De syv(?) dødssynder
Fra : Vidal

Dato : 10-03-08 21:08

Paven har revideret listen over dødssynder:

Hovmod, griskhed, lyst, misundelse, frådseri, vrede
og ladhed - har fået nye venner bl.a. social ulighed,
genetisk manipulation, forbrydelser mod miljøet og
brugen af narkotika.

http://politiken.dk/udland/article481677.ece

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-03-08 21:51

Vidal wrote:

> [...]
> og ladhed - har fået nye venner bl.a. social ulighed,
> genetisk manipulation, forbrydelser mod miljøet og

Det er bra(?) at noen har direktekontakt med gud. Hvordan er det Villy,
fungerer syndsforlatelsen på dødssyndene også? Jeg mener, for Martin og
deg

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-03-08 21:38

Harald Mossige wrote:

> Det er bra(?) at noen har direktekontakt med gud. Hvordan er det Villy,
> fungerer syndsforlatelsen på dødssyndene også? Jeg mener, for Martin og
> deg

Martin hvem?

Fra : Vidal

Dato : 10-03-08 21:43

Harald Mossige skrev:

> Det er bra(?) at noen har direktekontakt med gud. Hvordan er det Villy,
> fungerer syndsforlatelsen på dødssyndene også? Jeg mener, for Martin og
> deg

Jeg tror, dødssynder er et katolsk fænomen, selvom
også visse pinsekirker opererer med dem. I
protestantismen afviser man, der skulle være forskel
mellem tilgivelige synder og dødssynder.

Men Paulus skriver f.eks:

Hverken utugtige eller afgudsdyrkere eller ægteskabsbrydere
eller mænd, der ligger i med mænd, eller tyve eller griske
mennesker, ingen drukkenbolte, ingen spottere, ingen røvere
skal arve Guds rige.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-03-08 22:17

Vidal wrote:

> [...]
> eller mænd, der ligger i med mænd, eller tyve eller griske
> mennesker, ingen drukkenbolte, ingen spottere, ingen røvere

Så, Martin og den andre tok altså feil?

Fra : Vidal

Dato : 10-03-08 22:29

Harald Mossige skrev:

> Så, Martin og den andre tok altså feil?

Jeg er ikke klar over, hvad du sigter til.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Claudio Adam