MS Money alternativ til Mac?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 25-03-08 11:40

Hej,

Jeg vil rigtig gerne smide min kærestes Windows PC ud, det eneste der
forhindre det er at hun bruger MS Money til at holde styr på hendes penge :)

Nogle der kender et alternativ som kan køre på Mac, så kan jeg nemlig
give hende en Mac Book og smide hendes Windows PC ud (læs: lege med den
selv, uden windows :P)

PS: Excel regneark er ikke nok :)

Venlig hilsen,

Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 11:53

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle der kender et alternativ som kan køre på Mac, så kan jeg nemlig
> give hende en Mac Book og smide hendes Windows PC ud (læs: lege med den

<http://quicken.intuit.com/personal-finance/mac-personal-finance.jhtml>
<http://www.liquidledger.com/>

Men de fleste programmer til mac er lavet til det amerikanske marked og
flere vil ikke engang sælge til folk i "udlandet"

/thomas

Fra : lugkjyf

Dato : 25-03-08 17:13

> [...]

>Nogle der kender et alternativ som kan køre på Mac, så kan jeg nemlig
>give hende en Mac Book og smide hendes Windows PC ud (læs: lege med den

Så kan du muligvis genbruge den windows på hendes Mac. Nye Macs er jo i
virkeligheden PC'er, og kan derfor nemt afvikle windows og tilhørende
software.

Når der kun skal afvikles et enkelt program, MS Money, så kan det bedst
foregå i en VM som feks Parallels. Hun behøver således ikke genstarte
Mac'en (i windows) for at holde styr på hendes penge.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-08 23:58

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:

> Nogle der kender et alternativ som kan køre på Mac, [...]

Jeg kender ikke MS Money, men der findes flere spændende programmer til
Mac, som er værd at kigge på. Jeg vil specielt fremhæve disse to:

Cha-Ching <URL: http://www.midnightapps.com/ >
Money <URL: http://www.jumsoft.com/money/ >

Og hvis de ikke er avancerede nok, vil jeg henlede opmærksomheden på et
tidligere blog-indlæg, der kunne være relevant (læs også kommentarene):

Der endte valget dog med MS Money i Virtual PC, jf. <URL:
http://www.timandkathy.co.uk/journal/2006/03/23/finance-winner/ >, som
svarer til VMware Fusion el. Parallels i dag, på en nyere Mac (Intel).
Altså en løsning hvor man har en Windows-installation, som dog muligvis
kan undgås med CrossOver; jeg har ikke lige undersøgt om MS Money er
blandt de understøttede programmer.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,