Rykkergebyrer på parkeringsafgifter
Fra : Codexx

Dato : 26-03-08 18:32

Af interesse for gruppen:

http://epn.dk/handel_service/article1303570.ece

Spørgsmålet om hvornår et rykkergebyr er nået frem har tidligere været
debatteret i gruppen, så det bliver spændende at se hvad Højesteret
mener.

Følgende citat er lidt skægt:

"»Vi overholder lovgivningen. Så hvis det viser sig, at vi bryder
loven, så laver vi vores procedurer om,« siger den adm. direktør i
EuroPark A/S, Per Moesgaard."

/Bacher

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-08 02:07

Codexx wrote:

> Følgende citat er lidt skægt:
>
> "»Vi overholder lovgivningen. Så hvis det viser sig, at vi bryder loven,
> så laver vi vores procedurer om,« siger den adm. direktør i EuroPark
> A/S, Per Moesgaard."

De får nok lidt svært ved at tvangsinddrive de første 100 kr, sålænge
Højestret ikke har afsagt en dom til deres fordel.

--
Jesper Lund

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-03-08 01:20

Codexx> Af interesse for gruppen:
Codexx> http://epn.dk/handel_service/article1303570.ece

Codexx> Spørgsmålet om hvornår et rykkergebyr er nået frem har
Codexx> tidligere været debatteret i gruppen, så det bliver
Codexx> spændende at se hvad Højesteret mener.

Codexx> Følgende citat er lidt skægt:

Codexx> "»Vi overholder lovgivningen. Så hvis det viser sig, at vi
Codexx> bryder loven, så laver vi vores procedurer om,« siger den
Codexx> adm. direktør i EuroPark A/S, Per Moesgaard."

Det kunne tyde på at han nok ikke er jurist men cand. merc eller
lignende. Men derudover så finder jeg nu ikke noget over-ordentligt
mærkeligt i den udtalelse forstået sådan at han tror ihvertfald at de
overholder loven men erkender at domstolen kan nå til et andet
resultat. En jurist havde nok udtrykt sig anderledes.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : alexbo

Dato : 28-03-08 10:11

"Codexx" skrev

> [...]

>"»Vi overholder lovgivningen. Så hvis det viser sig, at vi bryder
>loven, så laver vi vores procedurer om,« siger den adm. direktør i

Man forstår meningen, vi kan jo alle komme til at udtrykke os lidt skægt.

Nedenstående udtrykker da vist heller ikke helt hvad du ville sige.
"Spørgsmålet om hvornår et rykkergebyr er nået frem"

Højesteret tager da i hvert fald ikke stilling til spørgsmålet om fremkomst
af rykkergebyr, det er der ikke tvivl om, mere om det skulle være afsendt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Codexx

Dato : 28-03-08 07:19

On 28 Mar., 10:11, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> af rykkergebyr, det er der ikke tvivl om, mere om det skulle være afsendt.

Klart.

/Bacher