Kopi af tinglyst dokument
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-03-08 13:20

Hej!

Hvordan får man lige fat på en kopi af et tinglyst skøde? Jeg er endt
i en blindgyde på

<http://www.domstol.dk/saadangoerdu/tinglysning/attester/Pages/Attesterogkopier.aspx>

der skriver:

Du kan også bestille en kopi af et tinglyst dokument (servitut,
skøde, pantebrev) (udskrift af akten).

Der står desværre bare ikke noget om hvordan :(

Er det den ret der har foretaget tinglysningen jeg skal have fat i,
eller findes der en eller anden måde at bestille og betale for
kopierne online?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Bo

Dato : 26-03-08 06:43

On 26 Mar., 14:20, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:
> [...]
>
>  Er det den ret der har foretaget tinglysningen jeg skal have fat i,
> eller findes der en eller anden måde at bestille og betale for

Hvordan bestiller jeg udskrifter:
http://www.domstol.dk/Selvbetjening/tinglysningssystemetny/Documents/Vejledning%20-%20Bestilling%20af%20udskrifter.pdf
Vejledning i hvordan du søger:
http://www.domstol.dk/Selvbetjening/tinglysningssystemetny/Documents/Vejledning%20-%20Opslag%20i%20Tinglysningssystemet.pdf
vh Bo

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-03-08 13:49

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvordan bestiller jeg udskrifter:
> [...]

Det er vist ikke tiltænkt den almindelig nysgerrige borger.
Det kræver ansøgning af et login og betaling for systemet foretages
månedsvis. Jeg tvivler på at man som almindelig borger vil kunne få en sådan
kredit

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-03-08 13:52

Bo <solfranz47@gmail.com> writes:
> Hvordan bestiller jeg udskrifter:
> [...]

Desværre kun hvis man i forvejen er bruger :(

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-03-08 13:40

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Er det den ret der har foretaget tinglysningen jeg skal have fat i,

Ja.

> eller findes der en eller anden måde at bestille og betale for
> kopierne online?

... den kan også købes online på https://www.ois.dk
Søg adressen og vælg "Tingbog" og derefter "Betalingsadgang"

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-03-08 13:54

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

Bugger.

> .. den kan også købes online på https://www.ois.dk
> Søg adressen og vælg "Tingbog" og derefter "Betalingsadgang"

Jeg kan ikke lige se hvordan jeg kan få kopier af skøder via OIS. Og
tingbogsudskriften indeholder ikke det jeg har brug for.