DNS UDP port probe
Fra : Rob

Dato : 16-07-01 23:41

Jeg kan se på log filen til min firewall, at der meget ofte kommer en DNS
Udp port probe fra en Wol kunde.
Jeg har lidt på fornemmelsen, at han på en eller anden måde, har fået et dns
bind til min dns server.

Hans ip nr og dns navn er: 213.237.11.45.adsl.suoe.worldonline.dk
Hvad gør jeg for at fortælle ham, at han nok lige skal checke hans
netværksopsætning "dns server opsætning"

Venlig hilsen
Rob

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 16-07-01 23:50

"Rob" <res@res.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad gør jeg for at fortælle ham, at han nok lige skal checke hans
> netværksopsætning "dns server opsætning"

Hej Rob,
Prøv at smække IP'en i en browser. Så er det http://kyber.dk
På forsiden står der
Citat
Misbrug
Alle henvendelser om misbrug af og/eller fra Kybers servere henvises til
abuse@kyber.dk

Prøv at droppen en mail i den retning og forklar problemet.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 17-07-01 17:56

A dude from the usenet called "Ole Gaarde Kristensen"

<netpost98@hotmail.com> wrote:
>Prøv at smække IP'en i en browser. Så er det http://kyber.dk

Er det ikke dem med dyndns?

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-07-01 18:14

Således skrev Palle Hans Jensen <palle@image.dk> i dk.edb.sikkerhed
Tue, 17 Jul 2001 18:56:00 +0200:

>A dude from the usenet called "Ole Gaarde Kristensen"

>Er det ikke dem med dyndns?

Jo. Dyndns kører på den WOL adsl-linie.

Knud
--
I'm a Fun Guy from Yuggoth.

Fra : F.Larsen

Dato : 17-07-01 19:52

Det kan være at der et sub-domaine navn der peger forkert hos dyndns.dk.

dyndns.dk har en server kørende der med intervaller chekker, om de servere der har
registereret, er on-line. Jeg har den selv i loggen en del gange da jeg havde et
dominenavn hos dem ;=)

Har dog droppet dem igen, da det gav anledning til "uønsket" trafik (portscans,
hackere ect)

--
Flemming