DDR2 vs. DDR3
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-03-08 09:40

Hej

Jeg sad og lurede på nogle tests af DDR2 mod DDR3 i forbindelse med valg af
mobo til min quad processor. Er det korrekt læst det er meget lidt man vil
kunne få ud af extra ud af ddr3'erne specielt set i forhold til prisen?

Stefan

Fra : J

Dato : 14-03-08 09:48

On Fri, 14 Mar 2008 09:39:45 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

> [...]
>kunne få ud af extra ud af ddr3'erne specielt set i forhold til prisen?

Ja, det er korrekt. Du kan vælge et ældre chipset, der tager DDR2.

Men vil du have mere end 2 grafikkort, skal du have X48 chipset, og så
er det DDR3.

Jeg opfatter det på den måde, at hardware-producenterne har lært
lektien efterhånden. De skal skifte ram-type og processor sokkel så
ofte som muligt for at holde gang i hjulene.

Så køb efter behov, hvad der er mest økonomisk, og regn ikke med at
opgradere på det bundkort.

mvh

John

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-03-08 10:23

> [...]
> ofte som muligt for at holde gang i hjulene.
>
> Så køb efter behov, hvad der er mest økonomisk, og regn ikke med at

Det bliver bare et enkelt grafik kort, ellers skifter jeg bare har et x800xl
go Gforce8800. Syntes også det var mere spændende med 8 GB DDR2 end 1 GB
DDR3

Stef

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 15-03-08 00:13

J frembragte:

> Ja, det er korrekt. Du kan vælge et ældre chipset, der tager DDR2.
>
> Men vil du have mere end 2 grafikkort, skal du have X48 chipset, og så
> er det DDR3.

Der er da intet problem i at have mere end et GFXkort på et ældre
chipset end X38, og iøvrigt leveres der også MOBO's med X38 som bruger
DDR2.

--
mvh.

Fra : D@2

Dato : 28-03-08 11:11

er da intet problem i at have mere end et GFXkort på et ældre
> chipset end X38, og iøvrigt leveres der også MOBO's med X38 som bruger
> [...]

reply

Mit Asus Bundkort snupper 3 Pci Express 2.0x16 kort, jeg har 2 i nu, men der
kan sidde et mere imellem