Min MB larmer stadig, men nu ved jeg...
Fra : Steen

Dato : 22-03-08 23:49

Som jeg før har siddet og brokket mig over i denne gruppe, så mener jeg
stadig, at min 6 uger gamle MacBook "siger mere" end den burde.
Det lyder som harddisken der summer konstant, og jeg kan mærke det
summer en anelse, når jeg har fingerspidserne på markør-plade-dimsen.

I aften har jeg haft lejlighed til at sammenligne med en 6-8 måneder
gammel Macbook!
Denne var tyst som graven - så jeg er nok nødt til at ringe til Apple
på tirsdag, og høre hvordan vi løser dette problem.

Lidt træls, når jeg allerede har fyldt 100GB ind på harddisken.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-08 13:36

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> på tirsdag, og høre hvordan vi løser dette problem.
>
> Lidt træls, når jeg allerede har fyldt 100GB ind på harddisken.

Mich. Ottosen og jeg selv fik hver en byttet af samme grund for et år
siden. Jeg synes nu ikke, den larmede, men man kunne hele tiden mærke en
summen i kabinettet, og det var irriterende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 25-03-08 13:58

On 2008-03-25 13:36:21 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Mich. Ottosen og jeg selv fik hver en byttet af samme grund for et år
> siden. Jeg synes nu ikke, den larmede, men man kunne hele tiden mærke en
> summen i kabinettet, og det var irriterende.

Jeg ringede til Apple i dag.
Først fik jeg en enlænder i røret, og bad om at tale med en
dansktalende supporter.Han sagde jeg skulle prøve igen 5-10 minutter
senere.
Da jeg ringedeigen fik jeg en svensker i røret, og det var åbenbart det
tætteste på dansk jeg kunne komme.

Jeg forklarede at jeg var en smule skuffet over min MacBook, støj,
varmeudvikling og lidt forsinkelse med at koble sig på mit trådløse
netværk, hver gang jeg åbnede "bogen"!

Han kunne kun henvise til at autoriseret Apple-værksted, og fortalte
det nærmeste nok var i Vejle!
Jeg bor i Randers, så der må være noget nærmere - jeg kan ikke lige pt
finde det rigtige link på Apple's hjemmeside.

Jeg fik et Case Number af supporteren, og så var resten åbenbart op til
mig selv.

Lidt synd, for i næste måned skal jeg købe ndnu en ny computer, og jeg
er ikke længere 100% sikker på, det bliver en Mac.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 14:28

> [...]

> finde det rigtige link på Apple's hjemmeside.
>
> Jeg fik et Case Number af supporteren, og så var resten åbenbart op til

Du kan sende den til hhv. Service partner vejle eller inforcare ...
eller aflevere den i en humac eller lign.

> Lidt synd, for i næste måned skal jeg købe ndnu en ny computer, og jeg
> er ikke længere 100% sikker på, det bliver en Mac.

Du skal ikke regne med at service er så meget anderledes mht. andre
mærker ...

/thomas

Fra : Martin S

Dato : 25-03-08 15:09

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> skrev 2008-03-25:
> [...]

Både og, de fleste firmaer på det danske marked er ikke så nærrige at de
ikke vil ansætte (nok) supportere der kan dansk.

Martin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-08 15:12

> Du kan sende den til hhv. Service partner vejle eller inforcare ...
> eller aflevere den i en humac eller lign.

Jeg har købt de sidste to Mac hos Merlin af samme grund. Er der
problemer, går jeg bare ned i butikken med den. Så slipper man for alt
det bøvl. Nu har der ikke været andet galt end det ene tilfælde med
summen, og der blev computeren bare byttet. Om der senere sker noget
mere alvorligt, hvor jeg bliver utilfreds med Merlin, kan jeg jo ikke
forudse. Foreløbig er jeg godt tilfreds.
Jeg har ellers handlet rigtig meget i Apple Store og været godt
tilfreds, men jeg er blevet lidt nervøs for om det bliver for
besværligt, hvis computeren går i stykker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-03-08 16:08

Henrik Münster wrote:
> Jeg har ellers handlet rigtig meget i Apple Store og været godt
> tilfreds, men jeg er blevet lidt nervøs for om det bliver for
> besværligt, hvis computeren går i stykker.

Jeg har haft telefonisk kontakt til Apple Support to gange. Begge gange
har samtalerne taget (urimeligt?) lang tid fordi det har været
nødvendigt at forhandle om sproget. Det er således endt med en skøn
blanding af dansk, engelsk og norsk (eller svensk). Resultatet har været
godt, men det har været irriterende at nå frem til det.

Det er ALT for besværligt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 16:11

> [...]
> blanding af dansk, engelsk og norsk (eller svensk). Resultatet har været
> godt, men det har været irriterende at nå frem til det.

En del af forklaringen skal nok findes i at danmark er et meget lille
marked for apple ... så du bliver lumpet sammen med resten af de
nordiske lande mht. support.

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-03-08 16:23

Thomas von Hassel wrote:

> En del af forklaringen skal nok findes i at danmark er et meget lille
> marked for apple ... så du bliver lumpet sammen med resten af de
> nordiske lande mht. support.

Mmmh. Selvfølgelig hænger det sådan sammen. Og jeg kan såmænd godt
forstå beslutningen. Hvis de skulle have et hold supportere for hvert
land, ville det sikkert koste meget mere og hæve prisen på deres produkter.

Det ændrer dog ikke ved, at det kan være en dårlig oplevelse at ringe
til dem og at opkaldet bliver længere end hvis supporteren talte samme
sprog. De kortere opkald og 'en bedre oplevelse' kan nok desværre ikke
betale de ekstra omkostninger der er ved at have et hold supportere for
hvert land.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Steen

Dato : 25-03-08 17:31

On 2008-03-25 14:27:46 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Du kan sende den til hhv. Service partner vejle eller inforcare ...
> eller aflevere den i en humac eller lign.

Det er rigtigt, men når det tilsyneladende er et kendt problem, er det
ærgeligt at jeg selv skal køre til Århus med maskinen - eller selv
bekoste at få maskinen sendt med posten.
Da Apple sidst ombyttede defekte batterier, sørgede de selv for at
afhente + bringe

> Du skal ikke regne med at service er så meget anderledes mht. andre
> mærker ...

Næ, jeg har også haft fornøjelsen med HP.
Det jeg mente var, at hvis man skal regne med en MacBook der larmer, så
bliver det ikke sådan en jeg køber til min datters konfirmation.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-08 19:52

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det jeg mente var, at hvis man skal regne med en MacBook der larmer, så
> bliver det ikke sådan en jeg køber til min datters konfirmation.

Det er da ligegyldigt. Der er jo alligevel så meget larm til sådan en
familiefest, at man ikke kan høre den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 19:57

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det er rigtigt, men når det tilsyneladende er et kendt problem, er det
> ærgeligt at jeg selv skal køre til Århus med maskinen - eller selv
> bekoste at få maskinen sendt med posten.

Apple har "carry in service" ... du kan købe dig til bedre service ...

> Da Apple sidst ombyttede defekte batterier, sørgede de selv for at
> afhente + bringe

iPod's og batteriet er det eneste som apple sender frem og tilbage på
den måde ...

> Næ, jeg har også haft fornøjelsen med HP.
> Det jeg mente var, at hvis man skal regne med en MacBook der larmer, så
> bliver det ikke sådan en jeg køber til min datters konfirmation.

jeg har endnu ikke set nogen der gør det du beskrier .. så jeg tror ikke
det er et generelt problem ... ikke med de serier der bliver leveret i
dag.

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 27-03-08 14:39

> Du kan sende den til hhv. Service partner vejle eller inforcare ...
> eller aflevere den i en humac eller lign.

Så er min MB afleveret hos Humac. Faktisk var det maskine nummer to med
samme fejl, de havde fået indleveret i dag.
Ekspedienten fortalte at det er en kendt fejl ved MacBook, at harddisken
larmer og vibrerer, så hvis der er andre der sidder med samme
irritationsmoment, er det bare med at komme afsted.

Glæder mig til at få maskinen tilbage om 4-10 arbejdsdage

Fra : Stetter

Dato : 27-03-08 19:03

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> irritationsmoment, er det bare med at komme afsted.
>
> Glæder mig til at få maskinen tilbage om 4-10 arbejdsdage

Hej Steen

Kunne ikke lige se i tråden (måske er jeg blind) hvorhenne du har købt din
mac??

Jeg er nemlig selv på vippen til at købe en macbook, men er intereseret i om
jeg kan aflevere den hos Humac hvis den evt. skal til rep.

Hvis ikke man kan dette, og apple ikke selv sørger for afhentning ved
garantirep., så er det vist ikke en mac jeg skal have.!

MVH Stetter

Fra : iSteen

Dato : 28-03-08 14:29

Stetter <stetter@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis ikke man kan dette, og apple ikke selv sørger for afhentning ved
> garantirep., så er det vist ikke en mac jeg skal have.!

Jeg har købt 2 Mac's på Apple's hjemmeside - men er efterhånden blevet
træt af deres support over telefonen.
Min MacBook er indleveret til Humac - efter aftale med Apple via
telefonen.

Min næste Mac køber jeg i en butik - enten Humac eller Merlin, for at
slippe for telefonsupport, i tilfældet af...

Fra : iSteen

Dato : 12-04-08 08:26

On 23 Mar., 00:48, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Det lyder som harddisken der summer konstant, og jeg kan mærke det
> summer en anelse, når jeg har fingerspidserne på markør-plade-dimsen..

AHA!
Nu har jeg fået Humac til at gennemse maskinen, og de har fundet en
fejl i blæseren (defekt fan)!
Det var da dejligt at høre, at det ikke var mig der var galt på den,
og at jeg kan suse til Århus på mandag, og hente min længe savnede
MacBook!

En god afslutning (garantien dækker naturligvis)!