mug på svampe?
Fra : ATN

Dato : 18-03-08 17:31

Hej

Østershatte....

Jeg har haft en bakke stående en 3-4 dage, og nu ser jeg så at der er kommet
en lille smule hvidt på dem. Havde det været en hver andet madvare, havde
jeg smidt den ud p.g.a. mug, men ER det mug?

De kan vel godt spises alligevel, eller?

Mvh
Anders

Fra : (-Peter-)

Dato : 18-03-08 10:43

On 18 Mar., 17:30, "ATN" <j...@xotminusdette.dk> wrote:
> [...]
> jeg smidt den ud p.g.a. mug, men ER det mug?
>
> De kan vel godt spises alligevel, eller?

Det er mug (=skimmelsvamp) - dvs. ikke almindelig svamp - bør smides
ud!

/Petér

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-03-08 19:03

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> havde jeg smidt den ud p.g.a. mug, men ER det mug?
>
> De kan vel godt spises alligevel, eller?

Det kommer der altid på bøgehatte som de vist hedder. Jeg har spist dem
mange gange og lever da rimeligt endnu.

Steen.