" Gode mennesker "
Fra : Patruljen

Dato : 26-02-08 16:41

Folk, der er meget generøse og betragter sig selv som humanitære
mennesker stjæler, lyver og snyder mere end andre. Hvis du beskriver
dig selv som et ærlig og hjælpsomt menneske, så er der store chancer
for, at du er galoperende hyklerisk. http://youtube.com/watch?v=tBt4CCchc0c&feature=related

En ny undersøgelse viser nemlig, at folk, der betragter sig selv som
"gode" mennesker ofte, er de værste af alle. De mener, at deres løgne
og svindel bliver retfærdiggjort af den gode sag, de kæmper for.-
Folk, der betragter sig selv som meget moralske og hjælpsomme tænker
måske: Hvis jeg snyder, kommer jeg på universitetet og kan blive læge
og hjælpe en masse mennesker. Derfor er det ganske logisk, at de, der
betragter sig selv som særligt gode, også er de største hyklere, siger
forskeren bag undersøgelsen ...

Forskere bad 200 studerende og 200 mellemledere i virksomheder om at
udfylde spørgeskemaer. Det viste sig at alle snød, stjal og løj, men
at de, der betragtede sig selv som meget moralske mennesker stjal,
snød og løj meget mere end de andre. ... (Nyhedsavisen 15.11.07)

http://youtube.com/watch?v=LdpuDuSWQPc

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 01:48

"Patruljen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> mennesker stjæler, lyver og snyder mere end andre. Hvis du beskriver
> dig selv som et ærlig og hjælpsomt menneske, så er der store chancer

Det er svært at gennemskue, hvad de angivne links har med
sagen at gøre. Ud over at de stammer fra USA. Og at den
citerede undersøgelse også stammer dér fra.
I så fald blot en bekræftelse af mine fordomme om amerikanerne.
Men jeg ville egentlig hellere erfare noget, der kunne udfordre
mine fordomme.

V.h. -- Ib