Billige flybilletter til Helsinki
Fra : dpl

Dato : 16-03-08 10:47

Hejsa
Jeg har de sidste mange år ikke rejst det store, så de billet-pushere
jeg svor til tidligere, findes ikke rigtigt mere. Har måske skiftet
navn, er blevet opkøbt, krakket, hvad ved jeg. Men nu skal jeg fra DK
til Helsinki med min 3-årige datter, med ret kort varsel, og hvor finder
man så lige det bedste tilbud i 2008?

Alle ideer er velkomne.
Dorthe

PS. Bustur og lign. med en 3-årig er ikke en mulighed *smil*. Desuden
glæder hun sig vildt til at komme ud og flyve for første gang.

Fra : Jens G

Dato : 16-03-08 11:09

On Sun, 16 Mar 2008 10:46:57 +0100, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>navn, er blevet opkøbt, krakket, hvad ved jeg. Men nu skal jeg fra DK
>til Helsinki med min 3-årige datter, med ret kort varsel, og hvor finder

Prøv at se på SAS' og Finnairs hjemmesider.
Og hvor kort er det korte varsel? Hvis du kan vente til næste fredag,
koster en returbillet med SAS ned til 2260,- for 1 voksen og et lille
barn.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Ulvir

Dato : 16-03-08 11:35

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og hvor kort er det korte varsel? Hvis du kan vente til næste fredag,
> koster en returbillet med SAS ned til 2260,- for 1 voksen og et lille

Her kan du få en returbillet med SAS til 1.387kr.- på samme dato. Så
sparer du en lille tusindkroneseddel. Køb aldrig direkte fra SAS eller
Finair, med mindre du er uvenner med dine penge..

http://tv2.momondo.com/Flights.aspx

Fra : Ulvir

Dato : 16-03-08 11:49

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sparer du en lille tusindkroneseddel. Køb aldrig direkte fra SAS eller
> Finair, med mindre du er uvenner med dine penge..

10 minutter senere kan man få den til 1.134kr.-

Fra : Jens G

Dato : 16-03-08 13:26

On Sun, 16 Mar 2008 11:48:50 +0100, "Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:

>10 minutter senere kan man få den til 1.134kr.-

Men når et barn og skatter og afgifter kommer på, stiger det til 2537,
så vidt jeg kan se.

For øvrigt har jeg ganske gode erfaringer med at købe online direkte
ved flyselskaberne.

Fra : Ulvir

Dato : 16-03-08 16:59

> Men når et barn og skatter og afgifter kommer på, stiger det til 2537,
> så vidt jeg kan se.

2.182 med barn ,skatter og afgifter. Stadigvæk en besparelse ved at bruge
Momondo og ikke SAS.

http://dk.goleif.com/seats.aspx?city1=CPH&city2=HEL&date1=16/4/2008&date2=21/4/2008&adults=1&non_adult_age_1=5

> For øvrigt har jeg ganske gode erfaringer med at købe online direkte
> ved flyselskaberne.
..

Fra : Jens G

Dato : 16-03-08 17:49

On Sun, 16 Mar 2008 16:59:17 +0100, "Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:

>2.182 med barn ,skatter og afgifter. Stadigvæk en besparelse ved at bruge
> [...]
Men det er så først 16 april, hvor den pris jeg kom med før var afgang
21 marts.

De afgange du linker til koster 2084 købt direkte hos SAS.
https://bookings.flysas.com/sasdenmark/AirSearchActionResult.do?followAction=AirSearchAction&time=1205685614953

Fra : Jens G

Dato : 16-03-08 18:24

On Sun, 16 Mar 2008 17:49:14 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Men det er så først 16 april, hvor den pris jeg kom med før var afgang
>21 marts.

Fik lige kigget lidt mere på det link.
Billigste pris på den side er ikke 2.182, men 1.981, så du får
alligevel ret i at det kan lade sig gøre at købe billigere dér end
direkte hos SAS.

Fra : Ulvir

Dato : 16-03-08 18:40

> [...]

> Billigste pris på den side er ikke 2.182, men 1.981, så du får
> alligevel ret i at det kan lade sig gøre at købe billigere dér end

Prisene kan skifte fra minut til minut, i både opad og nedadgående retning..

Fra : blue

Dato : 16-03-08 13:29

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 10 minutter senere kan man få den til 1.134kr.-

For en voksen og et barn? Med ud- og hjemrejse på hvilke datoer?

Siden hvornår er momondo begyndt at sælge flybilletter?

Fra : Ulvir

Dato : 16-03-08 17:04

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i meddelelsen
> "Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> For en voksen og et barn? Med ud- og hjemrejse på hvilke datoer?
>
> Siden hvornår er momondo begyndt at sælge flybilletter?

Dog uden barn eller afgifter osv. Momondo sælger ikke flybilletter, men
finder de billigste og henviser til dem som sælger dem. I dette tilfælde
GoLeif.dk der sælger billetter (SAS) til 2.182 ink. det hele, dvs. 1 voksen
+ barn samt skatter og afgifter. Stadigvæk billiger end at købe direkte hos

Fra : dpl

Dato : 28-03-08 18:50

Jens G skrev:

> [...]
> Og hvor kort er det korte varsel? Hvis du kan vente til næste fredag,
> koster en returbillet med SAS ned til 2260,- for 1 voksen og et lille

Tak skal du have, det var netop sådan det blev (SAS). Jeg havde indtryk
af, de var noget dyrere end de faktisk var.
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-03-08 11:58

dpl <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> [...]
> til Helsinki med min 3-årige datter, med ret kort varsel, og hvor
> finder man så lige det bedste tilbud i 2008?

Jeg har brugt travellink.dk flere gange og været godt tilfreds. Både
med pris og med serviceniveau, da piloterne pludseligt strejkede.

Mvh Trine

Fra : dpl

Dato : 28-03-08 18:51

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Jeg har brugt travellink.dk flere gange og været godt tilfreds. Både
> med pris og med serviceniveau, da piloterne pludseligt strejkede.
>
> Mvh Trine

Tak for tippet!
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 17-03-08 09:42

dpl skrev:
> [...]
>
> PS. Bustur og lign. med en 3-årig er ikke en mulighed *smil*. Desuden
> glæder hun sig vildt til at komme ud og flyve for første gang.

Det kunne også være en oplevelse for en 3-årig at tage toget og færgen.
Det var det i hvertfald for mine unger i den alder.
Den mest afstressende måde at opleve rejsen sammen med børnene.

X2000 til Stockholm (ganske tiltalende tog) - evt se lidt Stockholm -
natfærge til Turku - og det sidste lille stykke med Pendolino.

vh

Bjarne

Fra : dpl

Dato : 28-03-08 18:52

Bjarne skrev:

> [...]
>
> X2000 til Stockholm (ganske tiltalende tog) - evt se lidt Stockholm -
> natfærge til Turku - og det sidste lille stykke med Pendolino.

Ja, det kunne helt sikkert også have været fint, men tiden var ikke til
det. Og desuden har hun været totalt fixeret på en flyvetur, så den
kunne jeg ikke sno mig ud af igen *smil*.
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Mort1s1

Dato : 17-03-08 22:21

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> PS. Bustur og lign. med en 3-årig er ikke en mulighed *smil*. Desuden
> glæder hun sig vildt til at komme ud og flyve for første gang.

VI rejste i august med Blue One, dengsang kunne man købe en returbilet for
lige omkring Kr. 1.000,-, så mon ikke du lige skal "klappe hesten" der
kommer helt sikkert også i denne sommer billige billetter.

Mort1s1

Fra : dpl

Dato : 28-03-08 18:53

Mort1s1 skrev:

> [...]
> for lige omkring Kr. 1.000,-, så mon ikke du lige skal "klappe hesten"
> der kommer helt sikkert også i denne sommer billige billetter.

Tak for tippet, men det var lidt vært at klappe Lotte, når det nu var i
påsken vi skulle afsted *smil*.
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 28-03-08 07:28

On 16 Mar., 10:46, dpl <dplahrm...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> PS. Bustur og lign. med en 3-årig er ikke en mulighed *smil*. Desuden
> glæder hun sig vildt til at komme ud og flyve for første gang.

Hvis du vil være sikker på at få de korrekte priser og se hvem der er
billigst, så brug http://www.flyrejsen.dk - her søges alle priser live
og du risikerer ikke at få vist priser, der er timer eller dage gamle
og dermed udsolgte. Desuden kan du med det samme søge børnebilletter
og se hvad totalprisen bliver. Det giver dig let og enkelt overblik
over hvor du køber dine flybilletter billigst. Tjekkede lige datoer
der er opgivet til Helsinki og her var Flyrejsen.dk billigst (viste
den rigtige pris). Momondo viser en pris, men den er ændret når du
klikker videre til rejsebureauet.

Fra : dpl

Dato : 28-03-08 18:54

Flemming Poulsen skrev:

> [...]
> der er opgivet til Helsinki og her var Flyrejsen.dk billigst (viste
> den rigtige pris). Momondo viser en pris, men den er ændret når du

Tak for tippet, det vil jeg huske på til næste gang!
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Carsten Keller

Dato : 31-03-08 08:45

"Flemming Poulsen" <feedback@flyrejsen.dk> wrote in message
>Hvis du vil være sikker på at få de korrekte priser og se hvem der er
>billigst, så brug http://www.flyrejsen.dk - her søges alle priser live

Kunne du ikke lige smide en lille note i din signatur om at du "har
interesser" i dette site? Så slipper vi for at nogen farer i flindt over at
siden bliver skamrost engang imellem...

Keller