Tilgå bootcamp partion fra Mac OS?
Fra : Kristian

Dato : 19-03-08 20:00

Skal jeg kopiere filer fra den ene til den anden med VMware fusion eller
burde jeg ikke have mulighed for at tilgå Mac harddisken når jeg starter op
i windows og omvendt?

Jeg har en windows partion på 32 GB da bootcamp selv foreslår dette som max
da mac os så skulle kunne læse "windowsfilerne"

Nogen råd?

Mvh Kristian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-08 16:54

Kristian skrev:
> Skal jeg kopiere filer fra den ene til den anden med VMware fusion eller
> burde jeg ikke have mulighed for at tilgå Mac harddisken når jeg starter op
> i windows og omvendt?

Nej og jo. Hvis du har formatteret Windows-partitionen som FAT32 i
stedet for som NTFS, så kan du tilgå den fra Mac OS. Windows kan ikke
læse Mac-partitionen (HFS+) uden ekstra software som fx MacDrive.

Fra : Kristian

Dato : 21-03-08 00:47

> Nej og jo. Hvis du har formatteret Windows-partitionen som FAT32 i stedet
> for som NTFS, så kan du tilgå den fra Mac OS. Windows kan ikke læse
> Mac-partitionen (HFS+) uden ekstra software som fx MacDrive.

Jeg har netop formateret den som Fat32 men hvordan tilgår jeg den fra Mac
OS?

Kristian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-03-08 02:26

Kristian skrev:

> Jeg har netop formateret den som Fat32 men hvordan tilgår jeg den fra Mac
> OS?

Den burde være lige til at åbne i Finder. Hvad har du formatteret disken
med?

Fra : Kristian

Dato : 21-03-08 18:32

> Den burde være lige til at åbne i Finder. Hvad har du formatteret disken
> med?

Hej

Jeg formaterede den mens jeg installerede windows med bootcamp. Jeg kan i
hvert fald ikke finde den i finder, ved ikke hvad der er gået galt?
Den burde vel ligge ude til venstre i finder ved siden af "Macintosch HD"
ikke sandt?

Kristian

Fra : Lyrik

Dato : 21-03-08 19:07

Den 21.03.2008 kl. 18:32 skrev Kristian <Kristian@slettes.com>:

> [...]
> hvert fald ikke finde den i finder, ved ikke hvad der er gået galt?
> Den burde vel ligge ude til venstre i finder ved siden af "Macintosch HD"

Jo selvfølgelig skal den ligge der. Har du prøvet at åbne programmet
"Diskværktøj" og lade den kigge på disken?

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-03-08 22:17

Kristian skrev:

> Hej
>
> Jeg formaterede den mens jeg installerede windows med bootcamp. Jeg kan i
> hvert fald ikke finde den i finder, ved ikke hvad der er gået galt?

Lod du Windows formattere partitionen?

> Den burde vel ligge ude til venstre i finder ved siden af "Macintosch HD"
> ikke sandt?

Jo.