FLV Converter søges
Fra : Claus Sikora

Dato : 15-03-08 22:17

Jeg mangler et stykke software til mac der kan konvertere nogle flv
videoer jeg har liggende om til et format mit apple tv kan bruge.
Nogle der kender til sådan noget?
Jeg har fundet masser til winblows. VisualHub vil ikke æde dem :(

/Claus

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-03-08 22:35

Claus Sikora skrev:
> [...]
> Nogle der kender til sådan noget?
> Jeg har fundet masser til winblows. VisualHub vil ikke æde dem :(

Hej, årøv at se her om du kan finde noget du kan bruge:

http://www.wondershare.com/multimedia/

Købte en stump software til at konvertere diverse videofiler, heriblandt
flv, til noget en Ipod Touch kunne spise, og det virkede fint.

Kim

Fra : Jesper

Dato : 16-03-08 00:28

Perian 1.1, det er en QuickTime plugin http://perian.org

VLC http://www.videolan.org/ kan også konvertere flv
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Claus Sikora

Dato : 16-03-08 11:08

Jesper skrev:

> Perian 1.1, det er en QuickTime plugin http://perian.org
>
> VLC http://www.videolan.org/ kan også konvertere flv
Det bliver noget underligt noget den laver... Billedet bliver højere end
det bliver bredt... Jeg har prøvet alle indstillinger :(

/Claus

Fra : Jesper

Dato : 16-03-08 17:28

Claus Sikora <claussikora@gmail.com> wrote:

> Det bliver noget underligt noget den laver... Billedet bliver højere end
> det bliver bredt... Jeg har prøvet alle indstillinger :(
>
> /Claus

I QuickTime taster du Æble + J og indstiller en passende højde/bredde. I
VLC vælger du Video -> Aspect Ratio

Fra : Lyrik

Dato : 16-03-08 01:12

Den 15.03.2008 kl. 22:16 skrev Claus Sikora <claussikora@gmail.com>:

> [...]
> Nogle der kender til sådan noget?
> Jeg har fundet masser til winblows. VisualHub vil ikke æde dem :(

Her er noget riv-rav-ruskende galt! VisualHub er en mester i at konvertere
flv-filer!
Der er noget galt med din fil eller med din VisualHub installation. Jeg
fik noget galt i halsen da jeg læste dit indlæg og har lige testet
VisualHub på en flv fil til Apple tv. Intet i vejen.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Claus Sikora

Dato : 16-03-08 09:02

Lyrik skrev:

> [...]
> fik noget galt i halsen da jeg læste dit indlæg og har lige testet
> VisualHub på en flv fil til Apple tv. Intet i vejen.

Hmm det lyder mystisk for når jeg prøver får jeg denne meddelelse i min log:

FFmpeg version SVN-r9226, Copyright (c) 2000-2007 Fabrice Bellard, et al.
libavutil: 49.4.0 libavcodec: 51.40.4 libavformat: 51.12.1
built: Jun 5 2007 22:05:13, gcc: 4.0.1 (Apple Computer, Inc. build
5367), i386
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from
'/Users/claussikora/Desktop/54173_720x540x1400K.flv':
Duration-3473
start-0.000000
bitrate-1413

0.0,,,(eng),,Audio,mpeg4aac,44100,2
0.1,,,(eng),,Video,h264,yuv420p,720,540,25.00

Men jeg prøver lige VLC for at se om det virker ;)

/Claus

Fra : Claus Sikora

Dato : 16-03-08 16:41

Nu har jeg arbejdet lidt videre med det og fundet ud af at perian godt
kan få quick time til at æde flv filer...Bare ikke dem jeg har... Dem
jeg har er fra DR's bonanza side og jeg kan kun få lov at se dem med VLC
player men hvis den konverterer det bliver det en underlig omgang :(
Jeg har så fundet et program der hedder 4media videoconverter og det kan
klare opgaven men det er lidt dyrt i det så nu er jeg tilbage ved mit
udgangspunkt :(

/Claus

Fra : H. P. Holm

Dato : 16-03-08 17:43

Claus Sikora skrev:

> [...]
> bitrate-1413
>
> 0.0,,,(eng),,Audio,mpeg4aac,44100,2
> 0.1,,,(eng),,Video,h264,yuv420p,720,540,25.00

Omdøb filen fra .flv til .mp4 eller .m4v - afhængig af hvad
afspilleren helst vil have. Den skal ikke konverteres.

Fra : Claus Sikora

Dato : 16-03-08 18:22

H. P. Holm skrev:

> Omdøb filen fra .flv til .mp4 eller .m4v - afhængig af hvad
> afspilleren helst vil have. Den skal ikke konverteres.

Der er en fadøl hjemme til dig der for det virkede sgu :D

Tusind tak for hjælp og råd fra alle ;)

/Claus

Fra : H. P. Holm

Dato : 17-03-08 11:24

Claus Sikora skrev:

>>> Duration-3473
>>> start-0.000000

> Der er en fadøl hjemme til dig der for det virkede sgu :D

Jo tak! - og omdøbning virker kun når indholdet af FLV filen er det
moderne H.264 video med AAC lyd, så gem konverteren til de gamle.