En kristelig kirke
Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-08 14:02

Fra : kk

Dato : 24-01-08 14:30

news:1ib849s.1757o7n1081gumN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, hvad mener I:

At den sekt ikke er yderligere opmærksomhed værd!
mvh
kk

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 24-01-08 14:32

Per Rønne skrev:
> Ja, hvad mener I:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20080124/verden/80124045/>

Det får da en til at overveje, at man skal passe på hvordan man
præsenterer sig selv i det offentlige billede. Vil det sige, at man skal
fordømme Anthony Hopkins, fordi han som skuespiller spillede en
koldblodig morder "Hannibal Lecter" i adskillige film... Gad vide om han
i deres opfattelse kan dømmes for nogle mord, der foregår på film.

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Karl R. Popper: Observation statements and statements of experimental

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-08 18:27

Per Rønne wrote:
> Ja, hvad mener I:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20080124/verden/80124045/>

Hvis man har læst lidt op på den sekt (og evt. set
dokumentar-udsendelsen), så vil man vide at det er en gal mand og nogle
gale familie-medlemmer.
Uanset hvad man mener om religion, så vil det være vanvittigt at
betragte disse som andet end rablende gale afvigere.
Selv den mest tåbelige teologi har dog et smule intern konsistens. Det
her er bare vanvid.

.... og som andre har nævnt, så fortjener de egentlig ikke opmærksomhed.

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-01-08 20:18

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> her er bare vanvid.
>
> ... og som andre har nævnt, så fortjener de egentlig ikke

Det er ikke bare den lille gruppe, men også værter på Fox News:

En vært hos Fox News mener, at skuespilleren Heath Ledgers død er sjov.

Af Poul Høi
Sidst opdateret Torsdag den 24. januar 2008, 18:07

Vil I høre noget virkeligt sjovt? Noget lårklaskende sjovt?

Filmstjernen Heath Ledger er død, 28 år og formentlig af en fejlagtig
overdosis, og hvis ikke det er basis for den ene vittighed efter den anden,
så ved jeg ikke, hvad er.

Det synes at være tankegangen eller manglen på samme hos den konservative
Fox News-vært John Gibson, der også har et radioshow, og som i går begyndte
sit show med begravelses-musik, og derefter spillede han et citat fra filmen
"Brokeback Mountain," hvor Ledger siger de berømte ord: »Bare jeg vidste,
hvordan jeg skulle give slip på dig.«

spillede han endnu et citat fra filmen - et pluk, hvor Ledger siger: »Vi er
døde«.

Gibson grinede igen og gentog hånende: »Vi er døde«.

Færdig?

Langt fra - der er meget mere sjov i Heath Ledgers død, og Gibson mente, at
der kunne være en sammenhæng med turbulensen på aktiemarkederne.

»Måske havde han investeret stort i markedet.«

Medvært Tom Sullivan: »Og en dag kiggede han så ud af vinduet og sagde...«

Gibson: »Min gud, min gud....«

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-08 20:29

Knud Larsen wrote:

> Det er ikke bare den lille gruppe, men også værter på Fox News:

Min pointe var ikke at Fox-værterne ikke var eksempler på hvor tåbelig
det kristne højre i USA er. Min pointe var at denne bestemte gruppe af
mennesker, der kalder sig en "kirke" i virkeligheden blot er en gal
mands indoktrinerede familie.

Fox-værterne har trodsalt ikke en logik, der siger at de skal forstyrre
begravelserne for familier til dræbte soldater fra Irak med store
skilte, hvor der står "God hates fags", fordi de mener at hvis Gud har
fået dem slået ihjel i Irak, så må de være bøsser.

Der er trods alt forskel.

Peter

Fra : Jesper

Dato : 24-01-08 21:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, hvad mener I:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20080124/verden/80124045/>

Tja... Westboro Baptist Church er en lillebitte kirke med max 150
medlemmer, de promovere bare sig selv.

Heath Ledger var ikke bøsse, men spillede bøsse i en film (Brokeback
Mountain), så den planlagte aktion fra WBC er ret tåbelig!
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-08 21:44

Jesper wrote:

> [...]
>
> Heath Ledger var ikke bøsse, men spillede bøsse i en film (Brokeback
> Mountain), så den planlagte aktion fra WBC er ret tåbelig!

.... som alt andet de foretager sig... videre... intet at se her.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-08 21:52

Peter Mogensen wrote:

> ... som alt andet de foretager sig... videre... intet at se her.

Hvis man er i tvivl om at Fred Phelps (manden med den gale familie)
virkelig er gal:

http://youtube.com/watch?v=40xeRKdI4fY

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-01-08 06:57

Peter Mogensen wrote:

> ... som alt andet de foretager sig... videre... intet at se her.

Var det ikke den samme flok dystert sindsformørkede tågehoveder, der i sin
tid i deres storhedsvanvid udså sig Sverige - af alle lande i denne
Verden! - som værende intet mindre end Johannesåbenbaringens symbolske
"Babylon" og blandt meget andet beskyldte den svenske kongefamilie for at
praktisere incestiøs sex, samt påstod at Tsunamien i 2004 lige netop skulle
være "Guds Straf" over "pædofile svenske sexturister"?

Gudfaderdogbogstaveligttaltbevares for dèn slags fritgående galninge og
deres perfide perverteringer af kristennavnet...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-01-08 09:50

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> praktisere incestiøs sex, samt påstod at Tsunamien i 2004 lige netop skulle
> være "Guds Straf" over "pædofile svenske sexturister"?

Jep ... det er dem.