"Lars Jacobsen" <lars-jacobsen_nospam_@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:47ea9f8e$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i meddelelsen
> news:47e6a0a3$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Men problemet opstår når der skiftes batterier på trucksne. Så går det
>> onboard computer helt i spunk, så den letteste løsning er bare at have
>> det kørende på batterier mens hovedbatteriet skiftes.
>
> Ja ok da. Kunne man ikke bare lukke den ned inden man piller batterierne
> fra ?
Problemet er at så snart systemet har været lukket ned tager det evigheder
om at komme op igen. Der er vist ikke nogen der helt præcist ved hvad der er
lavet og hvad der ikke er :)
Det var det jeg gerne skulle forsøge at rydde lidt op i. Kunne det ikke
umiddelbart lykkedes at finde ud af hvorfor indenfor en fornuftig tidsramme
blev der bare smidt en UPS løsning på.
> Det er vel ikke noget der sker jævnligt/flere gange årligt ?
Ork jo.
Mindst 3gange om ugen - sådan nogle batterier i eltrucks holder ikke evigt
når de kører nonstop en hel arbejdsdag :)
>>
>> Det omtalte firma kunne lave en løsning til omkring 3000kr for en 48V
>> løsning. Så det var ikke så galt enda :)
>>
>
> Nej det er da en OK pris, for en rigtig UPS løsning. Men igen set i
> forhold til hvad inversteringer kan "spare" en for kan det måske være lidt
> for dyrt købt. - bare min mening
I din situatin ville jeg da bare
> købe/lave simpelt ladekredsløb med et par dioder og så koble et par små
> batterier parrellelt på. Det kan klareres for under 100,- ialt
Jeg kunne godt selv bikse noget sammen - men jeg vil næsten hellere smide
pengene efter nogen der ved hvad de laver. Det er trods ikke mig der skal
betale - jeg sender bare regningen videre :)
/Dennis