Nu fik jeg mit mini dvi til dvi
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-03-08 14:43

Og det virker! :)

Men jeg er mildest talt skuffet over min skærm, det ligner jo noget som
er løgn. I brugs vejledningen er der en oversigt over hvilken
opløsninger via de forskellige indgange. Uanset hvilken jeg vælger er
jeg ikke tilfreds.. Ja jeg er ikke nem. Mange gange hopper billedet
gankse fint.. Andrer gange kan jeg næsten ikke læse hvad der står. Så
det project er droppet indtil jeg har fået anskaffet mig en 1920*1080
skærm.

Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-08 13:36

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:

> [...]
> gankse fint.. Andrer gange kan jeg næsten ikke læse hvad der står. Så
> det project er droppet indtil jeg har fået anskaffet mig en 1920*1080

Er det et fjernsyn? Normalt skal en fladskærm stå på højest mulige
opløsning og en frekvens på 60 Hz. Lavere opløsninger giver et mere
uldent billede og måske forkert forhold mellem højde og bredde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-03-08 17:21

On 2008-03-25 13:36:20 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Er det et fjernsyn? Normalt skal en fladskærm stå på højest mulige
> opløsning og en frekvens på 60 Hz. Lavere opløsninger giver et mere
> uldent billede og måske forkert forhold mellem højde og bredde.

Hej Henrik,

Ja det er en 42" plasma.

Jeg har jo nogle valgmuligheder i macbooken når tv er koblet på. Jeg
kan også skifte til 60hz mange gange. Men jeg er alligevel skuffet over
resultatet.

Sjovt, jeg har lige kigget manualen igennem for at se om jeg (kloge
åge) har misset noget. Hvis jeg køre signalet ind via vga, har jeg bl.
a den mulighed der hedder (Macintosh) og der er følgende opløsninger,
640*480, 832*624, 1024*768 og 1152*870. Der er yderligere følgende
standarder, vga, vesa, w-xga. hvor både vesa og w-xga har mulighed for
en højere opløsning.

Bruger jeg derimod dvi/hdmi løsningen som jeg bruger nu, har jeg
480i/p, 576i/p 720p osv...

Noget siger mig jeg skal bruge vga?

Jesper