Fornyelse af Digital signatur
Fra : Esben

Dato : 14-03-08 17:52

Jeg har DS i min Safari, men kan ikke opdatere den da TDC påstår:

"Det ser ud som om, at du ikke benytter den rigtige type Java på din pc.
(Du benytter Java-typen: Apple Computer, Inc. 1.5.0_13, men der kræves
Suns Java v. 1.4.1 eller højere)."!

Nogle gode råd?

(Har ikke kunnet finde dette problem i tidligere tråde)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Bruno

Dato : 14-03-08 19:07

Esben wrote:
> Jeg har DS i min Safari, men kan ikke opdatere den da TDC påstår:

Opdatere? Er det fordi den har passeret de to år, så du vil havde den
fornyet eller vil du skifte signatur type og altså opgradere den?

> "Det ser ud som om, at du ikke benytter den rigtige type Java på din pc.
> (Du benytter Java-typen: Apple Computer, Inc. 1.5.0_13, men der kræves
> Suns Java v. 1.4.1 eller højere)."!
>
> Nogle gode råd?

Hvis det er en borger signatur så bare bestil en ny, det bør ikke koste
noget.

Hvis du kan leve med og bruge Firefox i stedet, så kan du også hente
lidt inspiration til en løsning her:

http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur

Mvh
Bruno

Fra : Esben

Dato : 14-03-08 19:27

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
> noget.
>
> Hvis du kan leve med og bruge Firefox i stedet, så kan du også hente

Det er da ringe hvis man ikke kan forny i safari?

Er det virkelig løsningen?

Firefox er for usikker....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Bruno

Dato : 14-03-08 20:36

Esben wrote:

> Firefox er for usikker....

? Hvad giver dig den ide?

Mvh
Bruno

Fra : Esben

Dato : 14-03-08 21:08

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> ? Hvad giver dig den ide?
>
> Mvh
> Bruno

At den sidst jeg prøvede ikke bad om noget password... Det var meget
diskuteret på et tidspunkt

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Bruno

Dato : 15-03-08 01:06

Esben wrote:

> At den sidst jeg prøvede ikke bad om noget password... Det var meget
> diskuteret på et tidspunkt

Du tænker på det med, at den har et master password i stedet. Det er
rigtigt den er lidt underlig, men det betyder jo kun noget hvis man
lader andre komme til ens computer og har efterladt Firefox kørende.

Mvh
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 15-03-08 06:23

> [...]

> rigtigt den er lidt underlig, men det betyder jo kun noget hvis man
> lader andre komme til ens computer og har efterladt Firefox kørende.

Lader man andre bruge sin maskine, opretter man en ny bruger til dem,
uden administratorrettigheder, og med krævet login med userid/passwd.

Jeg ved at der er Mac-brugere med en sløset omgang med deres maskine,
der ikke gør det, typisk fordi de ikke ved hvordan de sletter en sådan
bruger igen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 16-03-08 00:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at der er Mac-brugere med en sløset omgang med deres maskine,
> der ikke gør det, typisk fordi de ikke ved hvordan de sletter en sådan

Leoparden er født med en gæstekonto. Gå ind i systemindstillingen Konti
og sæt flueben i "Gæster må logge ind på denne computer" og fjern evt
fluebenet i "Gæster må oprette forbindelser til fælles mapper". Kontoen
har ingen admin rettigheder og når gæsten logger ud, så slettes alle
oplysninger og arkiver i gæstekontoens hjemmemappe.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-08 04:24

> [...]
> har ingen admin rettigheder og når gæsten logger ud, så slettes alle
> oplysninger og arkiver i gæstekontoens hjemmemappe.

Jep, men skal nogen bruge maskinen i lidt længere tid, og eksempelvis
være i stand til at genstarte, så er det ikke nødvendigvis nok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-03-08 20:39

Esben skrev:

> [...]
>
> "Det ser ud som om, at du ikke benytter den rigtige type Java på din pc.
> (Du benytter Java-typen: Apple Computer, Inc. 1.5.0_13, men der kræves

Jeg fik samme besked ved en ny signatur, men jeg ignorerede det bare og
fortsatte ... Det virkede fint.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Esben

Dato : 14-03-08 21:08

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Jeg fik samme besked ved en ny signatur, men jeg ignorerede det bare og
> fortsatte ... Det virkede fint.

Ups.. man kan godt gå videre, men jeg kan nu ikke finde Referencenummer
& Installationskode nogen steder, så jeg kommer nok til at bestille en
ny alligevel..

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad