Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede capture med webcam
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-03-08 11:57

Hej

Har et par store træer jeg skal til at fælde, og tænke det kunne være meget
sjovt at tage billeder med 10 min interval af projektet. Jeg kan ikke få mit
Minolta Dimage til at gøre det så jeg tænkte på at bruge mit webcam, men det
kræver jo et program.
Er der nogle der er faldet over sådan et?
Webcamera'et er et Microsoft nx6000 hvis det har betydning.

Stef

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 18-03-08 13:07

Stefan Jacobsen skrev:
> [...]
> kræver jo et program.
> Er der nogle der er faldet over sådan et?
> Webcamera'et er et Microsoft nx6000 hvis det har betydning.

Hvis du kan finde noget software som kan fjernstyre dit Dimage kamera
over USB, så kan det som regel indstilles til intervaloptagelser. Det
bliver ret sikkert bedre kvalitet med Minolta'en end med et web-cam. Et
muligt problem med dette er at USB-kabler ikke er ret lange...

Jg kender ikke så meget til Minolta, men denne side er der nævnt et
flere links til et fjernstyringsprogram der hedder Dimage Control:
<http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00JQ09>

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-03-08 16:45

> [...]
>
> Jg kender ikke så meget til Minolta, men denne side er der nævnt et flere
> links til et fjernstyringsprogram der hedder Dimage Control:

Det er et ældre D5'er så det er desværre ikke muligt. Ang. længden af usb
kablet har jeg et 10 meter med signal forstærker, så det er ikke et problem.

Stef