Kattemad ?
Fra : Harry Lund

Dato : 15-03-08 16:33

Goddag NG,
vi pensionister må spare hvor vi kan.
Madprsierne stiger, men vores " LØN" stiger ikke.
Så derfor.... er der nogen, der har nogle tips til, hvor jeg kan forbedre,
krydre m.v. al den kattemad, der er til salg.
Nu f.eks. "Kitekat.". Kg-prisen er kun 25,- kr og det kan andre varer
ikke konkurere med. Og sådan en dåse varer for mig 2-3 dage hvis jeg sparer
lidt.
Venlig Hilsen
Harry

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-08 16:43

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så derfor.... er der nogen, der har nogle tips til, hvor jeg kan
> forbedre, krydre m.v. al den kattemad, der er til salg.

Jeg har et forslag: Besøg det nærmeste savværk, og hent et par poser
savsmuld. Det kan du fint blande i din kattemad - så rækker den længere, og
smagen skulle være rigtig god. En anden fordel er, at du så efterfølgende
kan fyre op med din fæces.

Ellers kan jeg anbefale, at du blander kattemaden op med våde aviser, som du
bør kunne hente på den lokale genbrugsstation.

Bon appetit.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-03-08 17:35

On Sat, 15 Mar 2008 16:32:38 +0100, Harry Lund wrote:

> [...]
> Nu f.eks. "Kitekat.". Kg-prisen er kun 25,- kr og det kan andre varer
> ikke konkurere med. Og sådan en dåse varer for mig 2-3 dage hvis jeg sparer

Historien om, at pensionister spiser katte- og hundemad har floreret før,
men jeg er nu mest tilbøjelig til at tro, at dit indlæg ikke er seriøst
ment.

Uden at ville diskutere pensionisters forhold i almindelighed i denne
gruppe, vil jeg blot sige, at INGEN behøver at spise kattemad. En
folkepension rækker til sund og nærende kost. Gå dit budget igennem med en
tættekam og finde noget andet at spare på.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 15-03-08 11:11

On 15 Mar., 17:35, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:

> Uden at ville diskutere pensionisters forhold i almindelighed i denne
> gruppe, vil jeg blot sige, at INGEN behøver at spise kattemad.

Enig, og der findes bestemt mad, der er billigere end 25 kr kiloet.
Det italienske pastakøkken er et godt sted at starte, hvis man er på
røven. Det er måske ikke det sundeste mad i verden, men det er helt
sikkert relativt sundere end kattemad.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Christian Hansen

Dato : 15-03-08 18:17

Harry Lund wrote:
> [...]
> Nu f.eks. "Kitekat.". Kg-prisen er kun 25,- kr og det kan andre varer
> ikke konkurere med. Og sådan en dåse varer for mig 2-3 dage hvis jeg sparer

Hvis du er seriøs, så har du et ernæringsmæssigt problem. Kattemad i
flydende form indholder omkring 70kcal/100g. Hvis man antager, at du har
et kalorieforbrug på 2000kcal pr. dag ( hvilket er lavt sat ), så skal
du altså æde næsten 3kg kattemad om dagen svarende til 75kr for at få
nok energi. For 75 kroner kan man komme _meget_ langt med sund mad. Jeg
laver mad i store portioner, som jeg fryser ned, så familien har sund og
hurtig mad på dage, hvor der er travlt. Pr. portion er jeg ca på 20kr
alt inkl.

Du kan beregne dit energiforbrug her :
<http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/>

Information om ernæringsindholdet i kattemad kunne jeg ( selvfølgelig )
kun finde på en amerikansk kattemadsside:
<http://www.whiskas.com/meal_time/pouch_food/pft_turkey.aspx>

Mvh Christian

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-08 20:13

Harry Lund skrev:

> Så derfor.... er der nogen, der har nogle tips til, hvor jeg kan forbedre,
> krydre m.v. al den kattemad, der er til salg.
Jeg vil foreslå at du vender 2 knivspidser stryknin og 5-7 dråber bladan
i kattemaden. Når du serverer den (endelig i en dyb skål) kan du pudre
et tyndt lag arsenik på toppen. Det ser altid så festligt ud!

> Nu f.eks. "Kitekat.". Kg-prisen er kun 25,- kr og det kan andre varer
> ikke konkurere med.
Prøv at kontakte en minkavler og høre om ikke du kan få fyldt din
medbragte magretheskål. Jeg kan godt forestille mig at du kan få det
uden beregning.
Ud over den økonomiske fordel, får du også den fordel at maden ikke
kræver tygning.

> Og sådan en dåse varer for mig 2-3 dage hvis jeg sparer
> lidt.
Bruger du min opskrift, kan din ene dåse Kittekat vare i umindelige tider!

> Harry
Hils Solvej!

--
Mvh. John

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-03-08 18:22

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> beregning.
> Ud over den økonomiske fordel, får du også den fordel at maden ikke kræver

Og man får sådan et flot hår!

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : -= JF =-

Dato : 18-03-08 19:48

Jan Boegh skrev:

> Og man får sådan et flot hår!

Der er næsten ikke andet end fordele
Velbekomme!

--
Mvh. John

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-03-08 01:09

On Tue, 18 Mar 2008 18:22:02 +0100, Jan Boegh wrote:

> "-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Og man får sådan et flot hår!

Det synes jeg er noget griseri. Jeg plejer at bruge Brylcreme i stedet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-03-08 17:21

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg er noget griseri. Jeg plejer at bruge Brylcreme i stedet

Brylcreme lugter ikke næææær så godt......

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-03-08 21:25

> [...]
> Så derfor.... er der nogen, der har nogle tips til, hvor jeg kan forbedre,
> krydre m.v. al den kattemad, der er til salg.

Hej Harry
du kan sagtens finde mad/kød til lavere kilopriser, hvis du går lidt på jagt
i supermarkederne. Ofte bliver madvarer der er lige ved at udløbe på
datomærkningen stærkt nedsat, så nu du er pensionist og har masser af god
tid, så lav nogle runder dagligt i dine supermarkeder og hold øjnene åbne.
Det er min erfaring at Netto, Aldi og Lidl ikke sætter prisen ned, men blot
smider det ud når datoen skrider. Men butikker som SuperSpar, SuperBest,
Rema100 og Coop (Brugsen) gør det tit, til stor glæde for....mine katte, der
elsker hamburgerryg (afskåret) som jeg ofte finder til 5kr. (21,95) eller
fersk kylling til 10 kr (39,95).

Held og lykke med det :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Olivias mor

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 21:31

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Så derfor.... er der nogen, der har nogle tips til, hvor jeg kan krydre
> m.v. al den kattemad, der er til salg.

Chili, helt klart chili.
Habenero/Jalapeno Whiskas er ikke til at finde på hylderne, forstå det dem
der kan.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 15-03-08 23:21

On Sat, 15 Mar 2008 21:31:18 +0100, "Suede" <-----> wrote:

>"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i meddelelsen

>Chili, helt klart chili.
>Habenero/Jalapeno Whiskas er ikke til at finde på hylderne, forstå det dem
>der kan.

Jeg har ondt af de katte du fodrer ... stakkels misser!

Men Jalapeno Whiskas er prikken over i'et i en krydderbøf!

Prøv også Chili con Canin!

sayonara
Martin Mose Larsen

Er kattemad non-food?

Fra : Lars

Dato : 15-03-08 22:16

Harry Lund skrev:
> [...]
> Nu f.eks. "Kitekat.". Kg-prisen er kun 25,- kr og det kan andre varer
> ikke konkurere med. Og sådan en dåse varer for mig 2-3 dage hvis jeg sparer

Find en kat og giv den en tur i blenderen - har de ikke halsbånd på er
det din. Du kan evt give pelsen en tur med en ukrudtsbrænder først, hvis
du ikke er så meget for hårboller. Så få du _rigtig_ kattemad og ikke
det proteinfattoge stads, de sælger på dåse nede i supermarkedet.

Hvis du får smag for hundemad, så vil jeg anbefale en kompostkværn, det
tager for lang tid at få en mastiff ned i en alm. blender (husk at tage
halsbåndet af).

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 15-03-08 23:11

On Sat, 15 Mar 2008 22:15:50 +0100, Lars <jubija@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis du får smag for hundemad, så vil jeg anbefale en kompostkværn, det
>tager for lang tid at få en mastiff ned i en alm. blender (husk at tage

Denne her er ligeglad med halsbånd (og hårboller):
http://www.skovdyrkerforeningen.dk/upload/SVJ/Flismaskine8.jpg

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : -= JF =-

Dato : 16-03-08 00:10

Martin Mose Larsen skrev:

> Denne her er ligeglad med halsbånd (og hårboller):
> http://www.skovdyrkerforeningen.dk/upload/SVJ/Flismaskine8.jpg

Den klarer en kennel på mindre end 15 minutter

--
Mvh. John

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-03-08 09:09

> [...]
> Nu f.eks. "Kitekat.". Kg-prisen er kun 25,- kr og det kan andre varer
> ikke konkurere med. Og sådan en dåse varer for mig 2-3 dage hvis jeg

Det smager sikkert godt med rodfrugter til.

Fra : Harry Lund

Dato : 16-03-08 12:49

Kære NG,
Tak for alle svarene.
Det var et humoristisk og politisk indlæg. Og jeg er glad for at I svarede.
Visse politiske partier går over stregen når de påstår at pensionister må
leve af kattemad.
Selvfølgelig spiser vi ikke kattemad.
Men sommetider har jeg set det i brugsen og spurgt mig selv.... Er der
virkelig nogen der spiser dette ????
Jeg vil også tro at chili og tabasco er gode tilsætningsstoffer.
Men jeg vil ikke prøve.
Man kan rationalisere madlavning med kattemad ved at sætte katten i en
microovn. Så har man Kattehachis opvarmet. Den eksploderer sikkert.
Venlig Hilsen
en spøgefugl
Harry Lund

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-03-08 13:43

Harry Lund skrev:

> Men sommetider har jeg set det i brugsen og spurgt mig selv...
> Er der virkelig nogen der spiser dette ????

I 80'erne hørte jeg en fortælle at han havde spist en hel dåse kattemad
i forbindelse med et væddemål (eller var det en manddomsprøve?). Det
værste, sagde han, var alle de små benstumper. Og så havde han dårlig
ånde i et par dage efter, hvilket han osse tilskrev kattemaden.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-03-08 14:09

On Sun, 16 Mar 2008 12:49:23 +0100, Harry Lund wrote:

> [...]
> Man kan rationalisere madlavning med kattemad ved at sætte katten i en
> microovn. Så har man Kattehachis opvarmet. Den eksploderer sikkert.

Kære Harry,

Vi havde vel gennemskuet, eller i det mindste håbet, at dit indlæg ikke var
seriøst ment, men man ved jo aldrig. Nogle af svarene var, selv om
afsenderne måtte have gennemskuet motiverne, meget hånlige og nedladende.

Vi har vel alle forældre, eller bedsteforældre, der er pensionister og jeg
synes bestemt ikke der er noget at råbe hurra for, men der sker dog små
fremskridt. Dem der beviseligt kun har pensionen, får nu en ældrecheck på
10.000 kr. og selv om det ikke giver overskud til skørlevned, må det da
lune lidt.

Ude i virkeligheden oplever jeg kun sjældent, at (folke)pensionister
klager. De har aldrig været godt vant og synes at de, trods alt, har det
godt. Min gamle mor har en anstændig levestandard og sørger heldigvis for
at få noget ordentlig at spise. At der ikke er til udlandsrejser to gange
om året, tager hun med ophøjet ro.

> Venlig Hilsen
> en spøgefugl
> Harry Lund

Humor og satire er godt og du skal have tak for din "provokation". Vi skal
ikke være så bange for at lukke noget ud. Man skal turde at risikere at
blive svinet til, om det så er kattemad eller Muhammed-tegninger.

Godt gået, Harry!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-08 14:19

> Nogle af svarene var,
> selv om afsenderne måtte have gennemskuet motiverne, meget hånlige og
> nedladende.

Som man råber i skoven, får man svar. Når man skriver et *så* tåbeligt og
ikke-sjovt indlæg i nærværende gruppe, må man tage de kommentarer, der
kommer. Jeg fandt indlægget ualmindeligt hånligt og nedladende i en gruppe,
hvor vi ellers normalt kan finde ud af at hjælpe hinanden og endda være
uenige om dette og hint.

At du finder indlægget "humoristisk" og "satirisk" viser bare, at vi
mennesker heldigvis er forskellige.

> Godt gået, Harry!

Ualmindeligt dårligt gået, Harry. Og ualmindeligt dårligt gået, Kurt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 16-03-08 14:28

Jens Bruun wrote:
> At du finder indlægget "humoristisk" og "satirisk" viser bare, at vi
> mennesker heldigvis er forskellige.

Jeg synes det er synd for dig at indlægget gik dig så meget på. Men jeg er
da glad for at du kan acceptere at vi heldigvis ikke er lig dig, for det er
jeg selv ret glad for at jeg ikke er.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-08 14:30

> Jeg synes det er synd for dig at indlægget gik dig så meget på. Men
> jeg er da glad for at du kan acceptere at vi heldigvis ikke er lig
> dig, for det er jeg selv ret glad for at jeg ikke er.

Gaaaaab. Få dig dog et liv, Hauge. Det er ikke *så* svært, selvom du
tydeligvis har mødt en del modstand.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 16-03-08 14:40

Jens Bruun wrote:
> Gaaaaab. Få dig dog et liv, Hauge. Det er ikke *så* svært, selvom jeg
> tydeligvis har mødt en del modstand.

Det var jo tydeligvis ikke mig der begyndte at tude her, det var da vist
dig, så vidt jeg lige kan huske. Men så langt husker du måske ikke selv?!

/Hauge

Fra : Harry Lund

Dato : 16-03-08 14:34

Kære Jens Bruun,
også dit indlæg er jeg glad for.
Vi er forskellige heldigvis.
Den enkeltes humoristiske sans er måske afhængig af hvad vedkommende har
brugt sit hidtige liv til.
Jeg har brugt mit på at opleve mennesket på godt og ondt i flere verdensdele
og indenfor lægebranchen
Konklusion.... Humor er medicin mod et sort livssyn !
Venlig hilsen
Harry

Fra : Harry Lund

Dato : 16-03-08 14:44

Kære Jens Bruun
også dit indlæg er jeg glad for.
Den enkeltes humoristiske sans afhænger måske af hvad man har brugt sit
hidtidge liv på.
Jeg har brugt mig på mennesker i flere verdensdele indenfor lægebranchen.
Konklusion.... Humor er god medicin mod et sort livssyn !
Venlig hilsen
Harry

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-08 15:21

> Den enkeltes humoristiske sans afhænger måske af hvad man har brugt
> sit hidtidge liv på.

Jada.

> Jeg har brugt mig på mennesker i flere verdensdele indenfor
> lægebranchen.

Du har solgt tvivlsomme medikamenter til den 3. verden? Det skal du da ikke
være ked af. Det skal der også være nogen, der gør.

> Konklusion.... Humor er god medicin mod et sort livssyn

Det kan der ikke herske tvivl om. Nu mangler vi så bare at se lidt humor i
denne tråd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harry Lund

Dato : 16-03-08 17:51

Nej Jens Bruun,
jeg er lægeuddannet, 75 år , præsenil, men klar nok til at forstå, at du er
udenfor pædagogisk rækkevidde.
Hvofor er du så sortseende???
Hvad har livet dog gjort ved dig???
Venlig hilsen
Harry

Fra : Margrete Johansen

Dato : 17-03-08 11:06

> [...]
> ikke være så bange for at lukke noget ud. Man skal turde at risikere at
> blive svinet til, om det så er kattemad eller Muhammed-tegninger.

KAN I STRAKS LUFFE OVER I DEN GRUPPE HVOR DEN SLAGS HØRER TIL - jeg gider
ikke abonnere på en gruppe der hedder dk.kultur.mad+drikke for at blive
konfronteret med jeres lamme politiske holdninger. SKRID

Margrete

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-03-08 14:31

On Mon, 17 Mar 2008 11:06:21 +0100, Margrete Johansen wrote:

> [...]
> ikke abonnere på en gruppe der hedder dk.kultur.mad+drikke for at blive
> konfronteret med jeres lamme politiske holdninger. SKRID

Roooooolig nu.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : -= JF =-

Dato : 17-03-08 14:52

Margrete Johansen skrev:

> KAN I STRAKS LUFFE OVER I DEN GRUPPE HVOR DEN SLAGS HØRER TIL - jeg gider
> ikke abonnere på en gruppe der hedder dk.kultur.mad+drikke for at blive
> konfronteret med jeres lamme politiske holdninger. SKRID

Knyt for felvede brødspalten!
Ka' du ikke li' lugten i bageriet, så ved du hvor døren er!

--
Mvh. John

Fra : Niels

Dato : 16-03-08 14:46

On 16 Mar., 15:21, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Du har solgt tvivlsomme medikamenter til den 3. verden?

Hvilke elementer i tråden får dig til at drage denne konklusion?

--
Niels

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-08 21:55

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke elementer i tråden får dig til at drage denne konklusion?

Konklusion? Bemærkede du slet ikke mit spørgsmålstegn?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels

Dato : 16-03-08 18:18

On 16 Mar., 21:54, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Konklusion? Bemærkede du slet ikke mit spørgsmålstegn?

Hvilke elementer i tråden får dig til at stille spørgsmålet?

--
Niels