mini dvi -> dvi
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-03-08 15:19

Den dag jeg købte min mac købte jeg også ovenstående stik. Jeg har en
"42 plasma som er HD Ready. Jeg ville selvfølgelig have billede op på
den skærm, men kunne ikke. Jeg tager ind til butikken med stikket og
forhøre mig om mit problem. Ekspedienten fortælle at min macbook kun
kan trække op til en "32 skærm.

Er der noget om snakken? Jeg kan ikke helt forstå det.

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-08 15:33

Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com> wrote:
> [...]
> kan trække op til en "32 skærm.
>
> Er der noget om snakken? Jeg kan ikke helt forstå det.

Nej det er butikken som vrøvler. Dit plasma TV har formegenlig en
opløsning på 1024x768 men vil selv fortage en scallering til 1280x720.

Du har lavet en Detect Display efter du sluttede den til TV'et?

--

mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-03-08 16:47

On 2008-03-20 15:32:32 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> Nej det er butikken som vrøvler. Dit plasma TV har formegenlig en
> opløsning på 1024x768 men vil selv fortage en scallering til 1280x720.
>
> Du har lavet en Detect Display efter du sluttede den til TV'et?

Hej Morten,

Jeg gik ind under skærm indstillinger på macen og der skulle være en
knap som jeg kunne aktivere - mener det var skifte display, men knappen
var nedtonet og kunne ikke aktiveres.

Jeg skal lige sige at jeg havde et dvi -> hdmi kabel hjemme på 5 meter..

Jeg skulle ikke kunne sige det men skærmen skulle ikke have problemer
med opløsningen via hdmi. Dog ved jeg ikke om jeg kan/kunne ændre
opløsning til ekstern skærm på macen?

Jeg har ikke kablet mere da jeg så ikke mente jeg kunne bruge det. Men
vil da købe det igen, hvis det kan lade sig gøre at bruge det. Min
skærm er en Hitachi 42PD9700..

Fra : Lyrik

Dato : 20-03-08 23:12

Den 20.03.2008 kl. 15:19 skrev Jesper Nielsen <ultra_dk@msn.com>:

> [...]
> trække op til en "32 skærm.
>
> Er der noget om snakken? Jeg kan ikke helt forstå det.

Nej det passer ikke hvad ekspedienten siger. Jeg bruger "Pjorten fra
Apple" med overgang til VGA, idet mit 42" LG Plasma har VGA indgang bagpå
blandt andet. Jeg har nemlig en High Definition afspiller på mit HDMI stik
og High Def videokamera på mine componentstik.

Det giver flot og syleskarpt High Def skærmbillede med MacBook over VGA
til TV-ets VGA stik. Kablet er ovenikøbet en hel del for langt -5 meter,
men det betyder intet.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech