvare henvendelser og
kommentarer?

> Og du kan tilsyneladne heller ikke fatte, at det er helt legitimt, at
> man bare udstiller sine billeder, og at du ikke er tvunget til at klikke
> på alle de indlæg og links, der postes i news:dk.fritid.foto.billedsnak

Billedsnak, ja, men det vil du jo ikke!

> Men omvendt så burde tanken med et site som fotokritik.dk vel ikke være,
> at man bare skal udstille store mængder billeder.

Jeg ser en stor lighed med det du selv laver

> Et kritik-site burde efter min mening være et sted, hvor man udstiller de
> aller bedste skud
> for at høre andres mening om dem.

Hvem skal bestemme hvilke der er de eller bedste skud?

Hvis du tænker dig om, tror du så brugerne af fotokritik viser billeder som
de ved er dårlige, nej vel, brugerne viser de billeder de er stolte over og
glade for, og hvis de som er bederevidende inden for billedsyn og fototeknik
kan se det er helt galt, kan vi vælge at hjælpe dem, eller holde mund, dine
tilsvininger er totalt malplacerede, og kun et udtryk for dit eget
mindreværd.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 19:56

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> dumhedder som i påfaldne grad indikerer, at du bare ikke kan forstå, at
> man sagtens kan udstille et større antal billeder, uden at ha' ønsker om

Måske du er for dum til at læse indenad. Dine synspunkter her er
interessante for dig selv, men har ingen sammenhæng med noget jeg har
skrevet.

> [...]
> lægger alle mine billeder, og jeg er for længst kommet ud over det
> punkt, hvor jeg har behov for at høre andres mening, hver gang jeg har

Ja, det er også min opfattelse, men sommetider giver du udtryk for at
fremstille billeder i en særlig kvalitet langt hævet over gennemsnittet.
Og i øvrigt kunne uvidende bæster som mig godt tro, at en gruppe der
hedder billedsnak faktisk også handler lidt om det emne.

> Og du kan tilsyneladne heller ikke fatte, at det er helt legitimt, at
> man bare udstiller sine billeder, og at du ikke er tvunget til at klikke
> på alle de indlæg og links, der postes i news:dk.fritid.foto.billedsnak

Jo, hvor skriver jeg at jeg ikke kan. Igen et resultat af nogle frit
opfundet tankespind i et lalleglad hoved. Jeg nyder da ind imellem dine
billeder. Ikke videre kvalitet, som du nu også beskriver, men gode fordi
der er kvantitet så det batter, så det er let at finde billeder om et
eller andet.

> [...]
> at man bare skal udstille store mængder billeder. Et kritik-site burde
> efter min mening være et sted, hvor man udstiller de aller bedste skud

Det aner jeg ikke noget om ud over at det bestemmer dem der betaler for
sitet.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 08:39

Søren Friberg skrev:

> Måske du er for dum til at læse indenad. Dine synspunkter her er
> interessante for dig selv, men har ingen sammenhæng med noget jeg har
> skrevet.

Den virkelige verden kan være irriterende påtrængende.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-08 17:40

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> hvis de derimod begynder at synes noget om folks knipserier, så
> starter pøbelvældet og mopperiet, så de fortrækker helt af sig selv.

Potentialet er, afhængigt hvordan du vælger at beskue sitet, absolut
tilstede.
Man kan ikke komme uden om pøblen, hvis der skal være trafik nok til, at
sitet generere penge nok til at kunne være selvforsynende, uden at folk skal
lave det som en hobby.
Det er trafikken, der genererer penge i form af annoncer mm.
Det kan du ikke gøre med et højtravende site, hvor kun dygtige fotografer
må komme.

Der vil være langt mellem snapsene på sådan et site. Nøjagtigt som det også
er på et kæmpe internationalt site som Photosig.com. Det må man lære at leve
med.
På fotokritik kan man sagtens slippe afsted med negativ kritik, hvis man
sørger for ikke kun at støde folk på manchetterne.
Det er noget med at fortælle, hvad der er gjort galt - Ikke bare sige,
"talentløst knipseri taget af en klaphat."
Personligt undlader jeg at kommentere billeder, hvor fraværet af potentiale
brillierer. Ganske enkelt fordi jeg ikke vil kunne bebringe det noget som
helst. Men er der lidt ved det, der gør, at man kan vise author mulighederne
og gi ham noget at tænke på, så er jeg tilbøjelig til at skrive en kritik,
også selvom den ender ud negativt.

> [...]
> nemlig ikke værd at spilde tid på at skrive kommentarer til dusinvis
> af ligegyldige og middelmådige registreringer.

Det vil jo kræve en form for moderering og gøre sitet umuligt at holde.

> Det er jo også helt vanvittigt, at man på fotokritik.dk kan uploade 5
> billeder + ekstrabilleder hver uge, der jo ikke nogen, som på ugebasis
> kan lave så mange ekstra gode billeder.

Et pointsystem baseret på både kritk ala Photosig og givne point, hvor
author belønnes med uploadspoint af andre brugere, der skriver kritik kunne
være en god løsning. Især, hvis det kunne kombineres med, at author var
anonym de første 24 timer.
Dvs. poster man gode billeder og får point for dem, og skriver man gode
kritikker, ja så får man adgang til at uploade nogle flere billeder. Kunne
man samtidigt holde author anonym de første 24 timer og kun lade point for
billeder indenfor de samme 24 timer gælde, så er vi vist inde på en god
løsning.
En anden ide var, at billeder med mange kritikpoint fik længere tid i en
eller anden form for udstilling på sitet, så der var noget at stræbe efter.
altså ligefrem et galleri med de bedste for en måned ad gangen eller lign.
Kombineret med en portal, hvor der både er forum, og teknisk assistance og
oplysninger at hente, så er mulighederne for succes lige for. Men skal man
lave en dansk fotoportal, er der ingen vej uden om fotokritik. Den er
simpelthen for stor til at komme udenom, uagtet, hvad du mener om den og
dens webmoster.
Eneste anden måde er penge - Mange penge - Masser af reklame.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 17:56

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> Det er trafikken, der genererer penge i form af annoncer mm.
> Det kan du ikke gøre med et højtravende site, hvor kun dygtige fotografer

Ja og de fleste - måske alle - mener de er oversete talenter - selv i
dk.fritid... Det nemme er jo at kritisere - det svære selv at levere
nogle konkrete resultater der hæver sig. Dette er på ingen måder ment
personligt, men er en kommentar til din.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-08 18:12

Søren Friberg wrote:

> Ja og de fleste - måske alle - mener de er oversete talenter - selv i
> dk.fritid... Det nemme er jo at kritisere - det svære selv at levere
> nogle konkrete resultater der hæver sig.

Det har du ret i. Men indlæringskurven tager jo sin begyndelse et sted.
nummer et er jo at starte med at se! og tage ved lære af det, man ser.
Alle fotografer selv de bedste, startede som en klovn bag et kamera.
Nogen kar bare klare en stejlere indlæringskurve end andre og det hurtigere.
For visse forbliver den desværre ret flad.

Men en fotoportal må nødvendigvis have alle typer med, for ellers er der
ikke nok trafik til at holde sitet i live i længden.

Dette er på ingen måder ment
> personligt, men er en kommentar til din.

Nej bevares, jeg tager det heller ikke personligt

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 19:58

Frodo Nifinger skrev:

> Men en fotoportal må nødvendigvis have alle typer med, for ellers er der
> ikke nok trafik til at holde sitet i live i længden.

Tja, det bestemmer ejerne jo helt selv; det behøver jeg jo ikke have
nogen mening om.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 20:25

Frodo Nifinger skrev:

Forøvrigt nogle lækre billeder du har på hjemmesiden. Især kan jeg lide
dem fra Tangkrogen, hvad det så end er. Jeg er ikke så vild med det der
SimpleViewer, men smag og behag

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-08 21:17

Søren Friberg wrote:
> Frodo Nifinger skrev:
>
> Forøvrigt nogle lækre billeder du har på hjemmesiden. Især kan jeg
> lide dem fra Tangkrogen, hvad det så end er. Jeg er ikke så vild med
> det der SimpleViewer, men smag og behag

Mange tak froo de pæne ord.
Simpleviewer kan du komme udenom ved at skrive index_html.html bag adressen:
feks
http://frodonifinger.dk/1maj2006/index_html.html

Så får du kun Porta's galleri, der udelukkende er HTML-kodet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 21-03-08 21:21

> [...]

>Forøvrigt nogle lækre billeder du har på hjemmesiden. Især kan jeg lide
>dem fra Tangkrogen, hvad det så end er. Jeg er ikke så vild med det der

Tangkrogen er et "grønt område" i Århus, nabo til Marselisborg Marina:
http://findvej.dk/?longitude=10.20901&latitude=56.1382&zoom=17&maptype=2

Området bruges til cirkus, koncerter og mange friluft ting,
f.eks. One Sky One World: http://hiker.dk/drager/osow2002/side1.htm

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-03-08 21:24

Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
> http://findvej.dk/?longitude=10.20901&latitude=56.1382&zoom=17&maptype=2
>
> Området bruges til cirkus, koncerter og mange friluft ting,

-og det hedder Tangkrogen, fordi der ofte driver tang ind fra Bugten. Og
når det bliver skyllet på på stranden og "omsættes biologisk" lugter der
ikke godt.

Bo //

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-08 22:11

Bo Bjerre wrote:

> -og det hedder Tangkrogen, fordi der ofte driver tang ind fra Bugten.
> Og når det bliver skyllet på på stranden og "omsættes biologisk"
> lugter der ikke godt.

Og billederne på mit site er et par 1. maj møder afholdt på dette af og til
ildelugtende sted..

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-03-08 18:32

"Frodo Nifinger" <

> [...]
> uagtet, hvad du mener om den og dens webmoster.
> Eneste anden måde er penge - Mange penge - Masser af reklame.

Uhmmm - datteren har lige brugt 3 minutter på at vise mig hendes
et af dem foretrukne sites "Facebook" - det er vidst noget socialt
noget, men med forbavsende interessante og kreative billeder, og
en brugerflade der matcher hendes hvide macbook. Jesper dine
tanker er glimrende, men jeg vil nu læne mig op af Niels´ karakterestik
af fotokritik.dk. Det er altmodig og tiltrækker folk der ikke har smiley
klister mærker på hjernebarken. Det er paracelhus generationens
legeplads, smålighedens og den fantasiløses klub. Når det er sagt,
så skal der også være et sted for den slags mennesker. Men den der
med masser af penge, skal nok se meget anderledes ud, livet er sku
for kort til snævertsynethed, så jeg ville nok ikke investere så meget
som en krone i det koncept. De gode ideer er ikke en mangelvare,
de er måske heller ikke langtids holdbare, men sådan er verden nu,
og imo er sites som fotokritik, psig og andre som nedfalden frugt..
deres tid er ovre.. Som altid når jeg skriver min mening er der jo en
mulighed for at jeg tager fejl, men så længe jeg hverken er statsminister
eller præsident, er det fejl verden ikke tager skade af og kun smålige
kedsommelige mennesker kan få ondt i røven over. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-08 19:57

-max- wrote:

> [...]
> statsminister eller præsident, er det fejl verden ikke tager skade af
> og kun smålige kedsommelige mennesker kan få ondt i røven over.

Det er da muligt, jeg er altmodisch og ude af sync med det nyeste hippe.
Men hvis Photosig og fotokritik mm. er nedfaldsfrugt, hvis tid er ovre,
hvorfor bruger du så photosig?
No pun intended.

Facebook er da sikkert meget godt, men jeg leder nu ikke efter nye venner,
men vil gerne have et sted at slå mine folder og lære nyt, der kan bringe
mig videre og løfte min hobby ud af de snævre.grænser, jeg opfatter som min
spændvidde.

Et velfungerende fotosite med masser af billeder, nyheder, god debat og
workshops med tips og fif har da blandt andet mig som målgruppe. Vil jeg
vide noget om nyt udstyr, bladrer jeg da ikke rundt på facebook, men besøger
relevante testsites.
Vil jeg se billeder, kigger jeg på blandt andet Psig og andre. Jeg læser
rundt på Luminouslandscapes mm.
Hvad der fanger en 15 årig er nødvendigvis ikke det samme som det, der
fanger en 42 årig.
Jeg er ikke til det socialt noget. Jeg gider ikke folk, der ikke har
interesser til fælles med mig på noget plan. Min tid er for kort til det.
Til gengæld spilder jeg gerne masser af tid på folk, hvis interesser er
sammenfaldende med mine, Forudsat, at det hele omhandler min interesse,
selvsagt. Jeg er ligeglad med, hvad andre tænker om mig. Deler de ikke en af
mine interesser, har jeg alligevel ikke noget at snakke med dem om andet end
vejret. Overfladisk palaver har aldrig været min kop the.
Så jeg er mere til de traditionelle sites, og mange andre har det sikkert
lige så. Så hvorfor skulle de falde til jorden?

Der er ikke nogen speciel paracelhusgeneration! Der er storbyboere og dem
udenfor. Vi, der bor udenfor bor i paracelhuse i ret stor stil. Hvad er der
i vejen med det? Man blir ikke pr. definition fantasiløs, smålig og
forudindtaget, blot fordi, man har valgt at købe sin egen bolig uden for
storbyen.
Hvorfor skulle man ikke kunne have mandsmod, hjerte og vilje til at gøre,
hvad man vil og forfølge ens tanker, blot fordi man er vokset op uden for
Københavns volde?
Betyder det virkeligt, at fordi man har valgt også at skabe familie, at man
er ude af stand til at være kreativ og har mistet en hver skabertrang?
Bevares, familie har en tendens til at overtage alt i en periode af ens liv,
men efter den tid kan man, hvad man vil. Nok synker mange hen i tilfredshed
med hvad de har opnået, men der er andre, der gør, hvad de vil og brænder
for.
Jeg ser ildsjæle alle steder, næsten mest herude. Folk med beslutsomhed og
mål for øje. Ikke nødvendigs kunstens vej eller fotografiets vej for den
sags skyld, men for noget som optager dem, og som de brænder for.
Det kan godt være gennemsnittet er lavt, men det er det alle steder, også i
storbyerne.
De unge har masser af krudt, men skyder det af i alle retninger. Når de er
modne nok til at vide, hvad de vil, er gassen gået af de fleste, og
hormonerne har taget over. De, der er tilbage med fanen højt hævet, er
frontløberne i alle henseender. De, der rager op.
Men de kommer alle vegne fra.
Sådan har det været før, sådan er det nu, og sådan vil det nok også være i
overmorgen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 22:03

> [...]

> mig videre og løfte min hobby ud af de snævre.grænser, jeg opfatter som min

Hmm... det er jo ligegyldigt om det hedder facebook.com, myspace.com,
arto.dk eller fotokritik.dk, fællesnævneren er, at hovevægten ligger på
en form for "socialt samvær" i cybe space.

Det "sociale samvær" på fotokritik.dk blokerer netop for sitets egenlige
funktion, for venskaberne går forud for en ærlig og reel kritik, og det
hele ender op i en omgang råhygge med gensidigt skulderklapperi.

Hvor meget kan man egenlig lære på fotokritik.dk, i et helt år gennemså
jeg dagligt alle de billeder der blev uploadet til sitet, og ud af et
dagligt opload på mellem 100 og 200 billeder, var der typisk 1-2 og
højst 3 gode billeder.

Og da en meget stor del (over 60%) af billederne på fotokritik.dk har
helt fundametale fejl, såsom forkert eksponering, uskarphed, skæv
horizont, farvestik, blitzfejl, centerkompositon, o.s.v., så er der jo
ikke ret meget at hente, for de fotografer der er nået ud over
nybegynder stadiet.

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 08:37

Niels Riis Ebbesen skrev:
> Det "sociale samvær" på fotokritik.dk blokerer netop for sitets egenlige
> funktion, for venskaberne går forud for en ærlig og reel kritik, og det
> hele ender op i en omgang råhygge med gensidigt skulderklapperi.

Du løber med sikkerhed ikke den risiko ved at benytte sitet.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 09:01

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> funktion, for venskaberne går forud for en ærlig og reel kritik, og det
> hele ender op i en omgang råhygge med gensidigt skulderklapperi.

Det er vel egentlig ikke så forskelligt fra billedsnak.dk

> [...]
> horizont, farvestik, blitzfejl, centerkompositon, o.s.v., så er der jo
> ikke ret meget at hente, for de fotografer der er nået ud over

Det du skriver her, det er jo reel og begrundet kritik, sjældent at høre den
slags fra dig, det er jo noget andet endet sædvanlig "talentløs knipseri"
som ikke siger specielt meget.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 09:53

"kajo" <- - -> wrote:

> Det du skriver her, det er jo reel og begrundet kritik, sjældent at høre den
> slags fra dig, det er jo noget andet endet sædvanlig "talentløs knipseri"
> som ikke siger specielt meget.

Rigtig billedkritik skal slet ikke handle om billedets tekniske
udførelse, men derimod være en slags anmeldelse, hvor man fortæller hvad
man synes om billedet.

Det burde nemlig ikke være nødvendigt, at vi skal spilde tid på at
forklare folk, at deres knipseri er uskarpt, over/under eksponeret, har
skæv horizont, o.s.v.

Men når folk ikke har så meget selvkritik, at de præsenterer mig for et
knipseri med ind til flere tekniske fejl, så holder jeg mig ikke tilbage
for at kalde det et "talentløs knipseri"...

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 11:25

"Niels Riis Ebbesen" skrev i meddelelsen

> Men når folk ikke har så meget selvkritik, at de præsenterer mig for et
> knipseri med ind til flere tekniske fejl, så holder jeg mig ikke tilbage
> for at kalde det et "talentløs knipseri"...

Ja - så kan de lære det
eller man kan vælge den mulighed at forbigå den slags i stilhed.

--
mvh kajo

Fra : Jansen

Dato : 22-03-08 11:39

> [...]
> horizont, farvestik, blitzfejl, centerkompositon, o.s.v., så er der jo
> ikke ret meget at hente, for de fotografer der er nået ud over

Af ren uvidenhed så fristes jeg til at spørge, om ovenstående ikke
er stærkt begrænsende for dit billedsyn?
Er det f.eks. korrekt at karakterisere en skæv horisont og center-
komposition som "helt fundamentale fejl"?
Midterkomposition er så vidt jeg ved da en almen accepteret
og anvendt komposition til at tilføje et motiv tyngde og ro??

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 12:04

Jansen <janrenesnabela@simonsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Midterkomposition er så vidt jeg ved da en almen accepteret
> og anvendt komposition til at tilføje et motiv tyngde og ro??

En centerkomposition kan være et ganske udmærket valg til nogle ganske
få typer motiver, men når man har set ti solnedgangsbilleder, der alle
har solen placeret eksakt i midten af billedet, så bliver man klar over,
at den komposition ikke holder.

Det er generelt sådan, at de fleste nybegyndere bruger centeret i
søgeren som et sigtekorn, og derfor er alle deres billeder
centerkompositioner.

Og mit billedsyn tager ihvertfald ikke skade af, at jeg forholder mig
kritisk til den måde som andre beskåret deres motiver på, og i langt de
fleste tilfælde er det helt tydeligt, at fotografen slet ikke har taget
stillig til beskæringen af motivet.

Fra : Jack.

Dato : 22-03-08 12:11

Den Sat, 22 Mar 2008 11:38:32 +0100, "Jansen"
<janrenesnabela@simonsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>Midterkomposition er så vidt jeg ved da en almen accepteret
>og anvendt komposition til at tilføje et motiv tyngde og ro??

Nu er det sådan at Niels aldrig er nået længere end til fotobogens
"grundregler". Skal man længere kræver det en smule fantasi og så er han
stået helt af.

Jack

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-08 14:58

"Frodo Nifinger"

> [...]
> Men hvis Photosig og fotokritik mm. er nedfaldsfrugt, hvis tid er ovre, hvorfor bruger

Jeg er en hveps..

> [...]
> løfte min hobby ud af de snævre.grænser, jeg opfatter som min spændvidde.

Pointen præcis -

> [...]
> bladrer jeg da ikke rundt på facebook, men besøger relevante testsites.

Nu skal du ikke se dig blind på Facebook, jeg har aldrig påstået
det var et fotosite - jeg brugte det som exempel på et site der fremstår
nutidigt og som også appelerer til anderledes tænkende, fra planeten
jorden og andre steder, et fotosite kunne vel opbygges på lignende måde.

> [...]
> Luminouslandscapes mm.
> Hvad der fanger en 15 årig er nødvendigvis ikke det samme som det, der fanger en 42

"Det der fanger" og "det der løfter" er ikke modsætninger, men
det er villigheden til at bevæge sig væk fra den udlagte sti, og
være lidt åben for "det ukendte". Jeg syns slet ikke jeg kan genkende
dig i den forskel du her beskriver mellem dig og den nye generation.
Tror du sælger dig for billigt her, bare for at lave et argument, du har
mere end slik tilfælles med de unge.

Luminous er et highend udstyrs test site, lidt drengedrøms agtigt ala
motorcykle og bil blade. Der ud over sælger de tutorials, som muligvis
er gode, og workshop rejser.

Mit indlæg handler om sites der lægger vægt på billedsyn. De par kig
jeg har haft på fotokritik, så handler det mere om at være flink, consensus,
og de få forsøg på at være konstruktiv, jeg har set, er ofte helt hen i vejret.

> [...]
> Så jeg er mere til de traditionelle sites, og mange andre har det sikkert lige så. Så

- ? - men hvad mon et utraditionelt foto site ville kunne byde på,
hvis vi nu holder os til emnet -

> [...]
> ikke pr. definition fantasiløs, smålig og forudindtaget, blot fordi, man har valgt at

Det er et billede for en mental tilstand..

> Hvorfor skulle man ikke kunne have mandsmod, hjerte og vilje til at gøre, hvad man vil
> og forfølge ens tanker, blot fordi man er vokset op uden for Københavns volde?

Du misforstår/fortolker det jeg har skrevet.

> [...]
> den tid kan man, hvad man vil. Nok synker mange hen i tilfredshed med hvad de har
> opnået, men der er andre, der gør, hvad de vil og brænder for.

Du digter videre på det du formoder jeg siger.

> [...]
> som optager dem, og som de brænder for.
> Det kan godt være gennemsnittet er lavt, men det er det alle steder, også i storbyerne.

Mere af det samme. Jeg har lavet en generalisering af fotokritik,
fordi det repræsenterer det indtryk jeg har af sitet.

> [...]
> Men de kommer alle vegne fra.
> Sådan har det været før, sådan er det nu, og sådan vil det nok også være i overmorgen.

The formative years - som de siger på engelsk. Og sefølig er det
ikke geografisk betinget, det ville være tåbeligt at påstå noget
sådant, hvilket jeg heller ikke mener jeg har gjort.

Mht din profesi, så har du helt ret, i hinduismen kaldes det "varna"
det er gammel visdom. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-03-08 22:17

-max- wrote:
> "Frodo Nifinger"

> Jeg er en hveps..

LOL

> Pointen præcis -

Det er min opfattelse, at vi alle mere eller mindre leder efter netop det
site, der kan opfylde vore drømme om et site/forum, der præcist opfylder
alle krav om begrænset arbejdsindsats, tilgængelighed og retfærdighed i
fordelingen af points/kritikker.
Skal man have masser af kritik og mange points, skal man skrive mange
kritikker på psig. og være meget aktiv.
Det er selvfølgeligt for at skabe liv, men man har en tendens til at falde
ud af bunden af og til, fordi man ikke kan holde dampen oppe hele tiden.

> [...]
> fremstår nutidigt og som også appelerer til anderledes tænkende, fra
> planeten jorden og andre steder, et fotosite kunne vel opbygges på

Nej nej, bevares, men det findes ikke lige nu.

> [...]
> Tror du sælger dig for billigt her, bare for at lave et argument, du
> har mere end slik tilfælles med de unge.

Jo sikkert - men også mere ro og overblik. Jeg sidder selv her med en
teenagedatter, hvor jeg sidder og ryster på hovedet. Men vil hun ikke lytte
til gode råd, må hun jo lære det af andre på den hårde måde.

> [...]
> jeg har haft på fotokritik, så handler det mere om at være flink,
> consensus, og de få forsøg på at være konstruktiv, jeg har set, er

Jo, på det plan kan jeg sagtens følge dig. Men af rent socialøkonomiske
årsager, er man nødt til at acceptere, at også "fusere" får lov til at få
adgang til troldmændendes verden. Vi er for få, og med hovederne i hver
vores retning, til at et forum/fotosite kan eksistere alene på vore
præmisser, som samtidigt sikkert er forskellige
Og hvem ved, visse fusere kan måske blive anstændige troldmænd.

Jeg var selv en fuser for ikke så længe siden. Jeg vil ikke ligefrem udråbe
mig som troldmændenes konge - Jeg er mere sådan en lille pocketwizard
Lærling i faget og kunsten, men jeg øver mig, når jeg kan.

> - ? - men hvad mon et utraditionelt foto site ville kunne byde på,
> hvis vi nu holder os til emnet -

Jamen jeg vil da glæde mig til et sådant site, om det kommer til at findes.

> Det er et billede for en mental tilstand..

Så meget har jeg da fattet, men jeg synes ikke, klichéen er synderlig
retfærdig.

> Du misforstår/fortolker det jeg har skrevet.

Nej, men jeg provokerer lidt.

> Mere af det samme. Jeg har lavet en generalisering af fotokritik,
> fordi det repræsenterer det indtryk jeg har af sitet.

jojo, fotokritik er rygklappernes klub i ret stor stil.
Men det er en generelt fejl på stort set alle de sites jeg har set.
Bliver du for aggressiv på Psig, truer de jo også dig med eksklusion.

> Mht din profesi, så har du helt ret, i hinduismen kaldes det "varna"
> det er gammel visdom. -max-

Jeg tror, at vi er enige langt hen af vejen, men vi ser ikke nødvendigvis de
samme løsningsmodeller for os.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-03-08 20:04

-max- skrev:
> [...]
> eller præsident, er det fejl verden ikke tager skade af og kun smålige
> kedsommelige mennesker kan få ondt i røven over. -max-

Med fare for at være smålig og kedsommelig - småborgerlig er jeg pr.
definition - er det ikke kun dig der risikerer at tage fejl, når du
udtrykker en mening. Blot synes jeg det er svært at se det klare lys i
din udtalelse:

Er fotokritik i sin natur anderledes end photosig?
Er fotokritik mere eller mindre småborgerlig (troede ikke begrebet
stadig fandtes) end Photosig?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : KsK

Dato : 21-03-08 21:37

CUT

> . Det er altmodig og tiltrækker folk der ikke har smiley
> klister mærker på hjernebarken. Det er paracelhus generationens
> legeplads, smålighedens og den fantasiløses klub. Når det er sagt,

Ja lad os skære alle over en kam . alle der bruge fotokritik er som
overstående

CUT

>og kun smålige
> kedsommelige mennesker kan få ondt i røven over. -max-

Pjat man kan sagesees kritisere fotokritik unden at være smålig eller
Kedsomelig,,

småborglighed er nå man F.eks kritisere en gruppe brugere på en bestemte
site og sætte alle i sammen katagori

Jeg har da set et par super fotografere på fotekritk der sagtens kan måle
sig med dine billedere -- MAX -

småborglighed ,, er nå man genralisere en flok over en kam ,, eks som du gør
med fotokritk brugere

KsK

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-08 14:59

"KsK"

> [...]
> sig med dine billedere -- MAX -
>
> småborglighed ,, er nå man genralisere en flok over en kam ,, eks som du gør med

Jaja den fes ind første gang du definerede småborgerlighed )
-max-

Fra : KsK

Dato : 22-03-08 17:36

> Jaja den fes ind første gang du definerede småborgerlighed )
> -max-

tak for dine postive indflades vinkle på mit indlæg

KsK

Fra : Jansen

Dato : 22-03-08 11:31

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
(snip)
> [...]
> med masser af penge, skal nok se meget anderledes ud, livet er sku
> for kort til snævertsynethed, så jeg ville nok ikke investere så meget

Som absolut nybegynder så spørger man (jeg) stensikkert om mange
dumme ting, men det må du så tilgive, bære over med eller straffe alt efter
behag.
-Hvordan kan jeg se en større fantasifuldhed i dine billeder (alle
portrætter set på
Psig) end dem jeg lige nu kan se uploadet på Fotokritik?
- Er det fantasiløst, småligt og/eller snæversynet at putte et helt sites
brugere i
kategorien "parcelhus generationen" og hvad karakteriserer den generation?

> De gode ideer er ikke en mangelvare,
> de er måske heller ikke langtids holdbare, men sådan er verden nu,
> og imo er sites som fotokritik, psig og andre som nedfalden frugt..
> deres tid er ovre..

Efter at ha' fulgt denne NG en tid så har jeg hæftet mig ved, at du vel
er den ubestridte storleverandør af henvisninger til dine egne billeder på
Psig.
-Så jeg forstår ikke, hvorfor du betragter sitet som "nedfalden frugt"
og jeg synes heller ikke helt det fremgår af dit indlæg?

> [...]
> eller præsident, er det fejl verden ikke tager skade af og kun smålige
> kedsommelige mennesker kan få ondt i røven over. -max-

Jeg er enig i at der absolut ingen skade er sket, men...
- jeg ved ikke, om jeg skal erklære mig enig i, at jeg er et småligt,
kedsommeligt menneske med ondt i røven eller om jeg blot skal betragte
din afskedssalut som et resultat af smålighed?
- Har du et synspunkt på dette?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-08 14:57

"Jansen" <

> "-max-" > (snip)
>
> Som absolut nybegynder så spørger man (jeg) stensikkert om mange
> dumme ting, men det må du så tilgive, bære over med eller straffe alt efter behag.

At spørge er absolut et sundhedstegn..

> -Hvordan kan jeg se en større fantasifuldhed i dine billeder (alle portrætter set på
> Psig) end dem jeg lige nu kan se uploadet på Fotokritik?

) - naarh der fik du mig, hva - jeg takker på forhånd for dine fremtidige
kritiske anmeldelser..

> - Er det fantasiløst, småligt og/eller snæversynet at putte et helt sites brugere i
> kategorien "parcelhus generationen" og hvad karakteriserer den generation?

Det er jo spørgsmålet du skal tage stilling til..

> [...]
> -Så jeg forstår ikke, hvorfor du betragter sitet som "nedfalden frugt"
> og jeg synes heller ikke helt det fremgår af dit indlæg?

Aktiviteten på Psig er dalende, specielt efter der fra ledelsens side
er blevet opfordret til at skrive meget mere kritisk, dvs. du blir
belønnet for at skrive at noget er noget lort. Jeg syns naturligvis det
er et fremragende initiativ, men spørgsmålet er om sitet kan overleve.

Mange, måske mest blandt fugle fotograferne, har stadig den misforståede
opfattelse at en thumb er negativt og derfor stortset mener alle billeder
er høj kvalitet eller artistisk og teknisk spitzenklasse, og så længe de
anmelder hinandens billeder, kan de jo hygge sig i deres lille klub.

Jeg gir vel for 80% vedkomende en thumb, som betyder billedet kan
forbedres, det medfører ofte at folk hurtigt fjerner billedet, eller sender
mig hadebreve, eller ber om et omfattende fotokursus. Jeg gir vel 5%
thumbs down, som betyder totalt kedeligt, enten til skraldespanden eller
kun for familien.

Der er også konsensus omkring forholdet mellem postede billeder og
anmeldelser bør være mindst 1:3, det er der nogle der ikke gider..
Det er fremragende initiativer ledelden har taget, som på sigt burde øge
standarten på billeder og anmeldelser. Det tager tid at vænne sig til ris
og så længe der er folk der misbruger systemet og mange der hellere
vil have ros end sandheden, kan det være problematisk.

> [...]
> kedsommeligt menneske med ondt i røven eller om jeg blot skal betragte
> din afskedssalut som et resultat af smålighed?

Har du ondt i røven over mine skriblerier.? Du gemmer dine følelser,
og du stiller jo kun spørgsmål, så ikke nemt at vudere om du er smålig
og kedsommelig. Gi lidt mere af dig selv, du er sikkert et bekendtskab
værd. -max-

Fra : Jansen

Dato : 22-03-08 15:52

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
(Snip en masse gode pointer)

> [...]
> og du stiller jo kun spørgsmål, så ikke nemt at vudere om du er smålig
> og kedsommelig. Gi lidt mere af dig selv, du er sikkert et bekendtskab

Will do - og tak for svarene som jeg synes var gode.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 12:02

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller præsident, er det fejl verden ikke tager skade af og kun smålige
> kedsommelige mennesker kan få ondt i røven over. -max-

Det minder sgu lidt om Thomas Blachman (x-factor), en masse ord men hvad er
pointen med dit indlæg.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 14:07

"kajo" <- - -> wrote:

> Det minder sgu lidt om Thomas Blachman (x-factor), en masse ord men hvad er
> pointen med dit indlæg.

Hmm... så vidt jeg kan se, så stikker Max en pind ned i den
småborgerlige middelmådighed og konformitet der er toneangivne på
fotokritik.dk, og som også præger denne gruppe, og alle dem der har følt
sig truffet, er som små trolde sprunget op af deres æsker.

Og så fornemmer jeg et slet skjult ønske om, at folk skal bruge meget
mere energi på at lave nogle seværdige billeder...

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 14:14

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Og så fornemmer jeg et slet skjult ønske om, at folk skal bruge meget
> mere energi på at lave nogle seværdige billeder...

Og jeg glæder mig meget til, at du bringer nogle. Måske bare et enkelt
blandt de 43.500 på din site. Jeg påstår på ingen måde at de ikke
findes. Men for en newbie kunne det være spændende at se netop DIT
eksempel på et virkelig kvalitetsbillede.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 14:35

> [...]

> findes. Men for en newbie kunne det være spændende at se netop DIT
> eksempel på et virkelig kvalitetsbillede.

Hva' med om du startede med at forholde dig kritisk til dine egne
knipserier, inden du bruger tid på at tage stilling til mine og andres
billeder.

Jeg erindrer ihvertfald en serie billeder fra Frihedsmuset, hvor
temmelig mange af billederne havde nogle meget generende lysreflekser
fra udstillingsmontrernes glas.

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 14:56

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Jeg erindrer ihvertfald en serie billeder fra Frihedsmuset, hvor
> temmelig mange af billederne havde nogle meget generende lysreflekser
> fra udstillingsmontrernes glas.

Til gengæld har jeg selv taget dem og for det andet henviste jeg til ET
billede af historiske grunde. Om igen min ven.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 15:00

Søren Friberg skrev:
> [...]
Og for øvrigt er jeg helt enig i din bedømmelse af den billedserie. De
tjener ikke noget foto-teknisk formål.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 14:25

> [...]
> fotokritik.dk, og som også præger denne gruppe, og alle dem der har følt
> sig truffet, er som små trolde sprunget op af deres æsker.

Det kan jo ikke være anderledes når der er fri adgang for alle, så vil
indholdet jo afspejle folk i almindelighed og ikke noget fint og ophøjet som
kun få forstår.
Det er vel også fint nok at vi holder os nede på jorden det er trods alt
ikke en finkuturel forening.

Iøvrigt har jeg ikke bemærket nogen springe op af en æske.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 16:01

"kajo" <- - -> wrote:

> Iøvrigt har jeg ikke bemærket nogen springe op af en æske.

Nåhh... jeg ka' ellers se, ar der var 5 skribenter som straks anfægtede
dit dit indlæg...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-08 14:58

"kajo"

> Det minder sgu lidt om Thomas Blachman (x-factor), en masse ord men hvad er pointen med
> dit indlæg.
>
> mvh kajo

Kender ikke Thomas, men han lyder spændende,
har du et link.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 15:24

> Kender ikke Thomas, men han lyder spændende,
> har du et link.. -max-

han er bestemt ikke kedelig:
http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?appflag=force&ArticleID=25554

--
mvh kajo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-08 15:28

"kajo"

> han er bestemt ikke kedelig:
> http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?appflag=force&ArticleID=25554
> mvh kajo

Tak - cool fyr. -max-

Fra : KsK

Dato : 22-03-08 17:35

"kajo" <- - -> skrev i meddelelsen

> "-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen

> han er bestemt ikke kedelig:
> http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?appflag=force&ArticleID=25554

han ha taget for meget syre i sigen unge dage

KsK

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-08 17:50

"KsK"

> han ha taget for meget syre i sigen unge dage
>
> KsK

Du har et talent for at sige det forkerte, uhmm.
Min liste af vidunderligt intelligente mennesker der mistede
alt - ALT - fordi de var nysgerrige er længere end jeg
har lyst til at blive mindet om.

Din uvidenhed om hvad original kreativ tænkning handler om
er smertefuld ufølsom - men som andre er inde på lad os
holde os til laveste fællesnævner. Er der andre der har en go
prut joke.. -max-

Fra : kSk

Dato : 22-03-08 20:07

> [...]

> Min liste af vidunderligt intelligente mennesker der mistede
> alt - ALT - fordi de var nysgerrige er længere end jeg

nu var det ikke et forsøg på at genre dig eller dine bekendte ..
beklagere hvis jeg stødte dig ,, hva ikke mening i dette indlæg...

> Din uvidenhed om hvad original kreativ tænkning handler om
> er smertefuld ufølsom - men som andre er inde på lad os
> holde os til laveste fællesnævner. Er der andre der har en go
> prut joke.. -max-

tja i mine ungen dage boet jeg i et kolligtiv på Christianshave med fest og
farve på dage lange ..
og tror mig der komme et godt ud af drugs.

KsK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-03-08 21:23

> [...]

> Det er trafikken, der genererer penge i form af annoncer mm.
> Det kan du ikke gøre med et højtravende site, hvor kun dygtige fotografer

Dit argument holder ikke i den virkelige verden, for uanset om man tager
revl og krat med, så er Danmark simpelthen et så lille sprogområde, at
det slet ikke er realistisk, at lave en fotoportal der kan drives på
kommercielle markedsvilkår.

Hvis man vil drive et stort web-site med mange tusinde brugere, så
kræver det, at man investerer mellem 50 og 60.000 kroner i hardware, og
så skal serverne campes i et hostingcenter med en kraftig forbindelse,
og det koster minimum 2-3.000 kroner pr. måned.

Til sammenligning kan jeg oplyse, at Fotokritik.dk ligger på en helt
alm. webserver hos mondo net, og på samme server ligger der 151
domainer, enhver kan sige sig selv, det det ikke kan fungere optimalt.
http://netnationen.dk/search/domain/fotokritik.dk/

> Der vil være langt mellem snapsene på sådan et site. Nøjagtigt som det også
> er på et kæmpe internationalt site som Photosig.com. Det må man lære at leve
> med.

Jeg har aldrig villet uploade billeder til fotokritk.dk, men hvis der
kom et kritik-site, hvor niveauet var så højt, at selv de gode
fotografer skulle sortere for at finde de gode skud frem, så kunne det
godt ske, at jeg ville forsøge mig med nogle af mine bedste billeder.

> Det vil jo kræve en form for moderering og gøre sitet umuligt at holde.

Hvis hver bruger kun kunne uplade et billede pr. måned til kritik, så
ville det jo i sig selv virke selekterende.

> [...]
> være en god løsning. Især, hvis det kunne kombineres med, at author var

Der er mange mulighedder, man kunne også lave et system, så de dårligste
billeder kunne stemmes ud af sitet.

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-03-08 23:44

> [...]
> fotografer skulle sortere for at finde de gode skud frem, så kunne det
> godt ske, at jeg ville forsøge mig med nogle af mine bedste billeder.

ROTLMAO!
Jeg havde helt glemt hvilke guldkorn, jeg går glip af, når jeg har dig
liggende i killfiltret.

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-03-08 00:55

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> fotografer skulle sortere for at finde de gode skud frem, så kunne det
> godt ske, at jeg ville forsøge mig med nogle af mine bedste billeder.

Men du har da en velfungerende site selv.
Jeg vil gerne se lidt kvalitetsbilleder her.
Så der er da ingenting, der forhindrer dig at poste links til noget af dit
bedste i billedsnaksgruppen.
Max og Hans Kruse poster skam fine billeder, men jeg ku godt tænke mig også
at se andet. fra andres hånd, især når det er allerbedst.

> Hvis hver bruger kun kunne uplade et billede pr. måned til kritik, så
> ville det jo i sig selv virke selekterende.

JO, men det ville også støde mig væk, fordi det er kedeligt.

> Der er mange mulighedder, man kunne også lave et system, så de
> dårligste billeder kunne stemmes ud af sitet.

Det er såmænd ikke nødvendigt. Dårlige billeder blir jo bare ikke set -
akkurat som det sker på Psig og lign. steder.
De forsvinder bagud i glemslens tåger på rekordtid.
Ingen problem i ringe billeder.
Det er bedre at fastholde de allerbedste, så de kan tjene til inspiration i
stedet.

Vil man undgå ringe billeder på et galleri, så er der f.eks.
www.topgraphics.net, hvor man skal være inviteret for at poste.
Den fungerer bare ikke ret godt, og egentligt bare et coppermine gallery.
Men generelt er kvaliteten på de postede billeder ret høj. Kritikken er
derimod meget middelmådig. Jeg blev inviteret til at poste, qua en
forsideplacering på Photosig med et af mine billeder, af en venlig dame,
Susan, der er en af folkene bag sitet. Jeg har dog ikke gjort det netop pga
de ualmindeligt rygklappende kritikker.
Trafikken er ret lav på sitet og det kører ikke herregodt mere. men der er
masser af eyecandy på sitet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-03-08 10:47

> [...]
> fotografer skulle sortere for at finde de gode skud frem, så kunne det
> godt ske, at jeg ville forsøge mig med nogle af mine bedste billeder.

Hold kæft hvor er det synd at du ikke kan se hvor sjov du selv er, du går
glip af bunker af morskab!

Må jeg ikke igen tilbyde dig en lille sjov fight, du viser dit bedste
billede, så finder jeg et på fotokritik der giver det baghjul!

Kom så Hr. professionel fotograf, du er vel ikke bange for fru jensen, vel?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 22-03-08 12:11

Leif Langgaard skrev:

> Kom så Hr. professionel fotograf, du er vel ikke bange for fru jensen, vel?

1-0

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Jack.

Dato : 22-03-08 12:17

Den Sat, 22 Mar 2008 10:47:18 +0100, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> skrev:

>Må jeg ikke igen tilbyde dig en lille sjov fight, du viser dit bedste
>billede, så finder jeg et på fotokritik der giver det baghjul!

Kunne du ikke finde en udfordring til ham som du selv skal bruge mere
end 30 sekunder på at vinde? )

mvh Jack

Fra : Ole Condrup

Dato : 22-03-08 18:50

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> annoncører.
> Det ville kunne aflaste webmasteren bag fotokritik og give altomfoto den

Hvem siger altomfoto.dk mangler trafik ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 19:18

Ole Condrup <ole@FJERNCAPScondrup.eu> wrote:

> Hvem siger altomfoto.dk mangler trafik ?

Dem der tror, at stort, mange og meget er det samme som godt...

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-03-08 21:51

Ole Condrup wrote:

> Hvem siger altomfoto.dk mangler trafik ?

Det er min egen opfattelse.
Jeg har selv skrevet anmeldelser af de fleste af mine glas for at hjælpe
sitet i gang, men der sker ikke ud til at ske ret meget mere på sitet. Jeg
kigger jævnligt ind, men oplever ikke nyt derinde
På objektiver fra Nikon og Sigma er jeg stadig seneste forfatter til
brugeranmeldelser, og det er trods alt fra d 10 februar.

Jeg tæller 24 aktive medlemmer, mig selv og dig inclusive ud af ialt 128
tilmeldte.
Sidste nye tråd i forumerne tilføjet d. 23 februar
Og sidste besked er skrevet d. 6 marts.

Jeg sidder alene og kigger på sitet lige nu og 4 har ialt været inde og
kigge i dag.

Det er ikke fordi jeg vil nedgøre altomfoto. Jeg mener selv at have gjort en
del for at bidrage til sitets liv, men det er et kæmpe benarbejde at starte
et nyt site op, specielt i et snævert sprogområde som dansk., og hvor der er
konkurrence fra andre medier.
Når jeg sammenligner trafikken på fotokritik med altomfoto, så er der ingen
tvivl om at fotokritik har en hel dele mere trafik.
Der postes trods alt omtrent 100 nye billeder dagligt.
Misforstå mig ikke. Jeg savner et dansksporget site med mere liv og debat. -
Altomfoto kunne sagtens være det, men i mine øjne så mangler trafikken
stadig.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-08 22:30

Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Når jeg sammenligner trafikken på fotokritik med altomfoto, så er der ingen
> tvivl om at fotokritik har en hel dele mere trafik.

Prøv at ta' et kig i fotokritik.dk's fora'er, det er efterhånden kun
small-talk, der er ikke nogen som tør spille ud med kontroversielle og
debatskabende synspynkter, og derfor ender det op i, at folk sludrer om
ingenting blot for at få tiden til at gå.

> Der postes trods alt omtrent 100 nye billeder dagligt.

Hva' nytter det, at der dagligt postes omkring 100 billeder på
fotokritik.dk, når 90% af dem er intetsigende knipserier.

> Misforstå mig ikke. Jeg savner et dansksporget site med mere liv og debat. -
> Altomfoto kunne sagtens være det, men i mine øjne så mangler trafikken
> stadig.

Jeg har tilmeldt mig på Altomfoto.dk, men jeg har ikke haft tid til at
skrive noget, og det skyldes nok også, at sammelignet med UseNet, der er
web-baserede fora'er er meget langsomme og besværlige.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-03-08 23:27

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> debatskabende synspynkter, og derfor ender det op i, at folk sludrer
> om ingenting blot for at få tiden til at gå.

Well, debatforaet er ikke det største hos fotokritik.
Men jeg har prøvet at tage på en af deres ture, og der er bestemt kompetente
folk imellem brugerne.
De lever imellem de andre og måske knap så synlige,
men de er der, og det er dem, der dukker op på de sjove ture.
Der er enthusiaster imellem. Og de er på fotokrtik, fordi der ikke er et
bedre alternativ på dansk.

Du kan heller ikke kommeudenom, at Fotokritik nok er det bedste sted at købe
og sælge brugt fotoudstyr.
Til trods for de kalamiteter sitet udsætter os for lige pt. med svigtende
funktioner.

> Hva' nytter det, at der dagligt postes omkring 100 billeder på
> fotokritik.dk, når 90% af dem er intetsigende knipserier.

Så er der trods alt 10% gode.
Det er dem jeg så ville koncentrere mig om.
Men 10% er nu nok endda højt sat.

Men hvis der nu er 3% gode billeder og 7% billeder, der trods tekniske fejl
rummer gode takter, så er der jo noget at arbejde med.

> Jeg har tilmeldt mig på Altomfoto.dk, men jeg har ikke haft tid til at
> skrive noget, og det skyldes nok også, at sammelignet med UseNet, der
> er web-baserede fora'er er meget langsomme og besværlige.

Så lav noget skriv, der kan løfte sitet og være med til at generere den gode
trafik.
Sitet savner nye inputs i den grad.
Jeg vil da gerne hjælpe, hvis andre også lægger lidt i det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-03-08 09:10

> [...]

> Men hvis der nu er 3% gode billeder og 7% billeder, der trods tekniske fejl
> rummer gode takter, så er der jo noget at arbejde med.

Jeg ville ikke løbe risikoen for at blive beskyldt for at at være
overdreven negativ overfor fotokritik.dk, derfor valgte jeg de 10%, så
du har fuldstændig ret, det er meget højt sat.

> Så lav noget skriv, der kan løfte sitet og være med til at generere den gode
> trafik.
> Sitet savner nye inputs i den grad.
> Jeg vil da gerne hjælpe, hvis andre også lægger lidt i det.

Jeg er mest til debatter, og helst debatter hvor der er debattører med
markante synspunkter, så der for alvor sker noget, men der er jo mange
som ikke bryder sig om den slags, og der er også mange som bliver
perfide, hvis de føler sig trængt i en debat, og derfor er den form for
aktivitet nok ikke den bedste at lægge ud med i et mindre fora.

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 09:53

Niels Riis Ebbesen skrev:
> men der er jo mange som ikke bryder sig om den slags, og der er også mange som bliver
> perfide, hvis de føler sig trængt i en debat

Det indsigt i andres reaktioner er ganske imponerende

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-03-08 10:15

Niels Riis Ebbesen skrev:

> og der er også mange som bliver
> perfide, hvis de føler sig trængt i en debat,

Ja, det er der:

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-03-08 10:41

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Ja, det er der:

Du glemte at medtage det jeg svarede på.

Når man klipper tekstbidder ud af kontekst, så er det jo forbandet nemt
at bruge dem som et irregulært argument, og det er jo også en form for
perfiditet.

Og jeg har det som flertallet i denne gruppe, dig inclusive, jeg holder
mig ikke for fin til at besvare en perfiditet med en perfiditet.

Min pointe er jo reel nok, Søren Friberg har meget at lære, og han burde
koncentrere sig om hans egne knipserie, så han lige får noget mere end
det mest elementære på plads, inden han forsøger sig i rollen som
læremester.

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 11:39

Niels Riis Ebbesen skrev:

Ja, jeg har meget at lære og har aldrig påstået andet. Det morsomme - og
det der er pointen her - er at du svinede for noget du inden i det dumme
hovede, der ikke er i stnad til at læse indenad eller for den sag skrive
en tekst uden svære formuleringsproblemer troede jeg skrev. Eller også -
hvad jeg mest hælder til - opfandt du noget til lejligheden.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-03-08 15:44

Fra : Ole Condrup

Dato : 22-03-08 23:56

> [...]
> Misforstå mig ikke. Jeg savner et dansksporget site med mere liv og
> debat. - Altomfoto kunne sagtens være det, men i mine øjne så mangler

Ja, men ser du "problemet" er den danske mentalitet. Folk forventer at få
alt serveret. Du har skrevet nogle fine tests og testdelen har over 25000
visninger, desværre er der så ikke andre der har lyst til at dele ud af
deres erfaringer med eget udstyr. En skrev sågar til mig, at vi burde skrive
nogle flere artikler... det siger vist alt... Sitet er ikke FK, men et
fotoforum med testdelen som primære service. Vi kan desværre ikke tvinge
folk til at skrive test og starte debatter op i forumdelen.

Min personlige mening er, at folk er tilfredse med ragnarok på et site som
FK, de elsker at brokke sig over mangler, webmasters forsvinden og mangel på
deltagelse og så ellers hijacke diverse tråde og hvad de ellers måtte finde
på. Fotostart.dk er glimrende, dog er forumdelen noget amatøragtigt sat op
(f.eks tider der står som pm osv), miljøet er for begyndere og mere erfarne
samt professionelle skal nok træde varsomt, især omkring fotokritikdelen...

Det sjove er, at folk ofte ytrer de gerne så mere velfungerende fotosites,
men når der i ny og næ springer nogle frem, så bakkes der alligevel ikke op.
Det er min opfattelse at fotostart.dk er en direkte konkurrent til FK og at
brugere fra begge sites "roamer" frem og tilbage, nogle mere end andre,
nogle slet ikke. FK brugere håber stadigt at alt bliver som før og
fotostart.dk håber sikkert at det ikke gør :)

Nogle af os forsøgte så med altomfoto.dk men med en anden indgangsvinkel,
men som nævnt så er det svært når man får over 120 brugere og en kun en
håndfuld forstår meningen.

Mvh Ole

(Beklager at denne tråd nu røg lidt OT).

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-03-08 09:10

> [...]

> Nogle af os forsøgte så med altomfoto.dk men med en anden indgangsvinkel,
> men som nævnt så er det svært når man får over 120 brugere og en kun en

Problemet er, at altomfoto.dk går efter de samme målgruppe som anvender
fotokritik.dk, fotostart.dk og denne nyhedsgruppe - og der er et gammelt
ordsprog som siger, at dem der går i andres fodspor, de kommer aldrig
foran.

Hvis man vil lave et nyt fotosite der for alvor rykker, så skal man gå
efter en niche, der ikke er allerede og til overflod er dækket ind af en
3-4 sites.

Og da det folkelige og fornøjelige med laveste fællesnævner som
udgangspunkt, så rigeligt er dækket ind af fotokritik.dk, fotostart.dk,
m.f., så kunne det måske være en ide at satse på eliten, der findes ikke
en dansk fotoportal, som primært henvender sig til de professionelle
fotografer, semiprofessionelle fotografer og dygtige amatørfotografer.

Jeg har kun kunnet finde et debatfora på www.pressefotografforbundet.dk
- det er ganske vist åbent for alle fotografer, debatniveauet er
seriøst, der er ikke noget fnidder, da alle er bevidste om deres ejet
værd, og der er ikke nogle nybegyndere som føler at de skal hævde sig,
men emnerne er desværre meget presse-fag-specifikke.

Hvis man vil lave en seriøs fotoportal for eliten, så vil det nok være
nødvendigt med en eller anden form for sortering af adgangen for nye
bruger, et loge-ligende system, hvor der skal være to eller tre brugere
der anbefaler en nye bruger kunne måske bruges.

Fra : ab©

Dato : 24-03-08 10:52

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev bl.a. i en meddelelse
> [...]
> form for sortering af adgangen for nye bruger,
> et loge-ligende system, hvor der skal være to
> eller tre brugere der anbefaler en nye bruger >

Så må vi jo nok erkende, at vi er et par stykker, der aldrig vil blive
inviteret - men spørgsmålet er så, hvem skaden er størst for

Enig i at ikke mange orker at bladre rundt i 1000 ligegyldigheder for at
finde ét spirende guldkorn ...

ab©

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-03-08 21:27

Ole Condrup wrote:

> [...]
> brugere og en kun en håndfuld forstår meningen.
>
> Mvh Ole
>
> (Beklager at denne tråd nu røg lidt OT).

Jeg synes bestemt ikke tråden er røget OT, men er på vej ind til kernen af
problemet.

Jeg kender det selv fra min egen verden, hvor jeg som stifter og formand for
en forening arbejder på at genskabe Jyllands største sø og på den måde sætte
Danmarkshistoriens største naturgenopretningsprojekt i gang. Jeg har sammen
med 2 andre skabt en forening, med næsten 100 betalende medlemmer, med
notabiliteter i foreningen, ned et kæmpe netværk af velvillige forskere og
eksperter, med et overvældende flertal i den ene af to kommuner og manglende
kun eet mandat i den anden kommune. Vi har opnået støtte fra to store
naturstøtte fonde og har et kæmpe flertal bag os i opinionsundersøgelser
(69%) på Djursland. Alligevel sidder vi tre Tordensskjolds soldater og
kæmper med det. Vi kan ikke engang få valgt en suppleant på
generalforsamlingen. Vi ku så meget mere, hvis et par stykker gad tage fat,
men at få folk til at stille op - Nej desværre!

Underligt nok, så har folk jo travlt nok med at stille spørgsmål, når det
kommer til deres overvejelser med nyanskaffelser.
De vil jo gerne have råd og vejledning, når der skal spares et par
hundredlapper på indkøbene via netbutikker her eller i Tyskland.

Rigtigt mange når ikke andet end at få købt udstyret, og taget et par
billeder, før de opdager, at de stadig ikke får de flotte billeder, de har
set i reklamerne. At der skal mere til. Der opgiver de fleste. Det er så
fint nok. Det er resten, vi skal satse på. De, der opdager en ny verden af
billeder, man kan tage og mulighederne og stadi med lysten til at lære.
Vi er alle startet et sted og havde brug for lidt hjælp og motivation for at
komme videre.

Folk som NRE og Max kan sagtens. De har lært tingene via deres uddannelse,
og selvom NRE ikke vil være ved det, så har han bestemt fået at vide, hvis
kompositionen ikke var i orden, at det var det, der var galt. Han har lært
grundreglerne mm. og lært via sine egne fejl. Senere har han sikkert fået
kylet billeder i hovedet igen med en skarp kommentar, hvis det ikke var godt
nok. Men dér havde han også lært nok til at se, hvad der var fejl.
Den luksus har vi amatører ikke. Derfor er konstruktiv kritik så vigtig.
Den stimulerer fantasien og styrker opmærksomheden på grundreglerne. Små
henvisninger til fejlene styrker authors blik for det.
Derfor hviler det på os, der har opnået lidt, os der kan noget mere end
nybegynderen at være en anelse altruistiske og vejlede lidt, når vi har
overskuddet til det. For så at håbe, at de, der lærer ved det, vil hjælpe
med til at føre stafetten videre.
for det er kun på den måde, et fællesskab virker på.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad der sker. Det kan ikke bare skyldes dansk
mentalitet, for det har virket før. Bare se på fotogrupperne. Jeg ved ikke,
om det skyldes opsplitningen i 3 grupper eller noget helt tredie. Fakta er,
at for to-tre år siden arrangerede vi fotostafetten, viste masser af
billeder - enkeltbilleder, arrangerede fototure og var generelt mere
hjælpsomme end nu. Der var en enthusiasme og et liv, der siden er blevet
noget dødt i sværen.
Jeg ved ikke om det er fordi folk har forladt gruppen og nye kommet til,
eller om folk bare ha mistet gnisten. Noget er der i hvert fald sket.
Jeg har selv overvejet en fotoklub, men er ikke i stand til at møde op på
hverdagsaftner, så det er heller ikke nogen hjælp.
Fotostart.dk ser faktisk lidt interessant ud. Den vil jeg kigge nærmere
efter i sømmene.
Kritikkerne er endda bedre end på Fotokritik.

Forresten så har Sass og jeg været lidt igang på altomfoto i
brugeranmeldelserne

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 21:47

Frodo Nifinger skrev:

> Folk som NRE og Max kan sagtens.

Det er muligt, men NRE opfører sig som et lille teen-barn, der skaber
sin helt egen virkelig om hvad folk mener eller ikke mener. Og han
hverken kan eller vil hjælpe nogen med noget som helst fornuftigt.

Max tager helt utvivlsomt gode billeder, jeg kan i hvert fald lide dem
selvom temaet er lidt sammenfaldende, men udtaler sig nu en gang helst i
egne tråde.

Men din idealisme er ikke til at tage fejl af.

Tak for den!

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 22:07

Frodo Nifinger skrev:

> Jeg ved ikke rigtigt, hvad der sker.

Der sker ikke andet end at usenet antagelig er døende - nogle grupper
mere end andre - men tendensen er den samme overalt.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-03-08 09:49

Frodo Nifinger skrev:

> Fotostart.dk ser faktisk lidt interessant ud. Den vil jeg kigge nærmere
> efter i sømmene.
> Kritikkerne er endda bedre end på Fotokritik.

Ja, den ser langt bedre ud. Her har jeg tilmeldt mig som nybegynder. Jeg
kan også se at man ikke må såre andre eller virke nedgørende ved
tilmelding, så er NRE jo udelukket på forhånd og kan roligt undskylde
sig med at hans billeder er for fremragende til at blive udstillet der.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : ab©

Dato : 24-03-08 11:13

> Ja, den ser langt bedre ud....

Mener nu at opsætningen er noget rodet og ulogisk, men det ser ud til, at
der er tale om anstændige folk, der står bag siden.

>...... Jeg kan også se at man ikke må såre andre eller virke nedgørende

Måske et spørgsmål om generations-forskelle - men er man ikke forberedt på
at modtage "en verbal afklapsning" burde man - som jeg ser det - nok lade
være med at deltage i enhver form for net-debat Internetrelationer
bliver aldrig det samme som personlig kontakt.

ab©

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-03-08 11:54

ab© skrev:

> [...]
> være med at deltage i enhver form for net-debat Internetrelationer
> bliver aldrig det samme som personlig kontakt.

Undskyld, men hvad har det at gøre med at såre eller nedgøre? Men i den
time jeg dyrkede sitet, så jeg altså mere konstruktiv kritik end eks. i
dffb - uden på nogen måde at nedgøre de meget få der rent faktisk gør
det. Tænker du på NRE har han ikke leveret noget som helst konstruktivt
ud over at tildele folk underlige prædikater.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-03-08 12:24

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

> [...]
> tilmelding, så er NRE jo udelukket på forhånd og kan roligt undskylde sig
> med at hans billeder er for fremragende til at blive udstillet der.

Har du overvejet at droppe dine udfald mod NRE? Det er da lidt trættende at
se på. Drop det og kom videre

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-03-08 12:28

Hans Kruse skrev:

> Har du overvejet at droppe dine udfald mod NRE? Det er da lidt trættende at
> se på. Drop det og kom videre

Ja

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-03-08 13:04

> --
> [...]

Din signatur overholder ikke gældende regler

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-03-08 08:10

Frodo Nifinger skrev:
> Jeps, en sammenknytning af en fotoportal og fotokritik vil i høj grad være
> en nødvendighed, hvis fotoportalen skal have succes.

Nu ved jeg ikke hvordan succes måles her i gruppen. For mig virker
fotoportalen temmelig uinteressant, hvor der primært findes nogle
almindeligheder, som man ligesågodt kan slå op alle mulige andre steder
på nettet. Mere interessant synes jed er Fotokritik, hvor der er flere
fordele:

1) Jeg finder mange flere gode billeder dagligt der end jeg gør i
dk.fritid.foto.billedsnak.

2) Det er næsten umuligt at optræde som en forvokset, utilpasset
teenagedreng helt uden normal selvkritik her.

3) Der er ikke mere "skulderklap" der end alle andre steder. Der er
noget menneskeligt i at påvirkes af hinanden (bortset fra typer jeg
beskriver i 2))

Nu er jeg absolut newbie i fotokunsten og det præger mine geniale
resultater som jeg trods alt ikke har valgt at holde hemmelige for den
offentlige pøbel.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Poul R

Dato : 11-04-08 11:53

Virker heller ikke her

"Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> skrev i en meddelelse
> Virker i hvert fald ikke hos mig...
>
> /Tonni
>

> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 080411-0, 11-04-2008
> Tested on: 11-04-2008 12:52:14
> avast! - copyright (c) 1988-2008 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 080411-0, 11-04-2008
Tested on: 11-04-2008 12:53:27