/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Webhotel særligt tilpasset?
Fra : James D


Dato : 23-03-08 19:33

Fra betingelserne hos et webhotel
"- Ingen fortrydelsesret: web10's produkter / ydelser leveres
specialtilpasset til den enkelte kunde, og derfor er almindelig
fortrydelsesret ikke gældende - forbrugeraftalelovens kapitel 4 §12
(fortrydelsesret ved fjernsalg). "

Kan det virkelig være gyldigt? Virkeligheden er at man efter afgivet
bestilling får et helt og aldeles standardiseret produkt. Automatik hos
hotellet sætter ens konto op indenfor en time og det eneste der varierer fra
kunde til kunde er navnet på det domæne der hostes. Forudsat at man ikke
opreter et _nyt_ domæne hos dk-hostmaster eller tilsvarende steder, så er
der reelt ingen "sælig tilpasning". I særdeleshed ikke hvis man selv
håndterer DNS for domænet.

Er der nogen her som har kendskab til hvad der skal ligge bag "særlig
tilpasning" eller om der er faldet dom i ligende sager vedr. manglende
fortrydelsesret på et fjernsalg som reelt er et standardprodukt?


 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste