Om at flytte Himmel-bjerget.
Fra : Claudio Adam

Dato : 03-03-08 06:57

Ligeløn på arbejdsmarkedet.

Kan man forestille sig at en Kvindelig Kirkeminister får ligeløn som
en Mandlig kollega?

Hvordan med Præstestanden og den,s omgivelser, er der ligeledes tale
om at stå på samme trinbræt, vedrørende det gage-mæssige?

Ser ud til regn idag, det værker i min nedgroede negl.

Adam.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 17:48

"Claudio Adam skrev i en meddelelse:

> Kan man forestille sig at en Kvindelig Kirkeminister får ligeløn som
> en Mandlig kollega?

Ja.

> Hvordan med Præstestanden og den,s omgivelser, er der ligeledes tale
> om at stå på samme trinbræt, vedrørende det gage-mæssige?

Ja, der skelnes ikke mellem køn i nogen af jobbene i folkekirken.

V.h. -- Ib

Fra : Claudio Adam

Dato : 06-03-08 07:09

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev:

>Ja.

>Ja, der skelnes ikke mellem køn i
>nogen af jobbene i folkekirken.
>

>V.h. -- Ib

Nb. " Fag og Arbejde, Fagbladet for FOA.
Nummer 03/marts 2008.
Side 12-15, etc.
( For 100 år siden den 20 April 1908,
blev loven om kvindernes
valgret til Kommune-valgene vedtaget.

det er givethvis sandsynligt at Ngle mener at De er mindre værd
i Kvinders øjne: Hvis der er lige løn for lige arbejde.
- Joh, men Vi er der da så sandelig kommet så langt.

Mvh. Adam.
Adam