Homo "ekteskap" strider mot FN sin mennesk~
Fra : Laffen

Dato : 07-02-08 15:12

FNs menneskerettigheter artikkel 16 sier bl.a. følgende: Familien er den
naturlige og grunnleggende enhet i samfunnet og har krav på samfunnets og
statens beskyttelse.

http://www.fn.no/fn_avtaler/menneskerettigheter/menneskerettighetserklaeringen

Det er intet noe sted som tilsier at FN her har noe annet i tankene enn det
familiebegrepet som har vært rådende i hele menneskets historie.
Nemlig at familie er noe som består av og opprettholdes gjennom ekteskap og
samliv mellom mann og kvinne.
Når den norske stat nå ønsker å innføre homosexuelle "ekteskap", så sier det
seg selv at dette er et angrep på den familen - som den iflg.
menneskerettighetene til FN - er forpliktet til å beskytte.

Noen burde ta den påtenkte nye "ekteskaps" med seg loven til Strassbourg
domstolen.

Fra : Trond Erik Vee Aune

Dato : 07-02-08 15:19

Laffen wrote:

> Noen burde ta den påtenkte nye "ekteskaps" med seg loven til Strassbourg
> domstolen.

Føler du deg ikke kallet? Hvorfor drite seg ut bare her på news når du
har anlegg for så mye mer...

Trond Erik

Fra : Laffen

Dato : 07-02-08 16:34

"Trond Erik Vee Aune" <trondaun@nt.ntnu.no> skrev i melding

> Føler du deg ikke kallet? Hvorfor drite seg ut bare her på news når du har
> anlegg for så mye mer...
>
> Trond Erik

Noe annet enn flåseri kan en vel ikke vente seg fra en forsker ved NTNU.

Fra : Espen Vestre

Dato : 07-02-08 15:27

"Laffen" <myggl538@nyms.net> writes:

> FNs menneskerettigheter artikkel 16 sier bl.a. følgende: Familien er den
> naturlige og grunnleggende enhet i samfunnet og har krav på samfunnets og
> statens beskyttelse.

Og så, Sherlock, venter vi spent på om du kan vise oss at ikke familie-
begrepet her også omfatter par av samme kjønn?
--
(espen)

Fra : N/A

Dato : 07-02-08 15:48

Fra : Espen Vestre

Dato : 07-02-08 15:48

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> writes:

> Dit angreb har intet med news:dk.livssyn.kristendom at gøre hvorfor xpost er
> fjernet.

Ikke respektert så lenge du ikke fjerner xpost fra opprinnelig artikkel,
som var det virkelige "angreb" her.
--
(espen)

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-02-08 16:07

Espen Vestre skrev i m17ihghlgh.fsf@gazonk.netfonds.no:

> Ikke respektert så lenge du ikke fjerner xpost fra opprinnelig
> artikkel, som var det virkelige "angreb" her.

Ja, jeg tænkte nok at du var en hjernedød ignorant. Og dette har stadig
intet med dk.livssyn.kritendom at gøre.

PS:
Og så har jeg da ingen indvendinger imod at de sekulære myndigheder laver
love der tilgodeser samlivsformer ("ægteskaber") mellem personer af samme
køn.

xpost fjernet-

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 07-02-08 17:30

Laffen wrote:
> FNs menneskerettigheter artikkel 16 sier bl.a. følgende: Familien er den
> naturlige og grunnleggende enhet i samfunnet og har krav på samfunnets og
> statens beskyttelse.

Og dette får du til å bli til at homofilt ekteskap strider mot noe som
helst? Vi har tidligere slått fast at du ikke er spesiellt smart, denne
uttalelsen vitner om noe langt mer alvorlig. Er du mentalt
tilbakestående? Psykisk utviklingshemmet?

--
+-----------------------------+---------------------------------------+
| Terje A. Bergesen |Teist - en som ikke tenker men tror|

Fra : Laffen

Dato : 07-02-08 17:56

"Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i melding

> [...]
> uttalelsen vitner om noe langt mer alvorlig. Er du mentalt tilbakestående?

Innlegg uten substans og saklighet relatert til tema, men derimot full av
latterliggjøring, hån og spott, forakt for andre sine oppfatninger, sjikane,
mobbing og karakteristikker = ADJØ!!!

Særligt er dette alvorlig når det kommer fra individer som definerer seg
selv som
tolerante - i motsetning til mørkemennene, som selvsagt er intolerante.

Uttrykket "På andre kjenner en seg selv" synes å passe godt på deg hver gang
du gauler ut dine fordommer, intoleranse og fobier hva gjelder religion og
tro samt nei til homosexuell praksis som rettesnor og norm for samfunnet vi
lever i.

Atter en gang:ADJØ!!!

Fra : Johan Tauler

Dato : 07-02-08 23:07

Laffen skrev:

> [...]
> selv som
> tolerante - i motsetning til mørkemennene, som selvsagt er intolerante.

Akkurat dette er noe jeg har pekt på flere ganger. Det er
bemerkelsesverdig hvor enorme bjelker enkelte har i egne øyne. Jeg har
også bemerket flere ganger at de verste mørkemennene ikke er innenfor
kirken. Der finnes de stort sett kun som noen kuriosa. Mørkemennene
finner du i hovedsak innenfor miljøbevegelsen og ikke minst hos noen av
de «progressive» som tiltrekkes denne gruppa.

Jeg kommer forreste akkurat fra en fest i min menighets regi for våre
frivillige medarbeidere. Og du verden hvor engasjerte, positive kjekke
mennesker dette er. Her finner du kvinner som tar et tak på krisesenter,
mange er engasjert i humanitært arbeid, noen tar vare på forsamlingshus,
noen besøker eldre og tar dem med seg til formiddagstreff slik at de
kommer ut av ensomheten, andre er aktive økonomiske bidragsytere til
diverse arbeid – alt arbeid er gjort gratis og på fritida fordi de er
disipler, altså Jesu etterfølgere.

Når jeg ser dette, kan jeg ikke annet enn å undres over alt det hatet,
håningen og latterliggjøringen vi kristne opplever fra sofaradikalere,
bl.a. her, folk som ikke gjør en dritt utover det å mene å vite alt om
alt - på sur mage. Min far kaller dem for «Stutum'er». Hva nå det måtte
være for noe forferdelse. Sikkert noe verre enn «Gollum».
--
«Ora et lebora»

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 07-02-08 23:14

Etter en stund uttalte Johan Tauler følgende:

> [...]
>kommer ut av ensomheten, andre er aktive økonomiske bidragsytere til
>diverse arbeid – alt arbeid er gjort gratis og på fritida fordi de er

Slikt arbeid er slett ikke gratis fra de kristnes side, de vil ha
sjela di som betaling.
"Vi er her og hjelper deg på vegne av gud"...

Jeg håper ikke jeg blir så skrøpelig og senil at jeg må takke ja til
slik "hjelp".
--
Vista bliru trist'a

Fra : Trond Svendsen

Dato : 07-02-08 23:47

"Hans Petter Nenseth" <hp@scheen.no> skrev:

> "Vi er her og hjelper deg på vegne av gud"...
> Jeg håper ikke jeg blir så skrøpelig og senil at jeg må takke ja til
> slik "hjelp".

På fremtidens sykehjem vil man presten alltid sjekke litt opp på Google før
de gir døende tilbud om syndenes forlatelse og frelse.
Tipper at presten vil gå forbi ditt rom Nenseth, slik at du får en trygg
reise rett til helvete.

--
Trond

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 08-02-08 06:41

Trond Svendsen wrote:

> Tipper at presten vil gå forbi ditt rom Nenseth, slik at du får en trygg
> reise rett til helvete.

Og på veien får han selskap med Julenissen, tannfeen og påskeharen. Jeg
slutter aldri å forundres over hvilke barnslig ting voksne folk faktisk
tror på. Hei, kanskje John Blund blir med ham også, ikke sant Trond?

--
+-----------------------------+---------------------------------------+

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-02-08 01:06

Hans Petter Nenseth skrev i 0b0nq3pq7hj30msq43lj1khin7t98sfc98@4ax.com:

[ ... ]
> Slikt arbeid er slett ikke gratis fra de kristnes side, de vil ha
> sjela di som betaling.

Sikke da noget forkvaklet gylle.

Masser af kristne yder gratis frivillig arbejdskraft, som han beskrev det,
og det helt uden nogen krav af nogen art og ej heller nogen forventning om
nogen som helst former for modydelse. De gør det alene på grund af deres
kristne næstekærlighed.

Men den slags forstår en forstokket ateist som dig sikkert ikke en dyt af.

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 15:22

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-02-08 15:22

Shapescare skrev i
52615364-da07-4564-a92e-b25a279dfa7f@f10g2000hsf.googlegroups.com:

[ ... ]
> MÅ man på død og liv TRO at Jesus er sønnen til en eller annen
> etnosentrisk stammegud for å kunne ha Jesus som et positivt forbilde?
> MÅ man på død og liv TRO at "de rette menneskene" skal belønnes i
> Himmelen?

Ja.

> Det jeg IKKE forstår, eller aksepterer, er at man ifølge mange kristne
> må tro at denne eventyrfiguren,

Eventyrfigur? Li'som Alexander den Store og kejser Konstantin også må være
eventyrfigurer

> Et GROTESK eksempel på dette finner du i denne tråden hvor Johan
> Tauler ikke er villig til å trekke tilbake sine påstander om at jeg
> har en dårligere seksualmoral enn ham. Han POSTULERER at jeg, som
> ateist, per definisjon har et mer liberalt (dårligere) syn på
> seksualitet enn ham (som kristen).

Jeg har ikke læst den del af tråden og jeg kender ingen af jer, hvorfor jeg
ikke kan udtale mig om hvilken seksualmoral I har.

At du er ateist gør ikke i sig selv at du af den grund skulle have en dårlig
seksualmoral. Jeg kender da ateister der har en langt bedre seksualmoral end
andre der kalder sig kristne.

At være ateist gør da ikke nogen til at være et dårligt menneske.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 05:17

"Andreas Falck" skrev i en meddelelse:

> At være ateist gør da ikke nogen til at være et dårligt menneske.

Tak for de vise ord, Andreas. Uvant fra din side!
Men måske fordi vi er enige om, at det er rart ikke at
være nordmand!

Hej -- Ib

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-02-08 14:51

Ib Baagøe skrev i 47ad2924$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

[ ... ]

> Tak for de vise ord, Andreas.

Jamen sådan er jeg jo bare LOL

> Uvant fra din side!

Og så lige lidt galde du skulle af med

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 16:01

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 16:01

Fra : Trond Erik Vee Aune

Dato : 08-02-08 16:01

Shapescare wrote:

> Hvorfor?

Fordi det står i en eldgammel samling myter, fabler, historier og
åpenbart narkotika-induserte psykotiske profetier som en stor andel av
verdens befolkning i dag anser som å være - og hold deg fast - _guds ord_!

Trond Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-02-08 14:50

Trond Erik Vee Aune skrev i fohqsu$clk$1@kuling.itea.ntnu.no:

[ ... ]
> [...]
> åpenbart narkotika-induserte psykotiske profetier som en stor andel av
> verdens befolkning i dag anser som å være - og hold deg fast - _guds

Mon ikke du har glemt at tage din medicin!!

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 13-02-08 18:02

Andreas Falck wrote:

> Masser af kristne yder gratis frivillig arbejdskraft, som han beskrev
> det, og det helt uden nogen krav af nogen art og ej heller nogen
> forventning om nogen som helst former for modydelse.

Korrekt, men det gør en masse ateister nu også.

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-02-08 19:46

Martin M. Pedersen skrev i 47b322bd$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Korrekt, men det gør en masse ateister nu også.

Har jeg da påstået andet?

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 13-02-08 21:59

Andreas Falck wrote:

> Har jeg da påstået andet?

Nej, jeg har påstået at du har påstået noget andet ?

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-02-08 22:45

Martin M. Pedersen skrev i 47b35a54$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

[ ... ]
> Nej, jeg har påstået at du har påstået noget andet ?
>
> /Martin

Tja, du ha rjo for vane at påstå så meget rart gylle

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 16:01

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 08:38

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 08:38

Fra : Rom

Dato : 08-02-08 08:38

Shapescare wrote:

> Hva ligger bak din påstand om at jeg støtter "tilfeldig sex,
> orgier og plukke opp en yngre gutt for å få tilfredsstilt
> sexbehovet."
>
> Har du tenkt å trekke denne påstanden tilbake?

Du omtaler meg som "imbesil":

- Innlegget ditt bekrefter bare min påstand om at du ikke er i stand til
å produsere meningsfulle ytringer.

Har du tenkt å trekke denne påstanden tilbake?

Kjell

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 19:37

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 19:37

Fra : Rom

Dato : 08-02-08 19:37

Shapescare wrote:

> Nei, jeg omtaler deg /ikke/ som "imbesil"
> Hvis du har tenkt å holde fast ved denne påstanden, får du finne fram
> det aktuelle sitatet.

Her framstiller du meg som "imbesil"

(Shapescare)
- Innlegget ditt bekrefter bare min påstand om at du ikke er i
stand til å produsere meningsfulle ytringer.

Bare for å ha det klart, de fleste som er metalt tilbakestående
klarer å kommunisere meningsfulle ytringer. Det er et
fåtall av dem som ikke klarer det.

Kjell

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 22:30

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 22:30

Fra : Rom

Dato : 08-02-08 22:30

Shapescare wrote:

> Jeg har som sagt /ikke/ sagt at du er "imbesil".
> Er det vanskelig å få det inn i hodet ditt?

Jeg formidler hvordan du framstiller meg. Du framstiller
meg som imbesil

Her er hva du faktisk skrev:

(Shapescare)
- Innlegget ditt bekrefter bare min påstand om at du ikke er i
stand til å produsere meningsfulle ytringer.

Ikke bare blir jeg middels tilbakestående, jeg blir alvorlig tilbakestående.

Da er vi kommer ned på "imbesil".

Kjell

Fra : Vidal

Dato : 08-02-08 23:03

Rom skrev:

> Jeg formidler hvordan du framstiller meg. Du framstiller
> meg som imbesil

Jeg synes da ikke, det er så slemt, plejer I ikke at
kalde hinanden psykopater i de norsk nyhedsgrupper?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Irgens

Dato : 09-02-08 01:18

[Vidal]:

> Jeg synes da ikke, det er så slemt, plejer I ikke at
> kalde hinanden psykopater i de norsk nyhedsgrupper?

Godt observert, "imbesil" blir jo rene skjære hedersbetegnelsen i forhold.

Forøvrig er "idiot" og "fundamentalist" også mye brukt, gjerne i
kombinasjon. "Skrulling" er mye brukt av Chrissie Boy, sannsynligvis hentet
fra repertoaret som brukes i herresaunaer.

OI

Fra : Rom

Dato : 09-02-08 04:18

Vidal wrote:

> Jeg synes da ikke, det er så slemt, plejer I ikke at
> kalde hinanden psykopater i de norsk nyhedsgrupper?

Kontektsten var

(jeg svarer til Shapescare)

Shapescare wrote:
> [...]

å produsere meningsfulle ytringer.

Har du tenkt å trekke denne påstanden tilbake?

------------

Anklage om å være bifil/sexfiksert/"sexaholic" er ikke så mye
sjikane som et slag under beltestedet. Det tåler ikke
Shapescare selv om han ikke bruker eget navn. Han "er
opptatt av" at nicket sitt. Det blir for påtatt.

Shapescare tar etter Bergesen både når det gjelder antydninger
om "mentalt tilbakestående" og å debattere med innholdsløse
benektelser istedenfor å korrigere elementære feil
(arroganse selvføgelig)

Crisjoy foretrekker å bli omtalt som "arrogant drittsekk"
(kan nok funke som et sjekketriks i Oslo hvor det underliggende
budskapet er at "du kan stole på at jeg kan ta vare på meg
og mine")

"Psykopat" skulle bli noe midt imellom.

Når det gjelder at jeg "ikke kan ikke formulere en meningsfull
setning" så oppfatter jeg det som upassende arroganse

(hvis man betaler drinkene til samtlige i baren den kvelden,
så er en anklage om at man "ikke eier nåla i veggen" helt bak mål-
nærmest som at at man kan baktale folk så mye man vil)

Kjell

Fra : N/A

Dato : 07-02-08 17:32

Fra : N/A

Dato : 07-02-08 17:32

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 07-02-08 17:32

Laffen wrote:

> Etter min oppfatning så må bevisbyrden, som viser at du har rett,
> pålegges deg.

Ah, den nye norske retssforståelse, skyldig inntil det motsatte er
bevist. OK, takk for at du nå har bevist at du faktisk er mentalt
tilbakestående. Er du innlagt på institusjon? Må du gå med hjelm?

--
+-----------------------------+---------------------------------------+

Fra : Laffen

Dato : 07-02-08 18:06

> Ah, den nye norske retssforståelse, skyldig inntil det motsatte er bevist.

Jeg var ikke klar over at debatten her på NSR var bundet av prinsipper i
norsk og vestlig rettspraksis.
Derimot finner jeg det naturlig at den som mener at det som i tusener av år
har vært, og fortsatt er, normgivende for folkeslag i dette spørsmålet, må
forventes å dokumentere at hans avvikende oppfatning - om at familiebegrepet
i menneskeretterklæring til FN - inkluderer homo "ekteskap", noe som han
oppfatter som noe som er en normalt.

> [...]

latterliggjøring, hån og spott, forakt for andre sine oppfatninger, sjikane,
mobbing og karakteristikker = heretter ADJØ!!!

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 07-02-08 19:12

Laffen wrote:
> "Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i melding

> Jeg var ikke klar over at debatten her på NSR var bundet av prinsipper i
> norsk og vestlig rettspraksis.

Eh, det var du som trakk fram lover og slikt. Følgelig så er det greit å
bruke normale rettsprinsipper i forhold til din tolkning av det du
legger fram. Diskusjonen som sådan er ikke bundet av noe som helst, ikke
engang av krav om at dem som debatterer skal ha en fungerende hjerne.
Som vi så tydelig ser her.

> Derimot finner jeg det naturlig at den som mener at det som i tusener av år
> har vært, og fortsatt er, normgivende for folkeslag i dette spørsmålet,

OK, så da antar jeg at du også støtter æresdrap i de folkeslag som har
praktisert dette i tusener av år. Selvsagt ikke. *Så* tilbakestående er
du neppe.

> Innlegg uten substans og saklighet relatert til tema, men derimot full av
> latterliggjøring, hån og spott, forakt

Dersom du ikke ønsker forakt, slutt å poste foraktelige ting.

> Særligt er dette alvorlig når det kommer fra individer som definerer seg
> selv som tolerante

Hvor har du fått det fra at jeg er tolerant? Min toleranse for
selvpåført mental underutvikling er akkurat lik null.

--

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 08:38