/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Email adresse hos mac..
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-03-08 16:25

Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
den mail adresse jeg har?

Jesper


 
 
Morten Reippuert Knu~ (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-03-08 16:53

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:
> Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
> min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
> den mail adresse jeg har?

Ja, betal inden 7 dage eller opgiv din malasresse + mailbox. Det stod
der også i betingelserne du sagde ja til da du oprette din mailkonto.

--

mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"

Morten Lind (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 22-03-08 19:22

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:

> Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
> min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
> den mail adresse jeg har?
>
> Jesper

Du mener .Mac, ikke sandt?

Er det tilfældet, er jeg temmelig sikker på, at svaret er nej, men du
kan ikke mere gøre brug af de forskellige features.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jesper Nielsen (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 22-03-08 20:48

On 2008-03-22 19:22:20 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:
>
>> Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
>> min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
>> den mail adresse jeg har?
>>
>> Jesper
>
> Du mener .Mac, ikke sandt?
>
> Er det tilfældet, er jeg temmelig sikker på, at svaret er nej, men du
> kan ikke mere gøre brug af de forskellige features.
>
> M.

Jo jeg mener .mac.

Jeg har aldrig brugt de features .mac tilbyder.. Jeg ved heller ikke om
jeg kommer til det, men jeg vil ihvertfal ikke betale for at have en
mail adresse hos mac..

Jesper


Henry Lerche Madsen (22-03-2008)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 22-03-08 20:54

Jesper Nielsen skrev:
> On 2008-03-22 19:22:20 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:
>
>> Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:
>>
>>> Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
>>> min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
>>> den mail adresse jeg har?
>>>
>>> Jesper
>>
>> Du mener .Mac, ikke sandt?
>>
>> Er det tilfældet, er jeg temmelig sikker på, at svaret er nej, men du
>> kan ikke mere gøre brug af de forskellige features.
>>
>> M.
>
> Jo jeg mener .mac.
>
> Jeg har aldrig brugt de features .mac tilbyder.. Jeg ved heller ikke om
> jeg kommer til det, men jeg vil ihvertfal ikå kake betale for at have en
> mail adresse hos mac..

Du mener en .mac mail adresse hos Apple

Så kan du lige så godt skifte til en anden adresse med det samme, det
koster 99,- USD at have en .mac konto hos Apple om året.

Morten Lind (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-03-08 06:27

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> > Jo jeg mener .mac.
> >
> > Jeg har aldrig brugt de features .mac tilbyder.. Jeg ved heller ikke om
> > jeg kommer til det, men jeg vil ihvertfal ikå kake betale for at have en
> > mail adresse hos mac..
>
> Du mener en .mac mail adresse hos Apple
>
> Så kan du lige så godt skifte til en anden adresse med det samme, det
> koster 99,- USD at have en .mac konto hos Apple om året.

Henry, der er et eller andet i min storetå, der siger, at Jesper
beholder sin mailadresse (f.eks.jesper@mac.com), selvom
prøveabonnementet er udløbet, men jeg kan simpelthen ikke finde det
nogen steder.

Og det kan selvfølgelig også have været sådan tidligere, og senere lavet
om?

Iøvrigt betaler vi ikke med dollars, når vi handler med Apple. Vi
handler i deres eurobutik, og betaler med euro, så det er p.t. noget
dyrere for os, da beløbet er det samme

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 23-03-08 10:08

Morten Lind skrev:

> Iøvrigt betaler vi ikke med dollars, når vi handler med Apple. Vi
> handler i deres eurobutik, og betaler med euro, så det er p.t. noget
> dyrere for os, da beløbet er det samme

Det er naturligvis en kombination af moms og at det koster det kunderne
vil betale.

Fx kostede en MacDonalds burger alene $0.99 i USA for nogen år siden,
hvor den kostede 20-25 kroner i Danmark. Det er simpelthen fordi de er
prissat efter hvad kunderne vil betale.

Der ligger en MacDonalds på en af Københavns dyreste adresser - det
kræver en del overskud at have råd til.

Nå, sådan er der så meget.

Er du glad for dit trådløse net?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Lind (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-03-08 20:39

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Iøvrigt betaler vi ikke med dollars, når vi handler med Apple. Vi
> > handler i deres eurobutik, og betaler med euro, så det er p.t. noget
> > dyrere for os, da beløbet er det samme
>
> Det er naturligvis en kombination af moms og at det koster det kunderne
> vil betale.

Det er vist ikke sådan, det hænger sammen, tror jeg. Jeg mener, dollaren
og euroen følges ad, i hvert fald i amerikanske tanker.

Apple etablerede deres eurostore for netop at slippe for moms, told og
andre detailler.

Prisen på produktet fastsættes i dollars, og i amerikanernes visdom er
en dollar ekvivalent med en euro, selvom dollaren kun er det halve værd,
men det anfægter ikke en amerikaner.

Derfor koster et .Mac-abonnement 99$ p.a. i Amerika og 99€ p.a. i
Europa.

> Fx kostede en MacDonalds burger alene $0.99 i USA for nogen år siden,
> hvor den kostede 20-25 kroner i Danmark. Det er simpelthen fordi de er
> prissat efter hvad kunderne vil betale.

Yep - det er rigtigt, men det er heller ikke samme forretningsstruktur.

> Der ligger en MacDonalds på en af Københavns dyreste adresser - det
> kræver en del overskud at have råd til.

Ja, der nærmer vi os en bruttoavance på 92/98 %.

> Nå, sådan er der så meget.
>
> Er du glad for dit trådløse net?

Tjaeh, jeg bruger det jo ikke selv, selvom jeg lige har fået en eMac
1.25GHz ind i huset, der også kan bruge det, men tøserne bruger min iPod
Touch fra deres hus på det trådløse, og det virker da.

Hvilket iøvrigt minder mig om, at jeg satte lufthavnen til 5 GHz-båndet,
og det kan iPod Touch´en ikke finde - det undrer mig?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-03-08 21:30

Morten Lind skrev:

> Det er vist ikke sådan, det hænger sammen, tror jeg. Jeg mener, dollaren
> og euroen følges ad, i hvert fald i amerikanske tanker.
>
> Apple etablerede deres eurostore for netop at slippe for moms, told og
> andre detailler.

Ud til kunden forståes. Du slipper formentlig stadig ikke for told af
varene.

>> Fx kostede en MacDonalds burger alene $0.99 i USA for nogen år siden,
>> hvor den kostede 20-25 kroner i Danmark. Det er simpelthen fordi de er
>> prissat efter hvad kunderne vil betale.
>
> Yep - det er rigtigt, men det er heller ikke samme forretningsstruktur.

Det er det da her. Det er en "god pris" med $0.99 og €0.99 og derfor er
den valgt (gætter jeg på).


>> Er du glad for dit trådløse net?
>
> Tjaeh, jeg bruger det jo ikke selv, selvom jeg lige har fået en eMac
> 1.25GHz ind i huset, der også kan bruge det, men tøserne bruger min iPod
> Touch fra deres hus på det trådløse, og det virker da.

Så er de jo glade, så skal du bare også have en computer med trådløs.
Det kommer nok om et par år.

>
> Hvilket iøvrigt minder mig om, at jeg satte lufthavnen til 5 GHz-båndet,
> og det kan iPod Touch´en ikke finde - det undrer mig?

Den er nok ren 2.4 GHz. Det er svjv A og N der bruger 5 GHz båndet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-03-08 10:18

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>
> > > Jo jeg mener .mac.
> > >
> > > Jeg har aldrig brugt de features .mac tilbyder.. Jeg ved heller ikke om
> > > jeg kommer til det, men jeg vil ihvertfal ikå kake betale for at have en
> > > mail adresse hos mac..
> >
> > Du mener en .mac mail adresse hos Apple
> >
> > Så kan du lige så godt skifte til en anden adresse med det samme, det
> > koster 99,- USD at have en .mac konto hos Apple om året.
>
> Henry, der er et eller andet i min storetå, der siger, at Jesper
> beholder sin mailadresse (f.eks.jesper@mac.com), selvom
> prøveabonnementet er udløbet, men jeg kan simpelthen ikke finde det
> nogen steder.

nej, du beholder den så du kan bruge den som iChat handle .. ikke som
email.

/thomas

Palle Jensen (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-03-08 09:13

On 2008-03-22 20:53:50 +0100, Henry Lerche Madsen
<henrylerchemadsen@mac.com> said:

> det koster 99,- USD at have en .mac konto hos Apple om året.

€99 mere eksakt.


--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


jespero (23-03-2008)
Kommentar
Fra : jespero


Dato : 23-03-08 10:54

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:

> Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
> min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
> den mail adresse jeg har?
>
Du skal betale. Det er en af Apples "nye" tiltag i den 2100århundrede
fot at trække penge ud af folk.
jespero

Thomas von Hassel (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-03-08 11:19

jespero <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:
>
> > Jeg har en email adresse hos mac. Nu har jeg lige fået en mail om at
> > min prøve periode udløber om 7 dage. Betyder det at jeg ikke kan bruge
> > den mail adresse jeg har?
> >
> Du skal betale. Det er en af Apples "nye" tiltag i den 2100århundrede
> fot at trække penge ud af folk.

Ja, det hedder "kapitalisme" ... og det er ikke noget "nyt" tiltag ...

/thomas

Palle Jensen (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-03-08 11:42

On 2008-03-23 11:18:58 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

>> Du skal betale. Det er en af Apples "nye" tiltag i den 2100århundrede
>> fot at trække penge ud af folk.
>
> Ja, det hedder "kapitalisme" ... og det er ikke noget "nyt" tiltag ...

Flueknepperi, men sådan opfattede jeg også betydningen i og med det
blev sat i citationstegn

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Morten Lind (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-03-08 20:43

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Ja, det hedder "kapitalisme" ... og det er ikke noget "nyt" tiltag ...
>
> /thomas

Hmm....med modifikationer. Kapitalisme bliver det først, når kapitalen
bruges til at undertrykke/udbytte nogen, og hér er der jo tale om et
frit valg

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-03-08 21:02

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Ja, det hedder "kapitalisme" ... og det er ikke noget "nyt" tiltag ...
> >
> > /thomas
>
> Hmm....med modifikationer. Kapitalisme bliver det først, når kapitalen
> bruges til at undertrykke/udbytte nogen, og hér er der jo tale om et
> frit valg

Nej, det med tvang er propaganda ...

<http://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism>

/thomas

Henry Lerche Madsen (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 23-03-08 23:21

Thomas von Hassel skrev:

> Ja, det hedder "kapitalisme" ...

Enig



og det er ikke noget "nyt" tiltag ...

Niks, ikke nyt, men syntes det tager til, det er snart ret så dyrt at
holde OS og div. Apps som man har købt vedlige. Samtidig går der ikke
ret mange år mellem at man er nødt til at skifte hardware for at være
med up front....



Thorbjørn Ravn Ander~ (23-03-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 23-03-08 23:39

Henry Lerche Madsen skrev:

> Niks, ikke nyt, men syntes det tager til, det er snart ret så dyrt at
> holde OS og div. Apps som man har købt vedlige. Samtidig går der ikke
> ret mange år mellem at man er nødt til at skifte hardware for at være
> med up front....

Tjah, det er jo heller ikke billigt at købe ny bil hvert tredie år.

Hvis man ikke har behovet kan man jo blive på det man har, og blot sørge
for at have seneste opdateringer fra Apple lagt ind.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Henry Lerche Madsen (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 24-03-08 00:47

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Henry Lerche Madsen skrev:
>
>> Niks, ikke nyt, men syntes det tager til, det er snart ret så dyrt at
>> holde OS og div. Apps som man har købt vedlige. Samtidig går der ikke
>> ret mange år mellem at man er nødt til at skifte hardware for at være
>> med up front....
>
> Tjah, det er jo heller ikke billigt at købe ny bil hvert tredie år.
>
> Hvis man ikke har behovet kan man jo blive på det man har, og blot sørge
> for at have seneste opdateringer fra Apple lagt ind.
>

Tja...men så har man ikke den seneste java, safari mm. Man har også
begrænsninger vedr. seneste iPod's da de kun kan køre seneste OS... Men
du har ret, det holder da ret længe hvis behovet er begrænset....

Niels Jørgen Kruse (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 24-03-08 08:34

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> > Henry Lerche Madsen skrev:
> >
> >> Niks, ikke nyt, men syntes det tager til, det er snart ret så dyrt at
> >> holde OS og div. Apps som man har købt vedlige. Samtidig går der ikke
> >> ret mange år mellem at man er nødt til at skifte hardware for at være
> >> med up front....
> >
> > Tjah, det er jo heller ikke billigt at købe ny bil hvert tredie år.
> >
> > Hvis man ikke har behovet kan man jo blive på det man har, og blot sørge
> > for at have seneste opdateringer fra Apple lagt ind.
> >
>
> Tja...men så har man ikke den seneste java, safari mm. Man har også
> begrænsninger vedr. seneste iPod's da de kun kan køre seneste OS... Men
> du har ret, det holder da ret længe hvis behovet er begrænset....

Hvad er det for en iPod der kræver Leopard?

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Henry Lerche Madsen (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 24-03-08 09:11

Niels Jørgen Kruse skrev:
> Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>
>> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>>> Henry Lerche Madsen skrev:
>>>
>>>> Niks, ikke nyt, men syntes det tager til, det er snart ret så dyrt at
>>>> holde OS og div. Apps som man har købt vedlige. Samtidig går der ikke
>>>> ret mange år mellem at man er nødt til at skifte hardware for at være
>>>> med up front....
>>> Tjah, det er jo heller ikke billigt at købe ny bil hvert tredie år.
>>>
>>> Hvis man ikke har behovet kan man jo blive på det man har, og blot sørge
>>> for at have seneste opdateringer fra Apple lagt ind.
>>>
>> Tja...men så har man ikke den seneste java, safari mm. Man har også
>> begrænsninger vedr. seneste iPod's da de kun kan køre seneste OS... Men
>> du har ret, det holder da ret længe hvis behovet er begrænset....
>
> Hvad er det for en iPod der kræver Leopard?
>

Ingen, men jeg har heller ikke nævnt Leopard ! Men det er da tilfældet
hvis man kører 10.3.9, jeg ved godt at det i manges øjne er et gl. OS
men det er irreterer mig stærkt er at hvis du kører Win XP på en gl. pc
så er det stadig muligt .....

Niels Jørgen Kruse (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 24-03-08 09:22

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Niels Jørgen Kruse skrev:
> > Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
> >
> >> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> >>> Henry Lerche Madsen skrev:
> >>>
> >>>> Niks, ikke nyt, men syntes det tager til, det er snart ret så dyrt at
> >>>> holde OS og div. Apps som man har købt vedlige. Samtidig går der ikke
> >>>> ret mange år mellem at man er nødt til at skifte hardware for at være
> >>>> med up front....
> >>> Tjah, det er jo heller ikke billigt at købe ny bil hvert tredie år.
> >>>
> >>> Hvis man ikke har behovet kan man jo blive på det man har, og blot sørge
> >>> for at have seneste opdateringer fra Apple lagt ind.
> >>>
> >> Tja...men så har man ikke den seneste java, safari mm. Man har også
> >> begrænsninger vedr. seneste iPod's da de kun kan køre seneste OS... Men
> >> du har ret, det holder da ret længe hvis behovet er begrænset....
> >
> > Hvad er det for en iPod der kræver Leopard?
> >
>
> Ingen, men jeg har heller ikke nævnt Leopard ! Men det er da tilfældet
> hvis man kører 10.3.9, jeg ved godt at det i manges øjne er et gl. OS
> men det er irreterer mig stærkt er at hvis du kører Win XP på en gl. pc
> så er det stadig muligt .....

Du nævnte "seneste OS" ovenfor.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Henry Lerche Madsen (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 24-03-08 09:58

Niels Jørgen Kruse skrev:
> Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>

>> Ingen, men jeg har heller ikke nævnt Leopard ! Men det er da tilfældet
>> hvis man kører 10.3.9, jeg ved godt at det i manges øjne er et gl. OS
>> men det er irreterer mig stærkt er at hvis du kører Win XP på en gl. pc
>> så er det stadig muligt .....
>
> Du nævnte "seneste OS" ovenfor.
>
Ja jeg vrøvler, det jeg mente var at det ikke var sikkert at man kørte
10.4 men måske 10.4 og derfor var tvunget til at opgradere ...

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-03-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-03-08 10:15

Henry Lerche Madsen skrev:

> men det er irreterer mig stærkt er at hvis du kører Win XP på en gl. pc
> så er det stadig muligt .....

Så må du jo have en gammel PC stående? XP har i lang tid været det
nyeste OS til PC'ere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste