Nye former for abort
Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-02-08 13:24

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/279017:Danmark--Abortsproejten-vaekker-modstand

Abortsprøjten vækker modstand
27. feb 2008 Ved sene provokerede aborter bør læger ikke sprøjte saltvand
ind i fosterets hjerte for at slå det ihjel før fødslen. Det mener blandt
andre Det Etiske Råd, Jordemoderforeningen og en hospitalspræst

Hvis abort er mord, er det så mord at skyde en abortlæge.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-08 13:55

Poul Nielsen skrev i 47c556a2$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

[ ... ]
> Hvis abort er mord,

Selv om jeg personligt er abortmodstander, respekterer jeg fuldt ud at andre
har en anden mening, og at lovgiverne er i deres fulde ret til at lovgive
som de gør. Mit eneste "våben" mod abort er alene at prøve at overbevise om
at det er en forkert handling.

Og min modstand mod abort er ikke "større" end at jeg fuldt ud accepterer og
respekterer andres ret til at vælge en anden holdning og opfattelse end den
jeg har.

At jeg er imod abort medfører ikke at jeg kalder dem der vælger abort, eller
dem der udfører det, for at være mordere. Og jeg er da heller ikke blind for
at abort kan være en ganske fornuftig løsning i nogle tilfælde.

> er det så mord at skyde en abortlæge.

Ja, helt klart. At gribe til mord på abortlæger er en af de værst tænkelige
selvtægtshandlinger, helt i stil med andre ekstremisters terrorhandlinger.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Wilstrup

Dato : 27-02-08 21:57

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ja, helt klart. At gribe til mord på abortlæger er en af de
> værst tænkelige selvtægtshandlinger, helt i stil med andre

Et ualmindeligt fornuftigt indlæg, Falck - respekt!

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-02-08 00:23

Wilstrup skrev i 47c5ce98$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

[ ... ]
> Et ualmindeligt fornuftigt indlæg, Falck - respekt!

Jamen tak for de venlige ord

Men det er jo blot den holdning den tidligere har givet udtryk for i
forbindelse med dette og lignende emner.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-08 00:58

> [...]
>
> Jamen tak for de venlige ord
>
> Men det er jo blot den holdning den tidligere har givet udtryk for i
> forbindelse med dette og lignende emner.

Abort er noget skidt, men med AHW ville jeg have gjort en undtagelse

Mvh
Martin

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-02-08 15:03

On Wed, 27 Feb 2008 13:23:57 +0100, "Poul Nielsen" <kd@ds.dk> wrote:

>Hvis abort er mord, er det så mord at skyde en abortlæge.

JA...!!!

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-02-08 17:14

Poul Nielsen wrote:
> Hvis abort er mord, er det så mord at skyde en abortlæge.

Er 1+1=1?

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 01:16

"Poul Nielsen" skrev i en meddelelse:

> Hvis abort er mord, er det så mord at skyde en abortlæge.

Det forkerte i problemstillingen er ordet "mord".
Aflivning af et levende væsen er et drab. Og drab kan være
nødvendigt (f.eks. for at få noget at spise!), men man må i
hvert enkelt tilfælde gøre sig konsekvenserne og sine egne
motiver klart. Og dernæst tage skylden på sig, i stedet for
at fortrænge handlingen og bortforklare den med "newspeak",
som f.eks. at et foster under 12 uger slet ikke skulle være et
levende væsen, eller at moderen skulle være udstyret med
en særlig "ret til at bestemme over sin krop" - vorherrebevars!

Et drab kan være en barmhjertighedsgerning og derfor en
kristen pligt, uanset om lovgivningen betragter det som en
forbrydelse. Abort (fosterdrab) og dødshjælp (medliden-
hedsdrab) er nødvendige handlinger i ekstreme situationer.
At skyde den person, der udfører barmhjertighedsgerningen
og dermed påtager sig den kristne og etiske skyld, er selvsagt
en ond handling.

V.h. -- Ib

Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-08 02:52

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> At skyde den person, der udfører barmhjertighedsgerningen
> og dermed påtager sig den kristne og etiske skyld, er selvsagt

Hvis du opdigter at et foster er rettighedsindehaver så kan du også opdigte
at mine usenetindlæg er rettighedsindehavere.

Eller min datters smukke lange hår som hun klippede af fordi hun har dårlig
smag - det var et liv hun aflivede og vil du også nægte ret til egen krop
vedr det?
Fordi nogle har en anden smag?

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 01:55

"Bo Warming" skrev i en meddelelse:

> Hvis du opdigter at et foster er rettighedsindehaver så kan du også
> opdigte at mine usenetindlæg er rettighedsindehavere.

Ja, hvis de opfylder kriterierne for at være et levende væsen

> Eller min datters smukke lange hår som hun klippede af fordi hun har
> dårlig smag - det var et liv hun aflivede og vil du også nægte ret til
> egen krop vedr det?

Ja, hvis din datters hår er i stand til at blive voksent og formere sig

V.h. -- Ib

Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-08 02:57

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Det forkerte i problemstillingen er ordet "mord".
> Aflivning af et levende væsen er et drab. Og drab kan være
> nødvendigt (f.eks. for at få noget at spise!),

Kun buffalo-indianere og eskimoer har ikke været vegatarer især og
potentielt kun vegateariske

Jeg har altid ønsket egenbetaling for abort og bifaldet kristnes kritik af
abort - ikke fordi jeg ynker et skide foster men fordi jeg ønsker intuitiv
respekt for troskabs-familietraditioner og despekt for promiskuøsitet.

MAnge er skabt til troskab

Jeg kan tackle promiskuøsitet men mange børn og kvinder tager skade af at få
presset det ned over sig af godhedsindustrien

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-08 14:13

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kan tackle promiskuøsitet men mange børn og kvinder tager skade af at
> få presset det ned over sig af godhedsindustrien

Ja, godhedsindustrien er vor tids pest.

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 28-02-08 05:35

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> hospitalspræst
>
> Hvis abort er mord, er det så mord at skyde en abortlæge.

Skulle man så bagefter skyde moderen...eller hvad ?
Det er jo trods alt hende, der "beordrer mordet".

--
Six Degrees Of Separation