TIME CAPSULE
Fra : Jetpiloten

Dato : 16-03-08 08:20

Jeg har netop modtaget en time capsule med håb om at jeg nemt og
trådløst kunne lave backup af min MacBook. Men men men....... Den vil
ikke lade sig tilslutte hverken trådløs eller med kabel til min
router. Jeg har en Netgear router, som ifl. Apples egne oplysninger
skulle være god nok. Jeg har allerede brugt timer for at få den til at
fungere - og Apple hotline ved lige så lidt om dette nye produkt som
jeg. Prøver igen i morgen, men fungerer dem ikke, så vil jeg forsøge
at returnere den. Nå men ingen er perfekte - heller ikke Apple

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-08 15:57

Jetpiloten <pilot@paradis.dk> wrote:

> [...]
> jeg. Prøver igen i morgen, men fungerer dem ikke, så vil jeg forsøge
> at returnere den. Nå men ingen er perfekte - heller ikke Apple

dvs. den dukker slet ikke op i Airport Utility ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-08 16:36

> [...]

> jeg. Prøver igen i morgen, men fungerer dem ikke, så vil jeg forsøge
> at returnere den. Nå men ingen er perfekte - heller ikke Apple

Øh - RJ45 kabel fra din Netgear og ind i WANporten - fortæl Airport
Utility, at du serieforbinder, og vupti.....hul igennem (hvis jeg da har
forstået dig rigtigt(?)).

M., der har en oldnordisk, udfaset Netgearrouter (RP114), der virker
fint med Apples isenkram

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-03-08 16:45

> [...]

> jeg. Prøver igen i morgen, men fungerer dem ikke, så vil jeg forsøge
> at returnere den. Nå men ingen er perfekte - heller ikke Apple

Du skal da heller ikke have din Netgear router på. Væk med den. Der er
jo en router i din TimeCapsule.

Hvem er din ISP?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-03-08 17:06

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Du skal da heller ikke have din Netgear router på. Væk med den. Der er
> jo en router i din TimeCapsule.

Ja to routere i røven på hinanden er ikke andet bøvl, har du brug for
flere afgange til wired lan, så sæt en switch efter ....

Fra : henrik hyre

Dato : 16-03-08 10:14

On 16 Mar., 16:45, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Du skal da heller ikke have din Netgear router på. Væk med den. Der er
> jo en router i din TimeCapsule.

Der kan da være flere grunde til at fortsætte med en anden router. Jeg
har feks. udgange til telefon på min, så hvis jeg tilslutter en time
capsule så skulle den bare virke som et accespoint. Det mener jeg da
også godt den kan.

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-08 17:21

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> [...]
> har feks. udgange til telefon på min, så hvis jeg tilslutter en time
> capsule så skulle den bare virke som et accespoint. Det mener jeg da

jep .. den virker fint i bridge mode ...

/thomas

Fra : Jetpiloten

Dato : 17-03-08 07:02

Nu lykkedes det mig at installere den med kabel til min udmærkede
Netgear router Havde håbet på trådløs forbindelse, men dette er
også ok.
TC'eren dukker op i Finder & jeg er i gang med at overføre musik nu.