Trækketid for anissnaps?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-03-08 08:23

Jeg har smidt nogle hele, tørrede stjerneaniskapsler i Klar Brøndum og
allerede nu, efter et døgn, er duft og smag flot udviklet. Men hvor lang
tid bør og kan jeg lade det trække? Giver for lang tid udtræk af nogle
uønskede stoffer?

Hvad kan (stjerne)anissnaps drikkes til, eller kan det kun bruges som
tilsætning i andre snapse?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 18-03-08 19:32

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uønskede stoffer?
>
> Hvad kan (stjerne)anissnaps drikkes til, eller kan det kun bruges som

For lang tid gør snapsen meget bitter. Smag på den, og tag dem ud, inden det
er for sent.
Smager fint til lam med fennikel-salat.

Anders

http://spisdrik.blogspot.com
www.vinkritik.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-03-08 01:08

On Tue, 18 Mar 2008 19:32:29 +0100, Anders Halskov-Jensen wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> For lang tid gør snapsen meget bitter. Smag på den, og tag dem ud, inden det
> er for sent.

Jeg vil nok under alle omstændigheder snuse og smage og stoppe, mens legen
er god, men jeg er lidt nysgerrig: har du praktisk erfaring med
bitterstoffer i anis, eller er det bare den generelle regel?

> Smager fint til lam med fennikel-salat.

Selvfølgelig, den ligger jo lige til højrebenet. Tak for input.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 19-03-08 17:00

> Jeg vil nok under alle omstændigheder snuse og smage og stoppe, mens legen
> er god, men jeg er lidt nysgerrig: har du praktisk erfaring med
> bitterstoffer i anis, eller er det bare den generelle regel?

Jeg har ubehagelige praktiske erfaringer med netop stjerneanis, der ødelagde
2 liter vodka for ca. 10 år siden.

Anders

Fra : Inger D.

Dato : 20-03-08 00:56

> Jeg har ubehagelige praktiske erfaringer med netop stjerneanis, der
> ødelagde 2 liter vodka for ca. 10 år siden.

Ja, jeg fik også noget forfærdeligt parfumeret sprøjt ud af det, og årene
kunne ikke en gang afhjælpe smagen.
Super hvis nogen kunne lære mig stjerneanissnapsens kvaliteter, jeg kan
nemlig ikke selv finde dem.

Inger D.