blæsere i alu-mac g4 bærbar + usb strøm..
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 15:53

Efter lidt roderi, har jeg fundet frem til at årsagen til at min pb17
g4 1,67 igen og igen går ned, er fordi den bliver for varm.
I den forbindelse, er der nogen herinde der ved om det er muligt at
købe den såkaldte "heat sink" til en pbook 17 1.67 G€ herhjemme.
Har fundet et sæt på ebay, der måske kunne gøre det, men jeg er mere
frisk på at se om jeg kan finde noget herhjemme.
I den forbindelse.

Er der nogen der "forstår" apples hardware test.
Her stopper den og fortæller mig at min blæser ikke virker. ( under
standart test)
Det vidste jeg godt.
Tager jeg blæser af( selve stikket), skriver den stadig at blæseren
ikke virker.
i begge tilfælde kommer testen ikke længere end at den når at fortælle
mig at blæseren ikke virker.
Jeg har en kedelig fornemmelse af at jeg har andre strøm problemer, da
den bærbare ikke har strøm i PCMCIA porten, ligesom USB ikke længere
kan trække en harddisk.
Kunne hænge sammen med at der sidder et 3modem på maskinen, der spiser
en masse "USB båndbredde", men selv når jeg tager dette af, kan den
stadig ikke læse eksterne HD ( der ellers har deres egen strøm..?)

PS
er faldet over en måde at få blæseren til at tænde tidligere ( info
plist i AppleFan.kext og AppleBlower.kext)
ved ikke rigtig om det er en god ide..?

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-08 12:59

<ecozyz> wrote:

> [...]
> Har fundet et sæt på ebay, der måske kunne gøre det, men jeg er mere
> frisk på at se om jeg kan finde noget herhjemme.

Jeg har selv købt reservedele i England uden problemer og med hurtig
forsendelse. Det er meget lettere at købe indenfor EU end i USA:

<http://www.applemacparts.co.uk/store/>

Jeg fandt også lige en anden engelsk side, men der har jeg ikke handlet.
Du kan jo se, om du kan finde noget, du kan bruge:

<http://www.pbfanatic.co.uk/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 18:39

On 2008-03-25 12:59:11 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
>
> Jeg fandt også lige en anden engelsk side, men der har jeg ikke handlet.
> Du kan jo se, om du kan finde noget, du kan bruge:

tak for den adresse.. tjekker med det samme.. tror mere eller mindre at
de har været i stykker fra starten af..
når jeg - ind imellem - prøver temperatur måler lite af, er den "altid"
for varm..