stegning af culotte
Fra : sjp

Dato : 15-03-08 14:40

Jeg skal lave en vacum pakket culotte på 1.6 kilo
Den er af polsk afstamming og meget billig.
Så hvordan steger jeg bedst den i ovnen uden at den bliver hård

Mvh. Stig

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-08 16:39

"sjp" <stigjesperpedersen12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så hvordan steger jeg bedst den i ovnen uden at den bliver hård

Fuld knald på i 10 min. Derefter skruer du ned til ca. 60 grader, og giver
den en fire-fem timer.

Husk, at den skal skæres ud på to forskellige måder afhængigt af, hvor du
skærer fra: Hvis du vender den tynde spids af trekanten mod én af siderne,
skal du skære på tværs af denne ca. 2/3 ind. Herefter skal du vende stykket,
og skære den sidste trediedel på den anden led. Hvis du er i tvivl, så kig
på kødets fibre. Det er en god idé at ridse den på samme måde, dvs. på den
ene led 2/3 af stykket og på den anden led den sidste trediedel.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Baumspieler

Dato : 16-03-08 10:24

> "sjp" <stigjesperpedersen12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fuld knald på i 10 min. Derefter skruer du ned til ca. 60 grader, og giver
> den en fire-fem timer.

Ville nok sige 15 min på 225 grader og 45-60 minutter på 175 grader.

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-03-08 20:29

Jens Bruun wrote:
> "sjp" <stigjesperpedersen12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fuld knald på i 10 min. Derefter skruer du ned til ca. 60 grader, og giver
> den en fire-fem timer.

Alternativt brunes den i en gryde og puttes herefter i en stegepose, som
lukkes tæt og så i en stor gryde med vand på 60 grader. Denne metode har
jeg med held anvendt nogle gange nu og altid med et kanon godt resultat.
Kødet "steges" helt ens og der er ingen dårlige stykker :)

Desto længere tid desto mørere bliver kødet. Godt kød skal have kortere
tid self.

Jeg vil tro at 3 timer vil kunne gøre det ved undervandsstegning.

Styr temperaturen med et stegetermometer eller lign i vandet.

Mvh Christian