Ang OSX (drop OSX)
Fra : tom dissing

Dato : 16-07-01 23:26

Skulle enkelte være blevet irriteret over mit indlæg om OSX, undskylder jeg
naturligvis.
Detaljen er bare den at jeg havde glædet mig som en barn til at vi - også
på mac - fik multitasking...og på sigt en platform som 3D
softwareproducenterne ville satse på..
Midt i glæden, fandt jeg så - desværre - bare ud af at styresystemet -
efter min bedste vurdering - er så langt fra færdigt at jeg blev lidt
knotten.
Et banalt eksempel er at OSX endnu ikke kan ( fysisk, heller ikke via USB)
kommunikere med eksterne MIDI ( musik) enheder, og at INGEN af de store
musik software producenter ...indtil videre .. Overhovedet har tænkt sig at
udvikle software der fungerer i OSX ( jo via classic... Men da softwaren
kræver MIDI er det jo lige meget.)
Kilde Keyboards ( tyskland)
På samme måde er "den lille producent af hardware " Apple så økonomisk
presset at de til stadighed er nødt til at sætte nye computere på markedet.
Så mange at den enkelte topmodel- Mac nu er nede på en levetid på mindre end
12 måneder, før den i realiteten næsten er forældet..
Hvad angår Grafik kort, harddiske, Ram og Motherboard.
Fint nok. Sådan er det jo også med PC'ere... Detaljen er bare at her kan du
bygge en "ny" 1,7 Ghz multiprocessor maskine ( ud af din gamle ) for 5.000
- 10.000 kroner.
Komme op på 466 Mhz (!?) på den interne Bus, og holde hastigheden på dit
skærm Ram.. Etc. Etc...
Den nye Mac koster mindst 40.000 ( hvis du leder efter en "topmodel") og er
allerede når den kommer på markedet "væsentligt" ?!?!?! langsommere end den
ombyggede PC'er ( postulat, baseret på Mhz !?)
Cool !
Så kan den optage DVD film eller har et kombineret CD/DVD R drev ( det
koster 4500 .-i USA, og kan hentes via nettet)
Anyway !
Jeg er sgu stadig glad for min Mac !
Tom
Meeeeen.....

Fra : Tina H.

Dato : 17-07-01 01:26

> Så kan den optage DVD film eller har et kombineret CD/DVD R drev ( det
> koster 4500 .-i USA, og kan hentes via nettet)

Hej Tom

Hvor har du fundet det website, hvor man kan købe et Superdrive henne.

hilsen

Tina

Fra : Karl Antz

Dato : 17-07-01 06:39

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> udvikle software der fungerer i OSX ( jo via classic... Men da softwaren

Hvad angår netop dette tema, se disse to artikler:

<http://maccentral.macworld.com/news/0107/02.music.shtml>

<http://maccentral.macworld.com/news/0107/11.music.shtml>

Så jo - det er på vej.

hilsen ka'l