Tilbud på Mybanker.dk er de bindende?
Fra : Ann

Dato : 26-03-08 12:10

Hej

Jeg har fået 8 tilbud på en aftalekonto på https://www.mybanker.biz/index.php?nid=14.

Jeg accepterer det bedste tilbud som var væsentlig bedre end de andre
7 tilbud.

Nu ligger der så en besked på min telefonsvarer om at banken desværre
har skrevet forkert.

Hvad er mine rettigheder?

Er banken forpligtet til at overholde det tilbud de selv har fremsat
eller må jeg acceptere, at der er sket en fejl.

hilsen

Ann

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-08 19:47

Ann skrev:

> Jeg har fået 8 tilbud på en aftalekonto på https://www.mybanker.biz/index.php?nid=14.
> Jeg accepterer det bedste tilbud som var væsentlig bedre end de andre
> 7 tilbud.

Jeg går ud fra at din accept er kommet frem til banken.

> Nu ligger der så en besked på min telefonsvarer om at banken desværre
> har skrevet forkert.

> Hvad er mine rettigheder?

Det kommer an på. Aftaleloven siger:

§ 32.   Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved
   fejlskrift eller anden fejltagelse fra hans side har fået et
   andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens
   indhold, hvis den, til hvem erklæringen er afgivet, indså
   eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.

Hvis fejlen er så grel at du burde kunne regne ud at det er en
fejl, så har du ikke ret til at få det pågældende tilbud.

Hvis på den anden side det ligger inden for hvad ukyndige med
rimelighed kan anse for normalt, så er banken forpligtet til at
overholde den aftale du har accepteret. Den blev nemlig endelig i
og med at de modtog din accept.

> Er banken forpligtet til at overholde det tilbud de selv har fremsat
> eller må jeg acceptere, at der er sket en fejl.

Hvis tilbudet omfatter at banken har ret til at ændre
betingelserne hvis de synes, så betyder det ikke så meget.

--
Bertel