Er min powerbook død?
Fra : Allan

Dato : 19-03-08 10:57

Hej Alle

Jeg har et stort problem med min 12'' pb. Den sidste måned har jeg
måtte geninstallere 4 gange. Heldigvis nåede jeg lige at backup - time
machine af det hele, men det virker som om computeren blivere mere og
mere sløv.

Jeg har naturligvis haft en mistanke om at harddisken er ved at stå af
og kørt forskellige test den sidste måned, men uden nogle fejl.

Nu har jeg så fået det problem at jeg ikke engang kan få lov til at
slette harddisken via disk utility på min leopard DVD. Den skriver
blot "resource is busy" når jeg forsøger at slette, og jeg kan ikke få
lov til at repair permissions(!). Hvis jeg starter op fra harddisken
får jeg blot det lille ikon der viser at den mangler en startupdisk.

Nogle ideer?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-03-08 18:32

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Nogle ideer?

Hvis maskinen kan starte op fra en System CD/DVD, så er nok kun
harddisken der er syg...

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : PeterBP

Dato : 19-03-08 19:12

> [...]

> lov til at repair permissions(!). Hvis jeg starter op fra harddisken
> får jeg blot det lille ikon der viser at den mangler en startupdisk.

Har du kørt Apple Hardeware Test? På ældre Mac'er er det på en seperat
CD, på nyere Mac'er er AHT inkluderet på APple Intall DVD 1 (hold 'D'
Tasten nede under startup.

Det kan meget vel være en fejl i harddisken. Muligvis dennes
styrelektronik.

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Fra : Allan

Dato : 25-03-08 00:00

Tak for hjælpen til alle. Det viste sig at den blot skulle genstartes
et par gange (syret..)

Anyway, den er stadig meget ustabil så har lige investeret i en
macbook pro - 2.33 ghz...så nu skal der andre boller på suppen :)

/Allan