Dansk seculært netværk mod katolsk indflyd~
Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-02-08 21:06

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/02/27/102818.htm

Den katolske kirkes indflydelse på EU skal til debat i dag.

Det sker på det første af en række møder på Christiansborg, som et netværk
af folke-tingspolitikere står bag.

Det kalder sig Folketingets Tværpolitiske Netværk for Seksuel og Reproduktiv
Sundhed og Rettigheder

Fra : Lyrik

Dato : 06-03-08 03:51

Den 27.02.2008 kl. 21:06 skrev Poul Nielsen <kd@ds.dk>:

> [...]
> netværk
> af folke-tingspolitikere står bag.
>
> Det kalder sig Folketingets Tværpolitiske Netværk for Seksuel og

De kan kalde sig hvad de vil. De er også sure over at kristendommen har
indflydelse i USA! Det er som sædvanlig den lille ateistiske sekt der vil
fremme ateismen og bekæmpe kristendommen i EU. Så vil de være guder selv
og bestemme over menneskeheden.
De er aldeles udemokratiske idet flertallet af EUs lande er kristne
kulturlande.

Skidt at de er kommet fra støvet og bliver til støv igen. Det flosser
guddommeligheden lidt i kanterne.
Jeg foreslår at de kristne går til modangreb og forvandler EU til en
fundamentalistisk kristen stat ligesom Danmark! SÃ¥ kan vi afvise islamisk
indflydelse. Endvidere slipper vi for at se ateistiske politikere opføre
sig som guder. Reproduktive sex-guder som de udgiver sig for.
Som sidegevinst kan vi afvise tilbedelse af elefantfigurer og
kvindefigurer med mange arme hvis det passer os. Men først skal
religionernes ligeværdighed omstyrtes!

Vi skulle nødig se historien fra Romerriget gentage sig hvor kejseren var
gud, giftede sig med sin søster og kaldte deres fælles barn for Zeus!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Harald Mossige

Dato : 06-03-08 04:58

Lyrik wrote:

> Vi skulle nÃ?dig se historien fra Romerriget gentage sig hvor kejseren
> var gud, giftede sig med sin sÃ?ster og kaldte deres fÃ?lles barn for Zeus!

Jeg er ikke overbevist om du husker historien. Jeg tror du blander
sammen romerriket og den greske mytologien.

HM

Fra : Lyrik

Dato : 07-03-08 00:57

Den 06.03.2008 kl. 04:58 skrev Harald Mossige <haraldm@hkabel.net>:

> Jeg er ikke overbevist om du husker historien. Jeg tror du blander
> sammen romerriket og den greske mytologien.
Gajus Calligula giftede sig med sin søster, besvangrede hende med "Zeus"
og skar barnet ud af maven på hende så hun omkom i sin sindsyge
bestræbelse for at være guddommelig!

Sådan går det når mennesker vil være Gud. Disse EU politikere har imod
befolkningsflertallet i EU sidestillet kristendommen med dyrkelsen af
Ganesh! De nægter at anderkende den som kulturelt fundament for EU-That's
bad!-That's really bad!

For hele vores kulturelle værdighed, kærlighed og gode intentioner er
udsprunget af kristen kultur. Folkeslagene har ikke ændret på dette
faktum! Det er en lille håndfuld EU politikere der har ændret det imod
flertallet i befolkningerne! Imod flertal er lig med diktatur!

I Danmark kan de ikke komme uden om Grundloven. Denne stadfæster
kristendommen som den religion staten støtter! Så kan du ønske dig noget
andet. Men sådan er loven! Det har vist sig at med dette i baggrunden kan
man afvise ønske om fundamentalistisk islamisk indflydelse på landets
love. For staten har!-Valgt side!

Dette giver os en fordel fremfor USA og UK! Deres fundament er hele tiden
angrebet og truet!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-03-08 12:57

Lyrik wrote:

> [...]
> guder selv og bestemme over menneskeheden.
> De er aldeles udemokratiske idet flertallet af EUs lande er kristne

Kristendommen eller nogen anden religion, har intet at komme efter i EU
eller noget andet sekulært magtorgan. Hvad folk tror om ting de ikke kan
vide noget om er et helt andet spørgsmål.

> [...]
> islamisk indflydelse. Endvidere slipper vi for at se ateistiske
> politikere opføre sig som guder. Reproduktive sex-guder som de udgiver

Oversættelse?

> Som sidegevinst kan vi afvise tilbedelse af elefantfigurer og
> kvindefigurer med mange arme hvis det passer os. Men først skal
> religionernes ligeværdighed omstyrtes!

Religiøse påstande er ligeværdige. Fra kristendommens til scientology's
og fra islams til jødedommens. Hvordan "afviser" man tilbedelse og hvem
skulle ønske det, hvad det så end dækker over?

> Vi skulle nødig se historien fra Romerriget gentage sig hvor kejseren
> var gud, giftede sig med sin søster og kaldte deres fælles barn for Zeus!

Hvem snakker du med? Og om hvad? For trådstarteren kan det da ikke have
meget at gøre med.

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-03-08 14:25

Martin Andersen skrev i 47cfdc1b$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]
> Kristendommen eller nogen anden religion, har intet at komme efter i
> EU eller noget andet sekulært magtorgan.

Men det mener du at sekterisk ateistisk forkyndelse har!!

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-08 07:00

On 7 Mar., 00:56, Lyrik <ly...@heaven.dk> wrote:

> For hele vores kulturelle værdighed, kærlighed og gode intentioner er
> udsprunget af kristen kultur. Folkeslagene har ikke ændret på dette
> faktum!

Sikke en gang vrøvl.

Værdighed, kærlighed og gode intentioner er ikke en kristen patentvare
-
Måske havde de kulturer, der har været så uheldige at møde
kristendommen gennem historien ligeså meget værdighed, kærlighed og
måske ovenikøbet - bedre intentioner.

Vi taler om menneskelige egenskaber. Ikke om en religiøs
handelsvare :)

Lad os alle trække på smilebåndet :)