hvor kommer onde ånder fra ?
Fra : erikelarsen@gmail.co~

Dato : 05-01-08 18:45

Rom 7v7 Skal vi da sige, at loven er synd? Aldeles ikke! Men synden
kom jeg først til at kende gennem loven. Begæret vidste jeg ikke af,
før loven sagde: »Du må ikke begære!« ---- ( jeg går ud fra Paulus
også mener "du må ikke lyve, stjæle og bedrive hor kom med loven.)"

Spørgsmål til de kloge ?

Vil det sige at alle de onde ånder Herligheds-folket forgæves kæmper
imod, pludseligt opstod/blev skabt da loven kom ?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-01-08 21:08

<erikelarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

De onde ånder har altid været her, de er mennesker der har ladet deres begær
styre og som nu er endt som onde ånder. Der er derfor at spægelse og
afholdelse fra alkohol og seksuelle udskejelser er godt at praktisere. At
faste og lide er sund ting men vel og mærket i moderate mængder.

Fra : erikelarsen@gmail.co~

Dato : 06-01-08 19:42

On 6 Jan., 21:07, "Poul Nielsen" <an...@tdc.dk> wrote:
> [...]
> afholdelse fra alkohol og seksuelle udskejelser er godt at praktisere. At
> faste og lide er sund ting men vel og mærket i moderate mængder.

Så må de onde ånder have været arbejdsløs i en uendelig lang tid, når
begæret opstod med Mose-loven for 3,5 tusind år siden

OBS, der er ikke en Guds lov der siger, du ikke må drikke alkohol og
have sex, det er vist kun en tabt kamp mod onde ånder der er opstået
samtidig med IM og igen med herligheds-folket.

Erik

Som der står skrevet, Jesus lavede vand om til vin. Siden har IM og
herligheds-folket prøvet at lave vin om til vand igen.