Påskeinspiration: Frokostbøf af kalv med l~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 18-03-08 09:39

Kære gruppe!

Hvis der mangler en kødret til påskefrokosten, så er her et forslag:

Bøf af kalv, grillet hårdt - og efterfølgende stegt færdigt i ovnen
ved lav temperatur. Dertil en rødløg & skalotteløg i honning-ale (fra
Carlsbergs Semper Ardens-serie) og kalvefond.

Mørkt rugbrød med økologisk smør og et skummende glas ale til, det er
sgu ikke så tosset.

Opskrift & billeder her:

http://www.bergholt.net/frokost_boef_kalv_honning_ale_kalvefond.html

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Mad & vin - Østrig & Rhône)

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 18-03-08 11:55

On 18 Mar., 09:38, Kasper Bergholt<mxn...@tiscali.dk> wrote:

> Hvis der mangler en kødret til påskefrokosten, så er her et forslag:

Jeg vil bare lige rose fad-anretningen, fordi vi tidligere har vendt
emnet: Rigtig flot anretning. Man ville aldrig se et "brugt" ovnfad i
en kogebog, men jeg kan sagtens leve med det, når det nu er hjemligt
og privat.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 19-03-08 14:15

On Tue, 18 Mar 2008 10:55:04 -0700 (PDT), edelvang@gmail.com wrote:

> [...]
>emnet: Rigtig flot anretning. Man ville aldrig se et "brugt" ovnfad i
>en kogebog, men jeg kan sagtens leve med det, når det nu er hjemligt

Tak for anmeldelsen! :)

Antallet af bøffer er også ulige ser jeg nu - apropos sidst...

--
Mvh.

Kasper Bergholt
(Mad & vin - gastronomisk inspirationssky:
http://www.bergholt.net/gastronomisk_inspiration.php)

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 20-03-08 11:58

Kasper Bergholt wrote:

> Tak for anmeldelsen! :)
>
> Antallet af bøffer er også ulige ser jeg nu - apropos sidst...

Præsentationen ville i øvrigt vinde en hel del hvis den ikke var
lavet i lodret fugleperspektiv. En vinkel på omkring 45 grader er
sikkert fint.

PEA